Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det vet inte hon inte. Mer än att hon blir unmatched :).

Jag vill heller inte dejta någon med barn (säg, 98% säker på detta). Swipar aldrig höger på nån jag läser det i profilen på, ibland råkar jag swipa höger och matcha med nån som har barn som jag sen läser i profilen, då avmatchar jag. Swipar vänster om det är barn med på bilderna och det inte står i texten typ "inte mitt barn". Ingen ide att slösa enderas tid tycker jag.

Varför skriver man inte ut sina dealbreakers i presentationen?
Själv kan jag tycka det är trist att börja prata med någon och sen bara bli avmatchad.

Trist är det, men det händer verkligen ganska ofta. Ärligt så tycker jag det är ännu tristare att bara bli ignorerad plötsligt mitt i en konversation utan att de avmatchar..bättre att göra det isf.

Nej, det förstår jag - men jag uppfattade inte att det var din smak. Jag ser dickpics helt utifrån avsändarens perspektiv, därför missade jag det.
Jaha men nu har jag ingenting emot det alls. Förutsatt att man frågar först (inte fått en enda bild utan samtycke). Ingen har använt bilderna i någon sorts maktspel. Det betyder sannerligen inte att jag skulle kunna ligga med vem som helst. Jag är medveten om att det är ”okvinnligt” att gå igång på det visuella men det är inte omöjligt och jag tycker att man ska tänka sig lite för innan man dömer ut det.

Jag brukbar skriva att "Då letar vi efter olika saker. Och sen typ lycka till."
Tycker det är trevligare än att bara avmatcha utan att säga något.

Antar att du väntar tills de svarar innan du avmatchar sen då?

Men jag håller med, det är mycket trevligare att göra så. Jag menade ovan att jag isf avmatchar innan vi ens börjat prata, om jag råkat matcha med nån som har barn (men där jag missat att läsa profilen)

Jaha men nu har jag ingenting emot det alls. Förutsatt att man frågar först (inte fått en enda bild utan samtycke). Ingen har använt bilderna i någon sorts maktspel. Det betyder sannerligen inte att jag skulle kunna ligga med vem som helst. Jag är medveten om att det är ”okvinnligt” att gå igång på det visuella men det är inte omöjligt och jag tycker att man ska tänka sig lite för innan man dömer ut det.
Om det är okvinnligt eller inte har jag inte funderat över. Jag dömde ut det utifrån det vanliga scenariot i tråden, det som @stjarnhimmel beskrivit nu.

• Gilla
Reactions: ptr
Jag skriver inte. Avmatchar.
Det är ytterst sällan tjejer skriver först så :).

Om du inte ens skriver ut en så stor dealbreaker som barn nu är i din presentation så tycker jag inte du har någon rätt att klaga när du matchar med personer som visar sig vara föräldrar. Så svårt är det inte att lägga in någon rad om att du endast är intresserad att dejta de som inte har barn.

Om det är okvinnligt eller inte har jag inte funderat över. Jag dömde ut det utifrån det vanliga scenariot i tråden, det som @stjarnhimmel beskrivit nu.
Men va? Jag skrev ju i positiv anda att jag hade fått massor av bilder och inte att jag tyckte att det var obehagligt? Hur kan det då plötsligt handla om att det är helt obegripligt att någon skulle vilja få sådana bilder?

Ehh, utveckla dig gärna?
Jag tar inte illa upp om nån umatchar mig. Men det händer nästan aldrig. Istället kan jag skriva en eller två gånger utan svar. Hade då hellre sett att dom unmatchat mig direkt. Himla slöseri med min tid...
Att mitt under ett pågående samtal bara vända på klacken och gå, hade det varit okej tycker du?

Men va? Jag skrev ju i positiv anda att jag hade fått massor av bilder och inte att jag tyckte att det var obehagligt? Hur kan det då plötsligt handla om att det är helt obegripligt att någon skulle vilja få sådana bilder?
Som jag skrev: jag uppfattade inte den positiva andan. Och det jag inte kunde förstå var hur någon som skickar kukbilder - så som t ex @stjarnhimmel beskrivit det - kan tro att utseendet på hans kuk skulle vara viktigt.

Tja alltså, slösa tid gör vi ju alla på all nätdejting, det är som @Hero säger en del av det tycker jag också. Om man nu pratar och en dealbreaker kommer upp i konversationen så tycker jag också man kan vara artig och säga till innan man bara avmatchar. Men innan man ens börjat prata? Vet inte om det är så mycket bättre att börja prata då bara för att berätta sin dealbreaker, vänta in svar, och sen avmatcha.

Det är ju absolut så att många inte läser presentationerna när de swipar, och verkligen inte samtliga presentationer även om de läser ibland.

Själv tycker jag fortfarande det är lite drygare att bara sluta prata men inte avmatcha. Så det liksom bara "hänger" kvar där tills man själv inser att de inte vill svara.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 102
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 224

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka