Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
När vi nu ändå pratar Tinder, är det nån som har betalvarianterna och upplever fördelar? Jag har fått känslan av att man med gratisversionen syns väldigt mycket mer första dagarna för att man ska få fler matchningar och bli peppad på appen, och sen blir man "osynlig" för att vilja skaffa betalvarianten. Jag fick typ 20 matchningar första veckan, därefter har jag fortsatt svepa friskt (och även på andra orter) men matchar jättesällan. Tror ni min teori stämmer?

Jag upplever inte att det är så.
Matchar med nästan alla jag drar höger på.
Får aldrig slut på folk, antagligen för att jag "tar med mig" folk hela tiden eftersom jag befinner mig på resande fot väldigt ofta.
Får jag upp med långt avstånd när jag är hemma matchar jag alltid när jag drar höger.

• Gilla
Reactions: ptr
@pepp @gråvarg aaah, det funkade från datorn jag har skaffat tinder... nervöst^^ haha. Jag loggade in genom facebook... Men, vad betyder de olika symbolerna? En typ ångra-pil, ett rött kryss, en blå stjärna, ett grönt hjärta och en lila blixt?Och uppåt-pilen till höger nere på fotot? Jag antar att det jag ska börja med är att klicka på "nej" (pil vänster" eller "gilla" (pil höger)? ^^

//r
”Ångra pilen” kan du strunta i, den funkar bara som betalande. Kryss betyder nej (samma om du drar bilden åt vänster), hjärta ja (dra bilden åt höger). Stjärna betyder ”superlike” (eller om du drar bilden uppåt). Superliken innebär att det syns för den du superlikat att du gjort detta. Dessa har man ett begränsat antal av.

Pilen neråt är för att öppna profilen och se om ni har gemensamma vänner, om personen har presentationstext eller något annat.
Var det jag misstänkte.. Borde ju då innebära att personen troligen swipade vänster på mig tidigare iom att det aldrig blev någon match då.
Vet inte om jag vågar swipa höger igen, då det är en gammal dejt. Som jag visserligen inte skulle ha något emot att träffa igen, men vill inte vara för på om han känner annorlunda.. :crazy:

I mina ögon är det aldrig för ”på” att swipea höger på tinder, oavsett om personen ser det eller inte. Att börja stalka någon som inte matchats med på andra forum, då är man för på ;) På tinder kan en ju inte ens chatta om inte båda vill det, så inte för på i mina ögon om du vill göra det :)

@Ceta Tack! En kompis förklarade för mig igår kväll också så jag började svajpa... fast hon sa att det där med gemensamma vänner bara var fejk, stämmer det?

Hur som helst, idag när jag loggade in så hade jag en matchning =) En kille jag hjärtade igår har skrivit "Hej =) Hur är det?" och han är bara några km bort står det, men jag känner mig supertaskig nu för jag hjärtade honom eftersom han hade en bild där han ser ut som min typ + ligger o gosar med en hund. Då förstod jag inte att man kunde se fler bilder om man klickade till höger. Nu såg jag han hade en till bild och på den ser han inte riktigt ut som min typ längre. Hur gör ni om ni känner så? Börjar prata/ses ändå eller inte? En enda bild ger ju ingen rättvis bild av en person det förstår jag, men första känslan? Ja, hur gör ni? =)

//r

• Gilla
@Ceta Tack! En kompis förklarade för mig igår kväll också så jag började svajpa... fast hon sa att det där med gemensamma vänner bara var fejk, stämmer det?

Hur som helst, idag när jag loggade in så hade jag en matchning =) En kille jag hjärtade igår har skrivit "Hej =) Hur är det?" och han är bara några km bort står det, men jag känner mig supertaskig nu för jag hjärtade honom eftersom han hade en bild där han ser ut som min typ + ligger o gosar med en hund. Då förstod jag inte att man kunde se fler bilder om man klickade till höger. Nu såg jag han hade en till bild och på den ser han inte riktigt ut som min typ längre. Hur gör ni om ni känner så? Börjar prata/ses ändå eller inte? En enda bild ger ju ingen rättvis bild av en person det förstår jag, men första känslan? Ja, hur gör ni? =)

