Jag försvarar det inte. Jag förklarar anledningen.Om du hade förstått att det var fel så hade du inte fortsatt försvara både händelsen och beteendet med att "det var i välmening"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag försvarar det inte. Jag förklarar anledningen.Om du hade förstått att det var fel så hade du inte fortsatt försvara både händelsen och beteendet med att "det var i välmening"
Att säga att det beror på hur mottagaren tolkar det är att försvara det. Det är inte att inse att det man gjorde var dåligt och att beteendet bakom är fel.
Så jag skulle bli tacksam?Nej, jag förstår att jag gjorde fel. Personligen hade jag inte reagerat som hon gjorde. Så jag var lite förvånad över reaktionen. Men som jag sa så tänker inte alla lika.
Nej, det är inte mottagarens ansvar, det är sändarens ansvar att inte vara ett äckel.Beror på hur mottagaren väljer att tolka det.
WORD!@Hero det kan ju vara så att personer som dejtar vill träffa någon som tycker om dem för den man är, inte för den kan man bli om man ändrar sig. Om jag hade pratat med en vän, eller med er här på forumet om att jag inte riktigt lyckas i min dejting, och får förslaget att jag borde ändra på någonting hos mig själv så hade jag blivit oerhört ledsen. Ska jag träffa någon, så vill jag ju träffa någon som tycker om mig för den jag är. Jag gissar att de flesta känner så. Att då peka ut förbättringsområden på mig som person är då indirekt att peka ut mina brister. Jag kanske inte håller med om dessa brister men har nu fått de förklarade för mig. Det är bara elakt. Framför allt när det är oombett. Sedan kan man heller inte utgå får att ens eget tycke är andras tycke. Också något att tänka på.
Den dagen jag blir kär längtar jag efter att träffa någon som ser bortom hur jag ser ut. Det är vad jag drömmer om. Optimering av mitt utseende kommer alltså aldrig att leda dit.
WORD!
Jag lägger också till att vill jag förändra något hos mig själv så är det för att JAG vill förändra någonting hos mig själv. Jag gör det för MIN skulle och jag behöver sannerligen ingen som "hjälpsamt" talar om för mig vad de sakerna kan/ska vara. Vad jag gör med mig själv är upp till MIG, inte någon annan.
PrecisVerkligen. Sen kan det ju vara så att man är fullkomligt medveten om sina brister men inte har någon som helst lust att göra något åt dem. För ja du vet, vi är människor. Måste man optimera sig själv hela tiden? Man förtjänar kärlek ändå.
Nej precis, nyckelordet är OM man vill förändra något hos sig själv. Om man är nöjd som man är så har ingen annan rätt att säga att man inte ska/bör vara vara det, direkt eller indirekt. "Välmenande" eller annat.Verkligen. Sen kan det ju vara så att man är fullkomligt medveten om sina brister men inte har någon som helst lust att göra något åt dem. För ja du vet, vi är människor. Måste man optimera sig själv hela tiden? Man förtjänar kärlek ändå.
Ja, jag drar väldigt sällan höger och matchas inte lika ofta längre heller för den delen. Alright
Okej, ja det känns som ett yppeligt nästa steg faktiskt.
Åh, rackarns. Men åldern är ju blott en siffra. ;>
Jag träffade en söt kille som visade sig vara bara 26.. Jag har inte bestämt mig för om det spelar roll eller inte men jag reagerade på åldern.Do it!
Haha, mjo. Men 25 är lite väl
Det är ju en del av det manliga privilegiet, som du tidigare beskrev att du inte märkte av, att hela ditt värde inte sitter i hur du ser ut. Ditt påpekande om att någon behöver ändra sitt utseende läggs alltså på år och år, hundra miljontals inspel i hur en kvinna bör se ut och bete sig. Sen handlar väl det inte bara att få fler matches, det måste väl handla om att få kontakt med vettiga personer? Om man måste ändra sig för att någon ska lägga märket till en så är det ju sannolikt inte en person som hamnar i den kategorin man vill träffa? Man vill väl träffa folk som gillar en precis som man är, vad det nu är?Nej, jag förstår att jag gjorde fel. Personligen hade jag inte reagerat som hon gjorde. Så jag var lite förvånad över reaktionen. Men som jag sa så tänker inte alla lika.
Jag träffade en söt kille som visade sig vara bara 26.. Jag har inte bestämt mig för om det spelar roll eller inte men jag reagerade på åldern.
Ja det där med oombedda råd till människor man inte ens känner, varför?Apropå tips så fick jag precis ett tips av en kille att jag borde totalrenovera mitt ansikte då jag ser ut som en transa
Undrar varför man lägger tid på att skriva till någon som man inte gillar utseendet på
Apropå tips så fick jag precis ett tips av en kille att jag borde totalrenovera mitt ansikte då jag ser ut som en transa
Undrar varför man lägger tid på att skriva till någon som man inte gillar utseendet på
@Hero det kan ju vara så att personer som dejtar vill träffa någon som tycker om dem för den man är, inte för den kan man bli om man ändrar sig. Om jag hade pratat med en vän, eller med er här på forumet om att jag inte riktigt lyckas i min dejting, och får förslaget att jag borde ändra på någonting hos mig själv så hade jag blivit oerhört ledsen. Ska jag träffa någon, så vill jag ju träffa någon som tycker om mig för den jag är. Jag gissar att de flesta känner så. Att då peka ut förbättringsområden på mig som person är då indirekt att peka ut mina brister. Jag kanske inte håller med om dessa brister men har nu fått de förklarade för mig. Det är bara elakt. Framför allt när det är oombett. Sedan kan man heller inte utgå får att ens eget tycke är andras tycke. Också något att tänka på.
Den dagen jag blir kär längtar jag efter att träffa någon som ser bortom hur jag ser ut. Det är vad jag drömmer om. Optimering av mitt utseende kommer alltså aldrig att leda dit.