Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det handlar om nettoeffekten. Som LenaH nämner så verkar många tycka att listor med dealbreakers etc är avtändande och anledning att svepa vänster även om man inte innefattas av dessa. Så då kan man hamna i en situation där man tappar intressanta personer i ett försök att filtrera bort ointressant och då hellre tar att man matchar och därefter unmatchar några för att även kunna matcha med andra.

Det handlar om nettoeffekten. Som LenaH nämner så verkar många tycka att listor med dealbreakers etc är avtändande och anledning att svepa vänster även om man inte innefattas av dessa. Så då kan man hamna i en situation där man tappar intressanta personer i ett försök att filtrera bort ointressant och då hellre tar att man matchar och därefter unmatchar några för att även kunna matcha med andra.

Nån som har förstått iaf :up:.

Så man bara; tjoho, här är jag, jag är så djävla bra :up::up::up:

Och sen får man granska detaljer sen?

Jo, ja, det är ju oxå ett sätt.

Läste du ens vad jag skrev?
Ja, läste du ens vad jag skrev? Har du hittat det du söker genom att använda dig utav denna metod?

Jag har frågat dig mycket genom många trådar, och du väljer alltid att ducka, att inte svara. Undrar om du tänker svara denna gång? O_o

• Gilla
Reactions: ptr
Ni får ursäkta, jag har aldrig tindrat. Men om någon inte avmatchar men slutar chatta, kan inte ni avmatcha??

Vidare, ni som söker en monogam, långvarig relation och inte skriver ut dealbreaker osv. förstår ni inte att ni inte kommer hitta rätt ändå? Era personliga preferenser och personligheter kommer ju fram när man har lärt känna varandra. Är det inte bättre att slippa slösa varandras tid istället för att få många matches?
Det känns så sjukt desperat :nailbiting:

Håller med.
Sen behöver man ju inte skriva en lista med punkter.
Jag har bakat in det i min press, den avskräcker garanterat en hel del men jag är inte ute efter att samla matchningar som ändå inte kommer passa mig.

Men om personerna ändå är ointressanta pga att de t ex har barn, vad är det ens för mening att få upp dem som match från början, när de ändå kommer raderas inom kort? Och varför pratas det fortfarande om listor när hela diskussionen i denna tråd hittills har handlat om en väldigt specifik dealbreaker? Jag kan inte se att en kort mening av typen "ifall du har X livvstil så passar vi inte ihop" skulle på något vis vara likvärdigt med att ha en hel radda med alla saker som gör att man diskvalificerar någon från dejtingpoolen. Om ni tror det så undrar jag faktiskt hur det är ställt med läsförståelsen.

Men om personerna ändå är ointressanta pga att de t ex har barn, vad är det ens för mening att få upp dem som match från början, när de ändå kommer raderas inom kort? Och varför pratas det fortfarande om listor när hela diskussionen i denna tråd hittills har handlat om en väldigt specifik dealbreaker? Jag kan inte se att en kort mening om "ifall du har X livvstil så passar vi inte ihop" skulle på något vis vara likvärdigt med att ha en hel radda med alla saker som gör att man diskvalificerar någon från dejtingpoolen. Om ni tror det så undrar jag faktiskt hur det är ställt med läsförståelsen.
För att som jag skrev att genom att specificera mot den personen så tycks det som att du även kan förlora matches med personer som inte är den det riktas mot. Så för att ge ett exempel kanske du förlorar 2 personer genom att specificera detta, 1 som det faktiskt innefattar och 1 som bara inte gillade att det specificerades.

För att som jag skrev att genom att specificera mot den personen så tycks det som att du även kan förlora matches med personer som inte är den det riktas mot. Så för att ge ett exempel kanske du förlorar 2 personer genom att specificera detta, 1 som det faktiskt innefattar och 1 som bara inte gillade att det specificerades.

Men so what, är det några som tycker det är ett problem att man är rakt på sak om vad man söker så är det väl lika bra att de personerna inte heller kommer upp som en match. Jag håller med @prallan, det känns så desperat att slänga ut största möjliga nät utan någon större eftertanke på om de matcher man kommer att få upp faktiskt kommer att vara personer som är av intresse.

Håller med.
Sen behöver man ju inte skriva en lista med punkter.
Jag har bakat in det i min press, den avskräcker garanterat en hel del men jag är inte ute efter att samla matchningar som ändå inte kommer passa mig.
Men det måste ju vara det bästa sättet för alla parter!

Men so what, är det några som tycker det är ett problem att man är rakt på sak om vad man söker så är det väl lika bra att de personerna inte heller kommer upp som en match. Jag håller med @prallan, det känns så desperat att slänga ut största möjliga nät utan någon större eftertanke på om de matcher man kommer att få upp faktiskt kommer att vara personer som är av intresse.
Hur mycket so what det är beror nog mycket på hur mycket matches man kan få med/utan detta.

Hur mycket so what det är beror nog mycket på hur mycket matches man kan få med/utan detta.

Eller så kan man inse att desperation är väldigt avtändande, och byta taktik till något som kanske inte ger lika många matches, men de man får är av kvalitet. :idea: Hellre det än att sålla igenom sju ton ointressanta profiler för att ens kanske hitta ett guldkorn.

Eller så kan man inse att desperation är väldigt avtändande, och byta taktik till något som kanske inte ger lika många matches, men de man får är av kvalitet. :idea: Hellre det än att sålla igenom sju ton ointressanta profiler för att ens kanske hitta ett guldkorn.
Det låter som att du tror att det är hundratals extra matches som @Hero får pga detta, jag skulle tro att det är helt andra siffror.

Det låter som att du tror att det är hundratals extra matches som @Hero får pga detta, jag skulle tro att det är helt andra siffror.

Nej, jag är rätt säker på att han får så dåligt med matches som det är att han har tappat allt begrepp om att sålla, faktiskt. Men tappert försök att begripa mitt tankesätt, du. :up:
För övrigt spelar det ingen roll hur många eller få matches han får, det gör inte mina kommentarer ogiltiga på något vis. Snarare tvärtom. Går det inte bra oavsett metoder så känns det som att det är någon annanstans problemet sitter...

Nej, jag är rätt säker på att han får så dåligt med matches som det är att han har tappat allt begrepp om att sålla, faktiskt. Men tappert försök att begripa mitt tankesätt, du. :up:
För övrigt spelar det ingen roll hur många eller få matches han får, det gör inte mina kommentarer ogiltiga på något vis. Snarare tvärtom. Går det inte bra oavsett metoder så känns det som att det är någon annanstans problemet sitter...
Man kan inte applicera såna tankar i ett vakuum. Allt beror på vad man söker och vad man har för förutsättningar för att hitta det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 107
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 576
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 228

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka