Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och du tror inte att de som har barn och råkar bli matchade med dig tycker precis samma, att det vore trevligt om du hade avslöjat redan i din profil att du inte är intresserad av dem? This shit goes both ways, ser du.

Yep, därför får jag äta upp mitt gnäll och leva med det :). Eftersom jag inte vill ha nån dealbreaker lista i min profil.

För övrigt tycker jag det är så jäkla ofattbart hemskt att det finns farsor som inte vill ha kontakt med sina barn.
Ja, men det är deras förlust när de väljer bort sina barn till förmån för ett nytt förhållande.

Det vet ju inte killen på dejtingsidan om ? Sen lär han väl stöta på dina tre söner lite och då också ?

Till skillnad från många, så tar jag upp sånt som är viktigt för mig omgående och 3 söner har jag inte. Jag har en son, två döttrar och 3 barnbarn (som alla är pojkar) Vad barnbarn #4 har för kön vet jag inte förrän efter födseln lite senare i år.

Mina två vuxna barn bor ju inte direkt nästgårds, så de stöter man inte på lite då och då direkt och de är ju för tusan vuxna människor med egna familjer så hur skulle en ev man i mitt liv påverkas av dem :confused:

Ok! En sån där fråga om hur man beter sig har dykt upp igen. Jag skall på tur med en vän. Vi har varit på dagsturer förr, men inte övernattat. Nu ska vi iväg ensamma med övernattning. I fjällstuga där det också bor andra människor i samma rum, delat kök osv, det skulle ha varit fler folk med, men de ångrade sig.

Är det väldigt awkward av mig att vilja klargöra för honom att detta inte är en "dejt" utan två vänner som drar på tur? Jag tror inte att jag är intresserad av honom annat än som vän, och är lite osäker på hur intresserad han är. Men jag misstänker att han har lite förhoppningar om att bli mer än vänner. Jag ÄR dålig på att tolka signaler, men han är typiskt sån att han kramas lite väl länge och innerligt när vi skiljs åt, och då också ändrar tonläge i rösten. (Vilket är exakt så som jag blir när jag kramar folk jag är intresserad av). Plus lite andra grejer som gör att jag tolkar honom som kanske intresserad.

Jag tänkte skriva typ:
"Då blir det kun du og jeg då. Men det er ikke en date ;-) uten to venner som drar på tur sammen. :-)
Hvis det er noen forskjell, men jeg liker å prøve å vare rak, det er ofte enklere og hyggligere. (Og hellre si det en gang for mye en en gang for lite, håper du ikke blir fornermet)"

Hur tar man upp det på ett trevligt vis utan att det blir skitjobbigt? Det pekar väl inte ut det som att jag förutsätter att han är intresserad, eller? Jag känner honom inte jätteväl, men jag tänker att det skulle göra turen mycket mer avslappnad att veta var vi står.

Planen är att också föreslå att han köper mat och jag tar med en flaska vin. :)

Senast ändrad:
Ja, men det är deras förlust när de väljer bort sina barn till förmån för ett nytt förhållande.

Till skillnad från många, så tar jag upp sånt som är viktigt för mig omgående och 3 söner har jag inte. Jag har en son, två döttrar och 3 barnbarn (som alla är pojkar) Vad barnbarn #4 har för kön vet jag inte förrän efter födseln lite senare i år.

Mina två vuxna barn bor ju inte direkt nästgårds, så de stöter man inte på lite då och då direkt och de är ju för tusan vuxna människor med egna familjer så hur skulle en ev man i mitt liv påverkas av dem :confused:
De kanske tror att det ändå blir mkt familjeliv? Jag hör ofta folk som låter tex barnbarnen vara en stor del av sitt liv och där de påverkar en del beslut som tas.

Men har man fött en annan mans barn så verkar man vara "skadat gods" för alltid, helt oavsett hur gamla barnen är. Trist kan jag tycka, för marknaden är ju ändå inte enormt stor när man (som jag) är medelålders och än mindre blir den ju när män gaggar om att de inte vill "ta hand om andras ungar".

Mina är i år, 27, 24 och 17 och har en pappa liksom, så nej, ingen man behöver "ta hand om" dem :idea:

Nu dejtar jag inte nu. Men jag upplevde kanske inte upplevelsen av ”skadat gods”. Mer att det förutsattes att en person i min ålder nog hade rätt små barn. Till slut skrev jag ut hur gamla barnen är (några få år yngre än dina) men det kändes lite töntigt i dejtingsammanhang.

Yep, därför får jag äta upp mitt gnäll och leva med det :). Eftersom jag inte vill ha nån dealbreaker lista i min profil.

Vem har sagt något om en lista? Eftersom du absolut inte vill dejta någon som har barn så är det väl bara att skriva det, resten av dina dealbreakers behöver du inte säga ett knyst om.
Det var ett tips i all välmening, men vill du fortsätta med att slösa tid på att avmatcha istället för att sålla bättre från början så kör på. Jag borde insett att du skulle vifta undan mina inlägg som alltid.

Vem har sagt något om en lista? Eftersom du absolut inte vill dejta någon som har barn så är det väl bara att skriva det, resten av dina dealbreakers behöver du inte säga ett knyst om.
Det var ett tips i all välmening, men vill du fortsätta med att slösa tid på att avmatcha istället för att sålla bättre från början så kör på. Jag borde insett att du skulle vifta undan mina inlägg som alltid.
Men det där har väl också avhandlats tidigare och då var de flesta rörande överens om att listor på dealbreakers var avtändande så vad är det att tjata om?

Jag tycker också det är märkligt att inte klargöra sin familjesituation med en gång, helst i presentationen.

Ok! En sån där fråga om hur man beter sig har dykt upp igen. Jag skall på tur med en vän. Vi har varit på dagsturer förr, men inte övernattat. Nu ska vi iväg ensamma med övernattning. I fjällstuga där det också bor andra människor i samma rum, delat kök osv, det skulle ha varit fler folk med, men de ångrade sig.

Är det väldigt awkward av mig att vilja klargöra för honom att detta inte är en "dejt" utan två vänner som drar på tur? Jag tror inte att jag är intresserad av honom annat än som vän, och är lite osäker på hur intresserad han är. Men jag misstänker att han har lite förhoppningar om att bli mer än vänner. Jag ÄR dålig på att tolka signaler, men han är typiskt sån att han kramas lite väl länge och innerligt när vi skiljs åt, och då också ändrar tonläge i rösten. (Vilket är exakt så som jag blir när jag kramar folk jag är intresserad av). Plus lite andra grejer som gör att jag tolkar honom som kanske intresserad.

Jag tänkte skriva typ:
"Då blir det kun du og jeg då. Men det er ikke en date ;-) uten to venner som drar på tur sammen. :-)
Hvis det er noen forskjell, men jeg liker å prøve å vare rak, det er ofte enklere og hyggligere. (Og hellre si det en gang for mye en en gang for lite, håper du ikke blir fornermet)"

Hur tar man upp det på ett trevligt vis utan att det blir skitjobbigt? Det pekar väl inte ut det som att jag förutsätter att han är intresserad, eller? Jag känner honom inte jätteväl, men jag tänker att det skulle göra turen mycket mer avslappnad att veta var vi står.

Planen är att också föreslå att han köper mat och jag tar med en flaska vin. :)
Jag tycker inte du ska skriva nåt, utan ta det vartefter. Åtminstone jag läser nog in att du förutsätter att han är intresserad.
Ta det som det kommer, är mitt tips.

Men det där har väl också avhandlats tidigare och då var de flesta rörande överens om att listor på dealbreakers var avtändande så vad är det att tjata om?

Du får ursäkta, men jag har inte läst precis alla tidigare dejtingtrådar, så jag har inte superkoll på vilka ämnen som avhandlats och inte.
Med det sagt... det handlar inte om tjat, det handlar om en endaste sak som jag tycker Hero kan göra för att förenkla för sig själv litegrann. Det är en stor skillnad på att skriva en mening om att personer med X livssituation går bort, och att lista precis alla saker som är dealbreakers. Jag uppskattar inte att bli anklagad för tjat när jag bara försökte klargöra för Hero vad det var jag menade, eftersom han verkade missförstå totalt.

