Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Milosari @pepp @Red_Chili @gråvarg Tack! Lite olika upplägg där alltså... jag började med en inledning typ "Gör väl som trettontusensjuhundra andra svenskar o skaffar tinder på årets första dag..;)" o sen att jag varit singel länge och det börjar bli trist^^.. och lite om mina intressen, typ att jag gillar o va ute i naturen och i sommarstugan utan el o lyssna på elden som knastrar... är ju såna som också gillar sånt jag vill hitta =) Har fem-sex bilder, först valde facebook bilder själv, sen la jag till några...

Idag har jag matchat med en kille till, jättegullig och dessutom vegetarian (som jag)! Kors i taket! Det är kansek vanligt i storstäderna, men här uppe känns det väldigt ovanligt med en kille som är det! Honom lär jag ju skriva tillbaka till?!.. nervöst^^ haha

//r

Det är ju en del av det manliga privilegiet, som du tidigare beskrev att du inte märkte av, att hela ditt värde inte sitter i hur du ser ut. Ditt påpekande om att någon behöver ändra sitt utseende läggs alltså på år och år, hundra miljontals inspel i hur en kvinna bör se ut och bete sig. Sen handlar väl det inte bara att få fler matches, det måste väl handla om att få kontakt med vettiga personer? Om man måste ändra sig för att någon ska lägga märket till en så är det ju sannolikt inte en person som hamnar i den kategorin man vill träffa? Man vill väl träffa folk som gillar en precis som man är, vad det nu är?

Nja, men kvinnor är ju mer selektiva i online dejting. Känns som att det bekräftas i den här tråden. Och det man har att gå på i appen är först och fräst utseendet och en liten profil. Så kvinnor bedömmer det manliga utseendet lika mkt.

Såklart man vill träffa nån som gillar en som man är. Men om det inte fungerar så bra så kanske man kan ändra på sig själv. Det är ju upp till var och en om man vill göra det eller om man tycker det är värt det.

@Bison Jag håller med dej... haha, jag tänker på mig själv som en öppen person, men när det kommer till ålder blir jag väldigt låst^^ vill absolut inte träffa någon yngre... född samma år går bra, men där går gränsen.. men vill inte ha någon särskilt mycket äldre heller så...max typ 4 år äldre..

//r

Nja, men kvinnor är ju mer selektiva i online dejting. Känns som att det bekräftas i den här tråden. Och det man har att gå på i appen är först och fräst utseendet och en liten profil. Så kvinnor bedömmer det manliga utseendet lika mkt.

Såklart man vill träffa nån som gillar en som man är. Men om det inte fungerar så bra så kanske man kan ändra på sig själv. Det är ju upp till var och en om man vill göra det eller om man tycker det är värt det.
Exakt, det är upp till var och en. Det är inte upp till andra/dig att upplysa om vad de kan/bör göra för att förbättra eller förändra sig själv eller sina chanser. Vill någon ha råd så ber de om det, annars så är man tyst.

Exakt, det är upp till var och en. Det är inte upp till andra/dig att upplysa om vad de kan/bör göra för att förbättra eller förändra sig själv eller sina chanser. Vill någon ha råd så ber de om det, annars så är man tyst.

Nej, är man själv medveten om det så är det ju onödigt att upplysa om det.

Nä, man kan inte lägga över det på mottagaren. Man måste ta eget ansvar också. En man på en fest sluddrade fram något väldigt objektifierande om min kropp med tillhörande slemmig blick. Jag sa "Sluta!" och fick det klassiska svaret "Meh! Ta det som en komplimang!" Ansvaret ligger inte på mig att "ta det rätt" (mao som en komplimang) här utan på honom att sluta objektifiera.

Det var precis det där tråkiga som hände i mitt liv innan jul. Det var dock ingen som förstod objektifieringen i det hela alls förutom de som blev utsatta. Det skulle tas som en komplimang. Slutade med en förlust av en nära vän :(

Det spelar ingen roll om man är medveten om det eller inte, du har ingen rätt att upplysa folk om saker angående deras utseende eller liknande de inte bett dig om.
Om nån beklagar sig över att deras dator är långsam. Så brukar det vara uppskattat om jag säger vad dom kan göra :) . Så det beror på vad man pratar om.

