Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där tycker jag också är intressant. Mina äldsta är vuxna och utflugna. Så jag har barn, men de är ju inte barn liksom.

Men har man fött en annan mans barn så verkar man vara "skadat gods" för alltid, helt oavsett hur gamla barnen är. Trist kan jag tycka, för marknaden är ju ändå inte enormt stor när man (som jag) är medelålders och än mindre blir den ju när män gaggar om att de inte vill "ta hand om andras ungar".

Mina är i år, 27, 24 och 17 och har en pappa liksom, så nej, ingen man behöver "ta hand om" dem :idea:

Urk. Tror jag matchat med en jobbig man.
Vi skickade några korta meddelanden först, och han frågade efter kik så han kunde skicka lite bilder.
Jag svarade att jag jag inte har kik.
Bla bla bla
Han: Är du som jag på jobbet nu ,,eller ledig?
Jag: På jobbet. Vi kan väl återkomma senare
H: Mm, lite upptagen i helgen,,men skriv du så ser vi,,skaffa kik, hihi
J:Ok. Blir inget kik :-)
H:Ok,,så inga bilder, bara text
J: Så får det bli
H: Vi tar det så

typ 2 timmar senare
H: Händer hos dig nu?
J: Jobbar
H: Mm ok,,

Fattar inte hur han menar att kik skulle hjälpa mot att han är upptagen i helgen :D
Han känns för på! Mycket för på!
Tror jag avmatchar snart...

Honom hade jag avmatchat illa kvickt. :crazy:
Jag tror att folk som framstår som desperata på nätet har riktigt svårt att träffa någon i verkligheten, och jag vill inte träffa någon som har svårt att få ligg om han inte skickar ut hundratals mail där någon kanske till sist nappar.

Är väl bara att ignorera vänförfrågan då? Eller fråga bara vad hon heter på messenger och adda henne där?
Jag har aldrig addat nån från Tinder via facebook förren jag träffat personen i fråga. Jag addar alltid personen först på messenger.

Dvs efter vi redan addat varann och börjat chatta på messenger. Javisst kan man ignorera den, men det är ändå en lite konstig situation då om man fortsätter prata medans man ignorerar förfrågan :D

Dvs efter vi redan addat varann och börjat chatta på messenger. Javisst kan man ignorera den, men det är ändå en lite konstig situation då om man fortsätter prata medans man ignorerar förfrågan :D

Jasså, det har aldrig varit med om faktist ?
Många verkar tro att man måste vara vän på facebook för att kunna använda Messenger. Tror det är därför...

Men har man fött en annan mans barn så verkar man vara "skadat gods" för alltid, helt oavsett hur gamla barnen är. Trist kan jag tycka, för marknaden är ju ändå inte enormt stor när man (som jag) är medelålders och än mindre blir den ju när män gaggar om att de inte vill "ta hand om andras ungar".

Mina är i år, 27, 24 och 17 och har en pappa liksom, så nej, ingen man behöver "ta hand om" dem :idea:

Rätt hemskt att det finns de som anser det. Det som jag iaf främst tänker på i min ålder där majoriteten skaffar barn, är att de jag eventuellt träffar har då vanligtvis barn under säg, 5 år gamla iaf. Och jag skulle inte kunna bara vara tillsammans med en kvinna som har en 3-åring utan att hjälpa till att ta hand om barnet.

Men ärligt så skulle jag tycka det var jobbigt att det var en annan man med i bilden hela tiden också, som då barnet tex är hos varannan vecka...med allt vad det medför. Jag vill inte ha det så om jag har chansen att välja. Så det är inte riktigt pga att kvinnan har fött barn, det är att det blir en hel situation med två familjer och en annan kille jag måste ha någon slags relation med. Samt att det barn som då är en del av mitt liv inte bor hos oss hela tiden.

Men ärligt så skulle jag tycka det var jobbigt att det var en annan man med i bilden hela tiden också

Det arrangemanget har aldrig gällt här, jag och ex har noll relation, noll kontakt, umgås inte och har inte heller gjort under de 7 år som gått sen vi skilde oss, så en ev man i mitt liv skulle kanske råka på exet max en handfull gånger på en livstid. Dvs om det blir dop för barnbarn eller något sådant, för det är de enda gångerna vi vistas i samma utrymme samtidigt.

Finns nog rätt gott om singelmammor som har noll kontakt med barnets/barnens pappa ;)

Är det förbjudet att gnälla? :)

Tyvärr inte, men det borde vara när det handlar om saker som är förhållandevis enkla att åtgärda. Det är bara att skriva en mening i profilen och vips så har du sållat bort ett antal som du annars skulle behövt slösa tid på för att inse att ni inte är kompatibla. Och som resultat slipper du sitta här och skriva inlägg efter inlägg om hur trött du är på att kvinnor inte omedelbart avslöjar detaljer om sina personliga liv. :up:

Nej men ganska meningslös och onödigt om det är ett extremt enkelt löst ”problem”. Om man inte försöker placera det någon annanstans än där det hör hemma.
Fast att gnälla på att jag gnäller är ganska meningslöst också?
Det var bara ett konstaterande att det hade varit skönt om alla gick ut med att dom hade barn direkt.

Det arrangemanget har aldrig gällt här, jag och ex har noll relation, noll kontakt, umgås inte och har inte heller gjort under de 7 år som gått sen vi skilde oss, så en ev man i mitt liv skulle kanske råka på exet max en handfull gånger på en livstid. Dvs om det blir dop för barnbarn eller något sådant, för det är de enda gångerna vi vistas i samma utrymme samtidigt.

Finns nog rätt gott om singelmammor som har noll kontakt med barnets/barnens pappa ;)

Det gör det säkert :) Men exemplet kom väl av att jag har sett rätt många på just Tinder som skrivit "x barn varannan vecka". Det finns även de som bara skriver "två underbara barn" eller dylikt, och där vet man ju såklart inte hur situationen ser ut.

För övrigt tycker jag det är så jäkla ofattbart hemskt att det finns farsor som inte vill ha kontakt med sina barn.

Det vet ju inte killen på dejtingsidan om ? Sen lär han väl stöta på dina tre söner lite och då också ?

kl, typ fortsättning.
Mina partners som jag haft efter det att relationen med barnets far upphörde har aldrig haft någon relation med barnets far. Barnet däremot har haft fortsatt relation till de män jag levt ihop med o har det fortfarande nu i vuxen ålder.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 107
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 228

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka