Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick mail av en kille som måste ha haft tjocka/kurviga tjejer som fetisch. Det blev några konstiga mail.
Men nä.. jag skickar inga bilder på min rumpa som han önskade. Han ville ha bilder på en "stor mullig rumpa".

Det känns som angående tjocka/mulliga tjejer så möter man antingen de som har det som fetisch eller så gillar de inte det alls. Som att utseendet alltid är en grej. Det är aldrig neutralt.
Först frågar de alltid hur man ser ut. och sen ska de säga att det är fint med kurviga tjejer. Och sen börjar frågorna...Och då backar jag...
Ja, det är förnedrande att alltid bli reducerad till en kropp som bara finns till för att kommenteras, förkastas, ifrågasättas och bedömas. Ska det vara så förbannat svårt att se att även en mullig kvinna faktiskt i första hand är MÄNNISKA!?

Ja, det är förnedrande att alltid bli reducerad till en kropp som bara finns till för att kommenteras, förkastas, ifrågasättas och bedömas. Ska det vara så förbannat svårt att se att även en mullig kvinna faktiskt i första hand är MÄNNISKA!?
Bra skrivet.
Ja det hade varit skönt om ens utseende hade varit mer neutralt.
Detsamma har jag märkt på krogen och även mina vänner har kommenterat det. Att oftast så ser inte män mig alls. Men de som gör det verkar ha en fetisch eller liknande för de ställer sig typ och stirrar hela kvällen.

Jag upplever fetischmännen som lite obehagliga just för att de bara ser kroppen/sin fetisch. Tex han som mailade mig nu och bara ställde frågor om kroppen och hur jag såg ut.
När jag ställde frågor om honom och vad han letade efter så var det oväsentligt. Allt var "det löser sig nog eller ok". Dvs jag som person, vad jag letar efter etc är inte väsentligt. Bara kroppen var intressant.
När jag sett någon vars utseende jag gillar så har jag inte skrivit mängder om det. Jag skriver i såna fall typ en mening om det och sen är det bra. Jag skriver inte mängder med kommentarer och frågor utan är främst intresserad av personen.

Jag upplever fetischmännen som lite obehagliga just för att de bara ser kroppen/sin fetisch. Tex han som mailade mig nu och bara ställde frågor om kroppen och hur jag såg ut.
När jag ställde frågor om honom och vad han letade efter så var det oväsentligt. Allt var "det löser sig nog eller ok". Dvs jag som person, vad jag letar efter etc är inte väsentligt. Bara kroppen var intressant.
När jag sett någon vars utseende jag gillar så har jag inte skrivit mängder om det. Jag skriver i såna fall typ en mening om det och sen är det bra. Jag skriver inte mängder med kommentarer och frågor utan är främst intresserad av personen.
Fy faan vad tragisk läsning :(

Jag är kräsen på Tinder, räknade för kul. Swipade genom hundra stycken, drog höger på fem, matchade med fyra.
Skrev inte till någon.
Använder det mest som tidsfördriv eftersom jag är så himla uttråkad.

Tycker du ska föreslå en mer aktiv aktivitet, bra sätt att lära känna någon lite mer.

Kollegan som jag tycker är så snygg var ju bara 25 :meh:

Intressant.
Swipade på 21 stycken.
8 av dom var höger swipes. Så jag skulle uppskatta att jag swipar höger på 40% kanske.
Uppskattningsvis swipar jag på 40-50 personer om dagen då jag swipar utanför mitt 160 km område också . Så ca 280-350 swipes i veckan, av dom är 112-140 höger swipes, varav 35-stycken är superlikes. Av dom blir 1-2 matches :).

Men jag förstår att många använder Tinder som tidsfördriv...

Senast ändrad:
Tyvärr verkar det vara en fördel med att vara tjej i det här scenariot. Alright, då kanske jag inte är helt ute och cyklar med mina känslor eller vad man ska kalla det. Tack :D
Ja, men några fördelar ska väl tjejer ha :D. Tydligen är man priviligerad som man idag? Inget jag har märkt av dock. Enda fördelen är väl att jag inte känner mig orolig för att vara ute och jogga på kvällarna ensam :p.

Så jävla clueless.
Är väl inte så märkligt att man inte vet vad man har för fördelar/nackdelar, det man har är ens normal.

På samma sätt så är nog t.ex. många tjejer "clueless" om det som kallades fördel i just det här sammanhanget alternativt ser det inte som en fördel alls. Allt handlar om personligt perspektiv och att veta hur någon annan har det och upplever situationer är alltid väldigt svårt för att inte säga helt omöjligt.

Är väl inte så märkligt att man inte vet vad man har för fördelar/nackdelar, det man har är ens normal.

På samma sätt så är nog t.ex. många tjejer "clueless" om det som kallades fördel i just det här sammanhanget alternativt ser det inte som en fördel alls. Allt handlar om personligt perspektiv och att veta hur någon annan har det och upplever situationer är alltid väldigt svårt för att inte säga helt omöjligt.

