Ja ?
Nej, därför jag sa att det beror på vad man pratar om. Läs om läs rätt?
Fast nej. Det är inte jämförbart ens om personen sitter och klagar över att hen är tjock/ful/tunnhårig eller vad det än är.
Inte. Okej.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja ?
Lägg ner ditt läs om läs rätt. Att ge råd om datorer har inte ett skit med saken att göra, om du verkligen fattade det skulle du inte ens ta upp det.Ja ?
Ja, det kan vara svårt. Jag säger bara att mitt svar inte riktigt har med det att göra. Jag pratade om oombedda kommentarer om ens utseende. Det är nog ovälkommet oavsett huruvida jag har svårt att sätta mig in i situationen "svårt att få dejter" eller inte.
Men vet du inte det att om man är "snygg" så har man inga problem och får inte ha åsikter
Vi pratade om oombedda kommentarer. I vissa sammanhang är det uppskattat.Lägg ner ditt läs om läs rätt. Att ge råd om datorer har inte ett skit med saken att göra, om du verkligen fattade det skulle du inte ens ta upp det.
Det primära är väl just det; att du kan se och förstå andras problematik utan att förminska den och ändå erbjuda perspektivJust det, glömde det!![]()
Jag kan visserligen förstå privilegium-komplexiteten i dejtingsammanhang och att saker som är enkla för mig inte är enkla för andra. Men jag tycker ändå jag har rätt bra koll på flera perspektiv här.
Beror på vad det är för kommenterar. Själv tycker jag om att få positiva kommenterar om mitt utseende.
Beror på vad det är för kommenterar. Själv tycker jag om att få positiva kommenterar om mitt utseende.
Nej vi pratade om oombedda kommentarer om utseende och liknande. Datorer är inte liknande.Vi pratade om oombedda kommentarer. I vissa sammanhang är det uppskattat.
Det beror troligtvis på vad man har för erfarenhet av att utsättas för objektifiering (och givetvis vad man har för relation till personen i fråga, när det sägs ect). Om du har svårt att känna av när det är läge för en komplimang över någons utseende eller inte så är rådet från mig att låta bli.
Men i andra sammanhang är det helt okej att kommentera folks utseende och kroppar? Alltså jag har inte ens ord..Därför är jag väldigt försiktig med det i dejtingsammanhang.
Ja, men nu var det ju inte över huvud taget det vi pratade om
Jag ger upp.
Jag skulle vilja föreslå att du ska vara försiktig med det i alla sammanhang som har med människor att göra.Därför är jag väldigt försiktig med det i dejtingsammanhang.
Beror på sammanhang och vad det är för typ av kommentar.Men i andra sammanhang är det helt okej att kommentera folks utseende och kroppar? Alltså jag har inte ens ord..
Fast vad har någon annan person för rätt att tala om för dig att du är för smal? Det är ju bara en persons personliga åsikt dessutom. Varför inte bara vara det man själv gillar och trivs istället för att anpassa sig efter andra människor? Och oavsett om du vill veta vad andra tycker om dig så kan du fråga och låta oombedda kommentarer dö ut, som dinosaurierna.Nej, men om någon sa att jag är för smal. De flesta tjejer uppskattar lite muskulösare killar tex. Ja, då hade jag tex sett det som något positivt. För då finns det något jag kan jobba på.
Nej, men om någon sa att jag är för smal. De flesta tjejer uppskattar lite muskulösare killar tex. Ja, då hade jag tex sett det som något positivt. För då finns det något jag kan jobba på.
Nej, men om någon sa att jag är för smal. De flesta tjejer uppskattar lite muskulösare killar tex. Ja, då hade jag tex sett det som något positivt. För då finns det något jag kan jobba på.
Fast vad du tycker är positivt kan ju någon annan uppfatta som dömande och/eller negativt så igen, den enklaste och bästa lösningen är att inte säga crap all istället! Jag förstår inte din besatthet av att anta dig ha rätten att kommentera andra människors utseende och kroppar oavsett intention?Beror på sammanhang och vad det är för typ av kommentar.
Man ska vara försiktig med negativa kommentarer.
Ja, du ja. Jag glömde bort att hela världen fungerar precis som du och att du därför inte behöver ta in hur resten av världen uppfattar liknande kommentarer. Sorry, my bad.
Nope, precis som du så måste jag tänka på hur resten av världen tolkar saker å ting. Du har ju lite svårt att sätta dig in i min situation också ?