Oavsett vad du kanske tror efter min historik i de här trådarna så var min avsikt att försöka hjälpa, även om jag starkt tvekar på att Hero kommer att ta till sig av något jag säger. Vill du att jag bara ska lämna den stackaren ifred så får du gärna säga det rätt ut istället. Jag har inga planer på att dra igång några diskussioner som drar iväg i 7000 sidospårs-inlägg i någon fler av dejtingtrådarna, i vilket fall som helst.

Jag tycker inte du ska skriva nåt, utan ta det vartefter. Åtminstone jag läser nog in att du förutsätter att han är intresserad.
Ta det som det kommer, är mitt tips.
Ja, det är nog så. Jag tycker mest att det är jobbigt när man inte vet var man har varandra, och kanske ger ut signaler som feltolkas. (Som att dra på helgtur på tu man hand med god mat och en flaska vin). Men det är strängt taget inte mitt problem om jag misstolkas. Egentligen.

@LenaH En anledning till att en del med barn väljer bort att skriva det i presentationen och avvaktar med att berätta det är att de är rädda för att bli kontaktade av pedofiler.

Jag tänker också att just det med om man inte har lust att träffa någon med barn och det är viktigt oavsett barnens ålder så är det väl bara bra att skriva det i presentationen. Spar besvikelse från båda håll.

Ja, det är nog så. Jag tycker mest att det är jobbigt när man inte vet var man har varandra, och kanske ger ut signaler som feltolkas. (Som att dra på helgtur på tu man hand med god mat och en flaska vin). Men det är strängt taget inte mitt problem om jag misstolkas. Egentligen.

Jag tycker definitivt du ska skriva något om du vet att du inte är intresserad. Vet inte hur ni känner varann, men det låter ju rätt mycket som en möjlig dejt om man inte absolut vet om att det inte är det.

Jag tycker också det är märkligt att inte klargöra sin familjesituation med en gång, helst i presentationen.

Jag tillhör dem som verkligen inte förstår vad som är så märkligt med det? Jag är en individ och en del av mig är förälder men för den sakens skull är jag inte enbart en förälder. Jag kan förstå att det ter sig märkligt om en har en utförlig personlig presentation och utelämnar barndelen, men om presentationen är kortfattad i övrigt så tar jag verkligen inte för givet att personen är barnfri.

Jag tycker definitivt du ska skriva något om du vet att du inte är intresserad. Vet inte hur ni känner varann, men det låter ju rätt mycket som en möjlig dejt om man inte absolut vet om att det inte är det.
Ja det känns inte svartvitt. Jag känner honom inte jätteväl, så jag kanske ändrar åsikt om honom och faktiskt får känslor. Men jag har inte det nu. Vi åker skidor ihop och ses i den typen av sammanhang. Ja jag känner också att det blir ganska "dejtigt", men det kan ju också ha med omgivningens reaktioner att göra. "Oj! Bara han och du? Blink blink" typ.

Jag har "alltid" haft killkompisar eftersom det ofta är överskott på killar i skidåkarkretsar, så det känns inte så konstigt. Men jag vet ju inte vad denne kille/man har för tankar. Men det blir gott om tid att känna varandra på pulsen. Bara bilresan är ett par timmar lång. Men han är ganska lättsam generellt, vi har roadtrippat tillsammans förr på "dagsutflykter."

Senast ändrad:
Egentligen borde jag väl strängt taget ragga upp honom. Han är trevlig, sportig, lagar god mat och delar många av mina intressen.

Jag uppfattar honom som lite "stel" ibland, men när han lossnar är han ganska kul. Och vi har trevligt ihop. Annars skulle jag absolut inte dra iväg med honom såhär!

Ni får ursäkta, jag har aldrig tindrat. Men om någon inte avmatchar men slutar chatta, kan inte ni avmatcha??

Vidare, ni som söker en monogam, långvarig relation och inte skriver ut dealbreaker osv. förstår ni inte att ni inte kommer hitta rätt ändå? Era personliga preferenser och personligheter kommer ju fram när man har lärt känna varandra. Är det inte bättre att slippa slösa varandras tid istället för att få många matches?
Det känns så sjukt desperat :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 107
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 576
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 228

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka