Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, jag förstår att jag gjorde fel. Personligen hade jag inte reagerat som hon gjorde. Så jag var lite förvånad över reaktionen. Men som jag sa så tänker inte alla lika.
Så jag skulle bli tacksam?
Efter det mailet fick jag ju några till bland annat skrev du något om att du
" gillade smala tjejer men de smala tjejerna verkar mer populära på dejtingsidorna"

Så vad är syftet om du ville hjälpa? Att säga att om du blir smal så blir du mer populär eller vad var hjälpen?

Haha.. jag skulle ju inte kommentera mer... Nu ska jag åka och handla..

@Hero det kan ju vara så att personer som dejtar vill träffa någon som tycker om dem för den man är, inte för den kan man bli om man ändrar sig. Om jag hade pratat med en vän, eller med er här på forumet om att jag inte riktigt lyckas i min dejting, och får förslaget att jag borde ändra på någonting hos mig själv så hade jag blivit oerhört ledsen. Ska jag träffa någon, så vill jag ju träffa någon som tycker om mig för den jag är. Jag gissar att de flesta känner så. Att då peka ut förbättringsområden på mig som person är då indirekt att peka ut mina brister. Jag kanske inte håller med om dessa brister men har nu fått de förklarade för mig. Det är bara elakt. Framför allt när det är oombett. Sedan kan man heller inte utgå får att ens eget tycke är andras tycke. Också något att tänka på.

Den dagen jag blir kär längtar jag efter att träffa någon som ser bortom hur jag ser ut. Det är vad jag drömmer om. Optimering av mitt utseende kommer alltså aldrig att leda dit.

@Hero det kan ju vara så att personer som dejtar vill träffa någon som tycker om dem för den man är, inte för den kan man bli om man ändrar sig. Om jag hade pratat med en vän, eller med er här på forumet om att jag inte riktigt lyckas i min dejting, och får förslaget att jag borde ändra på någonting hos mig själv så hade jag blivit oerhört ledsen. Ska jag träffa någon, så vill jag ju träffa någon som tycker om mig för den jag är. Jag gissar att de flesta känner så. Att då peka ut förbättringsområden på mig som person är då indirekt att peka ut mina brister. Jag kanske inte håller med om dessa brister men har nu fått de förklarade för mig. Det är bara elakt. Framför allt när det är oombett. Sedan kan man heller inte utgå får att ens eget tycke är andras tycke. Också något att tänka på.

Den dagen jag blir kär längtar jag efter att träffa någon som ser bortom hur jag ser ut. Det är vad jag drömmer om. Optimering av mitt utseende kommer alltså aldrig att leda dit.
WORD!
Jag lägger också till att vill jag förändra något hos mig själv så är det för att JAG vill förändra någonting hos mig själv. Jag gör det för MIN skulle och jag behöver sannerligen ingen som "hjälpsamt" talar om för mig vad de sakerna kan/ska vara. Vad jag gör med mig själv är upp till MIG, inte någon annan.

WORD!
Jag lägger också till att vill jag förändra något hos mig själv så är det för att JAG vill förändra någonting hos mig själv. Jag gör det för MIN skulle och jag behöver sannerligen ingen som "hjälpsamt" talar om för mig vad de sakerna kan/ska vara. Vad jag gör med mig själv är upp till MIG, inte någon annan.

Verkligen. Sen kan det ju vara så att man är fullkomligt medveten om sina brister men inte har någon som helst lust att göra något åt dem. För ja du vet, vi är människor. Måste man optimera sig själv hela tiden? Man förtjänar kärlek ändå.

Verkligen. Sen kan det ju vara så att man är fullkomligt medveten om sina brister men inte har någon som helst lust att göra något åt dem. För ja du vet, vi är människor. Måste man optimera sig själv hela tiden? Man förtjänar kärlek ändå.
Precis
Och sen har jag ju inte tänkt dejta Hero så det blir ju konstigt om jag ändrar mig så att han tycker jag är bättre.

Nej precis, nyckelordet är OM man vill förändra något hos sig själv. Om man är nöjd som man är så har ingen annan rätt att säga att man inte ska/bör vara vara det, direkt eller indirekt. "Välmenande" eller annat.

Nej, jag förstår att jag gjorde fel. Personligen hade jag inte reagerat som hon gjorde. Så jag var lite förvånad över reaktionen. Men som jag sa så tänker inte alla lika.
Det är ju en del av det manliga privilegiet, som du tidigare beskrev att du inte märkte av, att hela ditt värde inte sitter i hur du ser ut. Ditt påpekande om att någon behöver ändra sitt utseende läggs alltså på år och år, hundra miljontals inspel i hur en kvinna bör se ut och bete sig. Sen handlar väl det inte bara att få fler matches, det måste väl handla om att få kontakt med vettiga personer? Om man måste ändra sig för att någon ska lägga märket till en så är det ju sannolikt inte en person som hamnar i den kategorin man vill träffa? Man vill väl träffa folk som gillar en precis som man är, vad det nu är?

Jag träffade en söt kille som visade sig vara bara 26.. Jag har inte bestämt mig för om det spelar roll eller inte men jag reagerade på åldern. :)

Det behöver ju inte betyda något.
Jag blev lite förvånad eftersom jag trodde vi var ungefär jämngamla. Men jag känner mig lite för gammal för någon som är 25

Nu fick jag reklam för Mazily på Facebook. Jag är ju inte ute efter att dejta men nyfiken som jag är måste jag ju fråga er var det hamnar bland alla dejtingsidor/appar :D Någon som provat?

Såklart, det tror jag alla vill göra. Men det är ytterst svårt att få fram vem du är på en utseendefixerad app som Tinder exempelvis. Där är det utsidan som ger insidan en chans. Så är det ju iof ofta i verkligheten också, men inte på samma tydliga vis kanske. Fast för dig kanske det är svårt att sätta sig in i en situtation där du får jobba extra hårt bara för att få chans till en dejt. Är man i det stadiet så försöker man se alla infallsviklar för att förbättra sina möjligheter. Så fungerar iaf jag.
Fast även om någon fastnade för ditt utseende. Så kanske det är din personlighet som gör att dom stannar hos dig ? Jag tror inte det spelar nån roll om du ser ut som en gudinna om någon inte gillar din personlighet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 376
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V