Jo, men det finns clueless och så finns det clueless. Att säga att man "tydligen är privilegierad som man idag?" är ungefär som att jag skulle säga att jag "tydligen är privilegierad som vit idag?". Det krävs inte jättemycket ansträngning för att förstå att det är så. Det krävs snarare en hel del ansträngning för att ha missat det.

Det krävs inte jättemycket ansträngning för att förstå att det är så. Det krävs snarare en hel del ansträngning för att ha missat det.
Jo, det är ju något man läser om hela tiden och kan säkert vara. Men jag kan inte själv se att jag haft några personliga fördelar av det förutom de jag nämnde.

Fick syn på en bild jag kände igen - från Buke, fick jag för mig. Råkade trycka vänster, det var ju oartigt. Nåja den dyker kanske upp igen.
Den hade återkommit till att ligga bland de första.

Fick syn på en bild jag kände igen - från Buke, fick jag för mig. Råkade trycka vänster, det var ju oartigt. Nåja den dyker kanske upp igen.
Den hade återkommit till att ligga bland de första.

Nope, en vänster swipe går ej att ångra om du inte har Plus. Men ge inte en swipe så mkt tankemöda. Du kommer märka att en swipe inte betyder mkt. Det krävs liksom att motparten swipar höger också :).

Jo, det är ju något man läser om hela tiden och kan säkert vara. Men jag kan inte själv se att jag haft några personliga fördelar av det förutom de jag nämnde.

Inte "kan säkert vara" utan så är det :) Men sen finns det ju mer och mindre privilegium på individnivå också och i ens sammanhang där könet blir mer eller mindre viktigt. Jag tror exempelvis att jag har fördelar av att vara normsnygg och i krogsammanhang är det fördelaktigt att vara både det och kvinna. Jag menade mer på en generell nivå.

Inte "kan säkert vara" utan så är det :) Men sen finns det ju mer och mindre privilegium på individnivå också och i ens sammanhang där könet blir mer eller mindre viktigt. Jag tror exempelvis att jag har fördelar av att vara normsnygg och i krogsammanhang är det fördelaktigt att vara både det och kvinna. Jag menade mer på en generell nivå.
Ja, jag förstår att du menar det. Jag menade på individnivå :).
Jag är varken normsnygg eller kvinna. Så det är inte lätt, men det är ju inte omöjligt iaf.

Senast ändrad:
Jag är kräsen på Tinder, räknade för kul. Swipade genom hundra stycken, drog höger på fem, matchade med fyra.
Skrev inte till någon.
Använder det mest som tidsfördriv eftersom jag är så himla uttråkad.

Tycker du ska föreslå en mer aktiv aktivitet, bra sätt att lära känna någon lite mer.

Kollegan som jag tycker är så snygg var ju bara 25 :meh:
Ja, jag drar väldigt sällan höger och matchas inte lika ofta längre heller för den delen. Alright ;)

Okej, ja det känns som ett yppeligt nästa steg faktiskt. :D

Åh, rackarns. Men åldern är ju blott en siffra. ;>

Fy vad trist! :( Jag hade blivit äcklad direkt av sådana typer, det är ju hur creepy som helst. :eek:

Tycker du resonerar bra och önskar att en vettig människa lägger ögonen på dig framöver. :heart

Nope, en vänster swipe går ej att ångra om du inte har Plus. Men ge inte en swipe så mkt tankemöda. Du kommer märka att en swipe inte betyder mkt. Det krävs liksom att motparten swipar höger också :).
De flesta har återkommit rätt många gånger redan, verkar faktiskt bara vara de som dragits åt höger som inte kommer igen, samt de som det blinkat nej på.

Fick mail av en kille som måste ha haft tjocka/kurviga tjejer som fetisch. Det blev några konstiga mail.
Men nä.. jag skickar inga bilder på min rumpa som han önskade. Han ville ha bilder på en "stor mullig rumpa".

Det känns som angående tjocka/mulliga tjejer så möter man antingen de som har det som fetisch eller så gillar de inte det alls. Som att utseendet alltid är en grej. Det är aldrig neutralt.
Först frågar de alltid hur man ser ut. och sen ska de säga att det är fint med kurviga tjejer. Och sen börjar frågorna...Och då backar jag...

Låter jobbigt :(.
Jag ställer aldrig frågor om utseendet. Dock kan jag fråga om fler bilder om dom har dåliga bilder. Men de killar som frågar efter rumpbilder är nog bara ute efter en sak.

De flesta har återkommit rätt många gånger redan, verkar faktiskt bara vara de som dragits åt höger som inte kommer igen, samt de som det blinkat nej på.

Ursäkta, men inget verkar ju fungera för dig :D.
Har du testat att installera om appen ? :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 376
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V