Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Själv tycker jag fortfarande det är lite drygare att bara sluta prata men inte avmatcha. Så det liksom bara "hänger" kvar där tills man själv inser att de inte vill svara.
'
Jag gillar inte alls det beteendet. Om det verkligen är så att man inte är intresserad längre skulle jag hellre se att man umatcha så kan jag släppa henne helt.

Urk. Tror jag matchat med en jobbig man.
Vi skickade några korta meddelanden först, och han frågade efter kik så han kunde skicka lite bilder.
Jag svarade att jag jag inte har kik.
Bla bla bla
Han: Är du som jag på jobbet nu ,,eller ledig?
Jag: På jobbet. Vi kan väl återkomma senare
H: Mm, lite upptagen i helgen,,men skriv du så ser vi,,skaffa kik, hihi
J:Ok. Blir inget kik :-)
H:Ok,,så inga bilder, bara text
J: Så får det bli
H: Vi tar det så

typ 2 timmar senare
H: Händer hos dig nu?
J: Jobbar
H: Mm ok,,

Fattar inte hur han menar att kik skulle hjälpa mot att han är upptagen i helgen :D
Han känns för på! Mycket för på!
Tror jag avmatchar snart...

Vi skickade några korta meddelanden först, och han frågade efter kik så han kunde skicka lite bilder.
Bla bla bla

typ 2 timmar senare

Fattar inte hur han menar att kik skulle hjälpa mot att han är upptagen i helgen :D
Han trodde kanske du menade nu när du skrev "hörs senare. "

Bla bla bla

typ 2 timmar senare

Ja avmatcha. Jag får dåliga vibbar av folk som är så på.

Vad är kik egentligen? Det låter som nåt för småbarn...
Varför använder inte folk messenger för ? :confused:
Chat-app. Smidigt om man inte vill lämna ut namn eller nummer, går att skicka bilder osv. Även de som har mitt nummer brukar jag fortsätta skriva på kik med eftersom det är lite snabbare än sms.

Vad är kik egentligen? Det låter som nåt för småbarn...
Varför använder inte folk messenger för ? :confused:

Messenger brukar hänga ihop med att man blir vänner på FB, jag vill helst inte vara vänner på FB med folk jag inte känner IRL alls. Är egentligen ganska restriktiv med FB, blir inte vänner med kollegor och sånt heller.

Och att det bara känns awkward att ta bort dem sen om det hela ebbar ut..

Använder hellre telefonnummer+sms än messenger, eller snapchat som min ena kompis tvingade mig att skaffa (använder det en gång i kvartalet eller nått)

Messenger brukar hänga ihop med att man blir vänner på FB, jag vill helst inte vara vänner på FB med folk jag inte känner IRL alls. Är egentligen ganska restriktiv med FB, blir inte vänner med kollegor och sånt heller.

Använder hellre telefonnummer+sms än messenger, eller snapchat som min ena kompis tvingade mig att skaffa (använder det en gång i kvartalet eller nått)
Alla använder ju inte ens facebook. Tre jag skriver med nu har inte. Själv har jag inte appen i telefonen, så för att ens kunna gå in på meddelanden måste jag "välja skrivbordsversion" och sen är det ett väldigt scrollande i sidled. Så jag skriver i princip aldrig meddelanden där från telefon.

Det var ju längesen man inte behöver bli vän på facebook för att adda nån på messenger. Du behöver inte ens facebook längre för messenger. Jag tycker appen är klockren iaf för att skriva, chatta och dela bilder. Snapchat är ett skämt.

Alla använder ju inte ens facebook. Tre jag skriver med nu har inte. Själv har jag inte appen i telefonen, så för att ens kunna gå in på meddelanden måste jag "välja skrivbordsversion" och sen är det ett väldigt scrollande i sidled. Så jag skriver i princip aldrig meddelanden där från telefon.

Jag använder själv nästan bara messenger, och extremt sällan själva facebook. Hela syftet med att jag ens har facebook är att det är ett lätt sätt att ha en samlad kontakt med alla mina vänner, särskilt internationellt.. men det enda jag gör är att chattar med dem, har nog nästan aldrig varit inne på deras "facebooksida". Messenger är nog den bästa chatt-appen som finns tycker jag, förutom att den tar så mycket plats på telefonen. Videochatten är top notch!

Det var ju längesen man inte behöver bli vän på facebook för att adda nån på messenger. Du behöver inte ens facebook längre för messenger. Jag tycker appen är klockren iaf för att skriva, chatta och dela bilder. Snapchat är ett skämt.

Man behöver inte..men varje gång jag kommit över till facebook från en tinderchat så har vänförfrågan också kommit.

Finns ju massor av män som inte vill dejta nån med barn helt oavsett ålder på barnen, vilket jag, vars yngsta blir 17 i år, finner rätt intressant faktiskt för i den åldern så är de ju "färdiga" liksom.

Det där tycker jag också är intressant. Mina äldsta är vuxna och utflugna. Så jag har barn, men de är ju inte barn liksom.

Man behöver inte..men varje gång jag kommit över till facebook från en tinderchat så har vänförfrågan också kommit.

Är väl bara att ignorera vänförfrågan då? Eller fråga bara vad hon heter på messenger och adda henne där?
Jag har aldrig addat nån från Tinder via facebook förren jag träffat personen i fråga. Jag addar alltid personen först på messenger.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 102
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 224

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka