Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och datorer - som den gången jag tyckte att de skulle inte slå in mitt personnr när jag var på banken för då skulle systemet gå ner sig för det hade det gjort nyss på försäkringskassan.
Tjejen i kassan krattade åt skämtet, slog in mitt personnr och systemet la av. Vi hade roligt åt det var gång jag var in där så länge de var kvar.

Jag upplever fetischmännen som lite obehagliga just för att de bara ser kroppen/sin fetisch. Tex han som mailade mig nu och bara ställde frågor om kroppen och hur jag såg ut.
När jag ställde frågor om honom och vad han letade efter så var det oväsentligt. Allt var "det löser sig nog eller ok". Dvs jag som person, vad jag letar efter etc är inte väsentligt. Bara kroppen var intressant.
När jag sett någon vars utseende jag gillar så har jag inte skrivit mängder om det. Jag skriver i såna fall typ en mening om det och sen är det bra. Jag skriver inte mängder med kommentarer och frågor utan är främst intresserad av personen.

Det där är så sjukt vidrigt och objektifierande. De som har mullighet som en fetisch anser sig säkert göra världen en tjänst som går bort från idealet, men förstår inte att de objektifierar i precis lika hög grad och det är precis lika illa. Urk.

Sen är det väl helt irrelevant att sitta och fråga om utseendet på Tinder. Man ser väl hur personen ser ut åtminstone någorlunda. Då är det väl trevligare att personen lägger krut på att ta reda på hur jag är som person för att se om hen vill träffas, än att ta reda på hur jag ser ut mer i detalj för att se om hen vill träffas.

Beror på hur mottagaren väljer att tolka det.

Nä, man kan inte lägga över det på mottagaren. Man måste ta eget ansvar också. En man på en fest sluddrade fram något väldigt objektifierande om min kropp med tillhörande slemmig blick. Jag sa "Sluta!" och fick det klassiska svaret "Meh! Ta det som en komplimang!" Ansvaret ligger inte på mig att "ta det rätt" (mao som en komplimang) här utan på honom att sluta objektifiera.

Det där är så sjukt vidrigt och objektifierande. De som har mullighet som en fetisch anser sig säkert göra världen en tjänst som går bort från idealet, men förstår inte att de objektifierar i precis lika hög grad och det är precis lika illa. Urk.

Sen är det väl helt irrelevant att sitta och fråga om utseendet på Tinder. Man ser väl hur personen ser ut åtminstone någorlunda. Då är det väl trevligare att personen lägger krut på att ta reda på hur jag är som person för att se om hen vill träffas, än att ta reda på hur jag ser ut mer i detalj för att se om hen vill träffas.
Haha.. igenkänning...
Jag har märkt att män som gillar mulligt verkar se sig själva som lite finare än andra. Som att deras utseendefixering är okej men inte andras. Ofta kan de skriva att det är trist med utseendefixering och att det bara är utseendet som gäller.
Sen de som är riktigt obehagliga är de som tycker att tjocka tjejer ska vara så tacksamma för att man får lite uppmärksamhet.
Den värsta var en som skrev rakt ut att han gillar "tjocka tjejer för jag är dominant och tjocka tjejer har ofta dåligt självförtroende och då går de med på att göra som jag vill. " och sen glada smileys efter det.
Jag blev spyillamående av det mailet. :yuck::yuck::yuck::yuck::yuck::yuck:

Nä, man kan inte lägga över det på mottagaren. Man måste ta eget ansvar också. En man på en fest sluddrade fram något väldigt objektifierande om min kropp med tillhörande slemmig blick. Jag sa "Sluta!" och fick det klassiska svaret "Meh! Ta det som en komplimang!" Ansvaret ligger inte på mig att "ta det rätt" (mao som en komplimang) här utan på honom att sluta objektifiera.

Båda har väl ett ansvar ?
Hade nån slämmig tant objektifierat mig hade jag nog inte uppskattat det så mkt heller.
Men hade nån sagt att tex om jag la på mig mer muskler då skulle jag få många fler matches. Då hade jag blivit skitglad. Då har jag något konkret att jobba på... eller så hade jag tänkt. Näe, jag är nöjd som jag är. Känns inte värt att ändra på mig för att få lite fler matches.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 376
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V