Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det kan vara svårt. Jag säger bara att mitt svar inte riktigt har med det att göra. Jag pratade om oombedda kommentarer om ens utseende. Det är nog ovälkommet oavsett huruvida jag har svårt att sätta mig in i situationen "svårt att få dejter" eller inte.

Beror på vad det är för kommenterar. Själv tycker jag om att få positiva kommenterar om mitt utseende.

Beror på vad det är för kommenterar. Själv tycker jag om att få positiva kommenterar om mitt utseende.

Det beror troligtvis på vad man har för erfarenhet av att utsättas för objektifiering (och givetvis vad man har för relation till personen i fråga, när det sägs ect). Om du har svårt att känna av när det är läge för en komplimang över någons utseende eller inte så är rådet från mig att låta bli.

Det beror troligtvis på vad man har för erfarenhet av att utsättas för objektifiering (och givetvis vad man har för relation till personen i fråga, när det sägs ect). Om du har svårt att känna av när det är läge för en komplimang över någons utseende eller inte så är rådet från mig att låta bli.

Därför är jag väldigt försiktig med det i dejtingsammanhang.

Ja, men nu var det ju inte över huvud taget det vi pratade om :banghead:

Jag ger upp.

Nej, men om någon sa att jag är för smal. De flesta tjejer uppskattar lite muskulösare killar tex. Ja, då hade jag tex sett det som något positivt. För då finns det något jag kan jobba på :).

Nej, men om någon sa att jag är för smal. De flesta tjejer uppskattar lite muskulösare killar tex. Ja, då hade jag tex sett det som något positivt. För då finns det något jag kan jobba på :).
Fast vad har någon annan person för rätt att tala om för dig att du är för smal? Det är ju bara en persons personliga åsikt dessutom. Varför inte bara vara det man själv gillar och trivs istället för att anpassa sig efter andra människor? Och oavsett om du vill veta vad andra tycker om dig så kan du fråga och låta oombedda kommentarer dö ut, som dinosaurierna.

Beror på sammanhang och vad det är för typ av kommentar.
Man ska vara försiktig med negativa kommentarer.
Fast vad du tycker är positivt kan ju någon annan uppfatta som dömande och/eller negativt så igen, den enklaste och bästa lösningen är att inte säga crap all istället! Jag förstår inte din besatthet av att anta dig ha rätten att kommentera andra människors utseende och kroppar oavsett intention?

Ja, du ja. Jag glömde bort att hela världen fungerar precis som du och att du därför inte behöver ta in hur resten av världen uppfattar liknande kommentarer. Sorry, my bad.

Nope, precis som du så måste jag tänka på hur resten av världen tolkar saker å ting. Du har ju lite svårt att sätta dig in i min situation också ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 376
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V