Ja det finns MÄNNISKOR som går väldigt mycket på utseende sedan finns det andra människor som inte gör det. Den första kategorin människor tror jag har svårare att hitta rätt i relationer eftersom hur det fungerar att leva ihop med en annan person har väldigt lite att göra med hur den ser ut att göra och ganska mycket med andra delar att göra. Själv dejtade jag flera personer som inte hade någon användarbild alls vi bytte förvisso bilder efter ett tag (jag hade inte heller någon) men inte förrän vi kollat om vi trivdes med varandras personlighet först. För mig har ren attraktion till någons fysiska uppebarelse bara haft funktion när jag varit ute efter korta sexuella relationer. De andra har jag lärt känna innan attraktionen kommit, det fungerar också.

BTW att ändra på sig för att en relation ska fungera är vägen till helvetet oavsett om du tycker det är värt det eller ej när du tar beslutet.

Såklart, det tror jag alla vill göra. Men det är ytterst svårt att få fram vem du är på en utseendefixerad app som Tinder exempelvis. Där är det utsidan som ger insidan en chans. Så är det ju iof ofta i verkligheten också, men inte på samma tydliga vis kanske. Fast för dig kanske det är svårt att sätta sig in i en situtation där du får jobba extra hårt bara för att få chans till en dejt. Är man i det stadiet så försöker man se alla infallsviklar för att förbättra sina möjligheter. Så fungerar iaf jag.
Fast även om någon fastnade för ditt utseende. Så kanske det är din personlighet som gör att dom stannar hos dig ? Jag tror inte det spelar nån roll om du ser ut som en gudinna om någon inte gillar din personlighet.

Återkommande i dina inlägg är att jag har svårt att sätta mig in i saker och ting eftersom jag har det så enkelt. Ja, det är enkelt för mig att få dejter. Jag är inte tappad bakom en vagn bara för det. Min förmåga att se att vissa råd är ovälkomna har ingenting med saken att göra alls. Så nog nu med att det är så enkelt för mig. Jag har många vänner som har det svårt med dejtingen av olika anledningar och inte går jag in och kommenterar deras utseenden ändå.

Återkommande i dina inlägg är att jag har svårt att sätta mig in i saker och ting eftersom jag har det så enkelt. Ja, det är enkelt för mig att få dejter. Jag är inte tappad bakom en vagn bara för det. Min förmåga att se att vissa råd är ovälkomna har ingenting med saken att göra alls. Så nog nu med att det är så enkelt för mig. Jag har många vänner som har det svårt med dejtingen av olika anledningar och inte går jag in och kommenterar deras utseenden ändå.

Jag säger inte att du är tappad. Säger bara att det kan vara svårt att sätta sig in i hur andra människor upplever saker å ting.
Nej, utseendet är vädligt känsligt för många. Så man ska vara vädligt försiktig med att kommentera det. Särskilt om det kan tolkas negativt.

@monster1 och @Singoalla

Ja, man undrar ju lite vad man tror man får ut av det. Sticka ut i mängden av meddelanden? Visserligen ja, men inte på ett positivt sätt :confused:

Jag tror att en del män har blivit förbittrade kvinnohatare av att ha blivit avvisade många gånger. Deras frustration och ilska tas då ut på kvinnor som kollektiv, och att sitta och trycka ner kvinnor över nätet blir då ett sätt för dem att "återta makt" i sammanhanget.

Men vet du inte det att om man är "snygg" så har man inga problem och får inte ha åsikter
Jag säger inte att du är tappad. Säger bara att det kan vara svårt att sätta sig in i hur andra människor upplever saker å ting.
Nej, utseendet är vädligt känsligt för många. Så man ska vara vädligt försiktig med att kommentera det. Särskilt om det kan tolkas negativt.
Nej man ska låta bli att kommentera andras utseende helt och hållet om de inte bett om det. Konstigare än så är det inte.

Ja, det kan vara svårt. Jag säger bara att mitt svar inte riktigt har med det att göra. Jag pratade om oombedda kommentarer om ens utseende. Det är nog ovälkommet oavsett huruvida jag har svårt att sätta mig in i situationen "svårt att få dejter" eller inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 376
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V