Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte om det är så att man kan se vilka som har svept på dig eller om det bara är personer du har svept på som kan se dig. Oavsett vilket så spelar det väl egentligen ingen större roll? Om du är intresserad av honom så svep höger, är han inte intresserad av dig så sveper han inte höger. Jag förstår inte riktigt vad problemscenariot är.

Nej är egentligen inget problemscenario, mer en känsla för att jag inte vet om jag vill utsätta mig för det. Men verkar inte behöva fundera på det, lika bra det tror jag.
Var egentligen mest nyfiken på om det var någon som hade någon annan teori än nystart när han dök upp i flödet igen.
Tack för svar iallafall.

Nej är egentligen inget problemscenario, mer en känsla för att jag inte vet om jag vill utsätta mig för det. Men verkar inte behöva fundera på det, lika bra det tror jag.
Var egentligen mest nyfiken på om det var någon som hade någon annan teori än nystart när han dök upp i flödet igen.
Tack för svar iallafall.

Hur snart dök han upp i flödet igen ?
Troligtvis en bugg. Jag har stött på den många gånger.

Jag ”har” en kille som dyker upp 3-7 gånger om DAGEN på Tinder. Har tom provat att anmäla honom, men det blir inte bättre.

Jag ”har” en kille som dyker upp 3-7 gånger om DAGEN på Tinder. Har tom provat att anmäla honom, men det blir inte bättre.

Jo, jag har stött på två tjejer som dyker upp väldigt ofta också... Dessa kanske håller på att starta om. Eftersom det bara gäller dessa två. Men jag har många gånger varit med om att jag skickat iväg en super-like . Men super-like:en försvinner inte. Sen dyker personen upp nästa gång jag swipar igen. Det är nog mer en bugg. Tinder har lite fuffens för sig ibland :)

När vi nu ändå pratar Tinder, är det nån som har betalvarianterna och upplever fördelar? Jag har fått känslan av att man med gratisversionen syns väldigt mycket mer första dagarna för att man ska få fler matchningar och bli peppad på appen, och sen blir man "osynlig" för att vilja skaffa betalvarianten. Jag fick typ 20 matchningar första veckan, därefter har jag fortsatt svepa friskt (och även på andra orter) men matchar jättesällan. Tror ni min teori stämmer?

• Gilla
Reactions: ptr
När vi nu ändå pratar Tinder, är det nån som har betalvarianterna och upplever fördelar? Jag har fått känslan av att man med gratisversionen syns väldigt mycket mer första dagarna för att man ska få fler matchningar och bli peppad på appen, och sen blir man "osynlig" för att vilja skaffa betalvarianten. Jag fick typ 20 matchningar första veckan, därefter har jag fortsatt svepa friskt (och även på andra orter) men matchar jättesällan. Tror ni min teori stämmer?

Din Teori Stämmer. Du får en boost så du visas för flera ibörjan. Räcker ca 2 dagar.

https://www.swipehelper.com/unofficial-tinder-faq/

"
Why did I get a lot of matches when I first signed up, but now almost none?
The short answer: Tinder boosts the visibility of new accounts. For approximately two days, your profile is shown to many more people than later on. This is normal.

For the long answer, see this guide on Tinder’s algorithm."

Du kan dock förbättra din synlighet genom att göra några saker:

• Your pickiness. Both swiping right to everyone and to almost no one are penalized, though mass swiping right a lot more severely than being too picky. A right swipe quota of 30-70% seems to be the sweet spot.
  • Update, December 24th 2017: The mentioned right-swipe penalty seems to be disabled during paid boosts, together with the whole ELO score system and your distance settings. Soooo… Go nuts.
    
  • Whether you actually send messages to most of your matches. Sending messages, as well as receiving replies, is beneficial.
    
  • For visibility/Deck placement, not your score: Activity. Your placement gradually gets worse while inactive.

Sådå - fick byta till Chrom så kom det igång.

Men så var det detta med positionen! Jag är inte i Göteborg - massa fina flickor inte det som är galet utan att det är 25 mil fel!

Har försökt att följa de tips på att gå in och ställa om i Google maps - man behövde vara inloggad där, men inte hjälpte det heller. Den tor med jag bor i Göteborg.

Sådå - fick byta till Chrom så kom det igång.

Men så var det detta med positionen! Jag är inte i Göteborg - massa fina flickor inte det som är galet utan att det är 25 mil fel!

Låter som att appen inte har tillgång till din gps position. Har du GPS:en påslagen samt har Tinder fått behörighet till GPS:en ?
Ett alternativ är att du köper Tinder Plus då kan du välja själv varifrån du vill utgå när du swipar. Dvs, du kan swipa över hela världen och kan välja gps-position.

Dök upp en av bilderna som har hängt ihop med en bild om mer eller mindre tjänsteförsäljning via fb med! Den åkte givetvis väck genast.

Alltså jag har fortsatt följa den här tråden även om jag själv känner mig sådär inför dejting (och har därför tackat nej till flera som frågat, för bådas skull...).
Men jag tog igår kontakt med en otroligt snygg kille som jag haft på snapchat. Troligtvis la jag till honom när jag var aktiv på tinder men av olika anledningar dog vår kontakt ut tidigt, så jag har aldrig riktigt pratat med honom. Han la upp en snap på sin story med en sjukt söt setter :love: och jag såg det som en möjlighet att ta kontakt :angel:
Men mitt problem nu, hur fortsätter man? Jag vet verkligen nada om den här snubben mer än att han har en hund i sin story och att han verkar vara en trevlig person. Det hade varit väldigt praktiskt om jag haft hans tinderprofil, men jag tog liksom bort appen för flera månader sen. :rofl: (men eftersom jag är grymt selektiv så vet jag att det måste varit en bra anledning till varför jag gått så långt att jag addade han på snap)
Han svarade med ett "Visst är han :love:;)" och det enda jag kom på att skriva var att spinna vidare med "vad är det för ras" osv (fast jag mycket väl såg att det var en setter :cool:). Jag vill inte tråka ut konversationen med bara djursnack men jag vet ju verkligen ingenting om han längre. Huuur pratar man med folk? :eek:

Alltså jag har fortsatt följa den här tråden även om jag själv känner mig sådär inför dejting (och har därför tackat nej till flera som frågat, för bådas skull...).
Men jag tog igår kontakt med en otroligt snygg kille som jag haft på snapchat. Troligtvis la jag till honom när jag var aktiv på tinder men av olika anledningar dog vår kontakt ut tidigt, så jag har aldrig riktigt pratat med honom. Han la upp en snap på sin story med en sjukt söt setter :love: och jag såg det som en möjlighet att ta kontakt :angel:
Men mitt problem nu, hur fortsätter man? Jag vet verkligen nada om den här snubben mer än att han har en hund i sin story och att han verkar vara en trevlig person. Det hade varit väldigt praktiskt om jag haft hans tinderprofil, men jag tog liksom bort appen för flera månader sen. :rofl: (men eftersom jag är grymt selektiv så vet jag att det måste varit en bra anledning till varför jag gått så långt att jag addade han på snap)
Han svarade med ett "Visst är han :love:;)" och det enda jag kom på att skriva var att spinna vidare med "vad är det för ras" osv (fast jag mycket väl såg att det var en setter :cool:). Jag vill inte tråka ut konversationen med bara djursnack men jag vet ju verkligen ingenting om han längre. Huuur pratar man med folk? :eek:

Vad vill du veta om honom ? Det är väl bara fråga på ?
Själv är jag van att vara den som måste fråga och hålla liv i konversationerna så för mig är det kul med frågor oavsett fråga.
Fråga vad han gör ? Om han haft en trevlig nyår ? Kanske berättar han nåt ni kan spinna vidare på, osv.

Det som fungerat bäst för mig var att ses direkt, just för att jag annars fastnar att bara snacka om djur (hundar..). Ses och då göra något (inte sitta still och äta) så att det dyker upp saker att prata om, det är lite lättare :p

Jadu - om en det visste! Finns nog inget universalrecept på det inte.

Det som fungerat bäst för mig var att ses direkt, just för att jag annars fastnar att bara snacka om djur (hundar..). Ses och då göra något (inte sitta still och äta) så att det dyker upp saker att prata om, det är lite lättare :p

Bästa tipset helt klart!
Inte alltid det går dock om det är långa distanser :)

Nä, det är klart! Men ja, råkar man matcha med någon hundägare som bor inte allt för långt bort, då är det ju perfekt att fråga om att tex ta en hundpromenad tillsammans. Hunden måste ju ändå ut och att då ha sällskap är ju inte helt fel :p
Yes, men en promenad funkar ju lika bra även om det inte är en hundägare också ;).
Men det är helt klart bäst att träffas direkt. Annars är det stor risk att det rinner ut i sanden...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 376
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2