//r
Jag har inte hört att det skulle vara fejk, men har aldrig kollat upp det heller så :p Det gäller dock att kolla på siffran i hörnet på gemensamma kontakter. Är det en 1a så är det en gemensam vän, är det en 2a är det en kompis kompis. 2or kan iaf jag få massor av på många som också bir i Göteborg :)

I fall där jag inte är intresserad så svarar jag inte. Ofta tar jag bort matchningen med. Har inga problem med att andra gör så mot mig i det läget, och tycker därför det är ok mot andra med. Vet att vissa gör annorlunda dock, allt efter egen etik :)

@strawberrysylt Med mindre den andra bilden får dig att tänka "NEJ NEJ NEJ!!" så skulle jag svara och kanske ge han en chans, nu som han först skrivit. :) Om man svarar men inte är så engagerad brukar de flesta tappa interesset rätt fort/det rinner ut i sanden. Men känns det som ni klickar i text så går det ju att träffas.

• Gilla
@Ceta
Jo, det är absolut sant. Egentligen var jag nog inte så orolig för stalking utan mer att han skulle dissa mig.
Men han försvann från flödet, så jag behöver inte fundera mer på det :angel:

Att inte träffa SJ var en jättebra plan i teorin.
I praktiken höll den inte ens i en vecka :p
Han börjar dessutom bli kompis med Ruben nu, han verkar ha gett upp om att bli av med den där snubben.

Träffade på en av mina kollegor i vår andra affär i helgen. Har helt missat hur snygg och trevlig han är.
Skickade en vänförfrågan på fb som han snabbt accepterade. Funderar på att fråga om vi ska ses när han rastar hos oss nästa gång.

Blev precis utbjuden av en kille som verkar väldigt fin, men för första gången någonsin så känner jag att jag inte vill dejta eftersom jag inte söker någonting. Jag vill inte ha en pojkvän, vänner har jag, behovet av sex och närhet är tillfredsställt. Jag har dessutom inte tid att dejta särskilt mycket just nu. Det känns trist att svaret får bli att han verkar toppen, men jag söker helt enkelt inte någonting som dejting genererar just nu O_o

Din Teori Stämmer. Du får en boost så du visas för flera ibörjan. Räcker ca 2 dagar.

https://www.swipehelper.com/unofficial-tinder-faq/

"
Why did I get a lot of matches when I first signed up, but now almost none?
The short answer: Tinder boosts the visibility of new accounts. For approximately two days, your profile is shown to many more people than later on. This is normal.

For the long answer, see this guide on Tinder’s algorithm."
Tack för infon, intressant men lite opepp läsning (läste igenom länken), hade ingen aning om att man på nåt sätt blev rankad utifrån hur många matchningar man får och sen bllr mer synlig ju mer poppis man är... Antar att det innebär att man missar många potentiella matchningar för att man helt enkelt inte får se dom trots att man sveper slut på alla i ens närhet. I stället blir det samma tråkiga som kommer om och om igen...
Har börjat använda mig av min dagliga superlike nu i alla fall. Känns lite läskigt, men kan ju vara bra för att vara säker på att bli sedd när det är nån speciellt intressant.

Den byter bilder och hämtar ohämmat från fb. Var inte så jag tänkte. Den bild jag la upp från början plockade den bort.

Av bara farten så försöker jag backa, vilket innebär att den som är på bild efter den jag tänkt trycka höger på blir högerklickad på istället.

Nåja - Det är fortfarande fel ort så bara provar lite!

Hej alla!
Nybörjardejtare här - tänkte börja prioritera kärlekslivet, så laddade ner bumble och har idag svajpat och matchat en massa - men det är väldigt opepp hur få killar faktiskt svarar på ens första meddelande. En svarade bara "lol :D :D" så himla ovärt liksom.
Känns inte så surt dock, jag dubbelkollar alltid på en profil efter jag matchat, och hälften av gångerna så bara deletear jag den, så klart att killarna kör med samma process.

Mcyket mer spännande så blev jag kontaktad av en snygg kille som jag gick på några dejter för några år sedan med, nästan helt ur det blå, och vi ska nu förhoppningsvis ses nästa helg :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 376
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka