Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var på min första HP-dejt igår. Hade egentligen inte tid men vi har chattat så mycket att det kändes som en bra idé att "riva av plåstret". Det var fruktansvärt faktiskt, men jag påminner mig om att jag tyckte att första gången jag träffade min exman var så tråkig att Bukefalos fick övertyga mig om att testa igen, och då gick det ju bra. En del är lite trögstartade bara.

Tillägg: Ska utveckla lite. Jag är superintrovert men socialt kompetent. Om jag träffar någon som är blyg så tar jag allt socialt ansvar och lite till, trots att det inte är något som jag egentligen trivs med. Igår blev det typ "Saturday Night Live med Yeah but" - en sällan tidigare skådad nivå. Jag är utmattad.
En sådan skulle jag inte träffa igen. Orkar inte med att man förväntas ta allt ansvar. Någon måtta får det vara.

Men självklart är det du som ska ha kontrollen i ditt liv. Goda råd är bra, men det är ändå du som bestämmer om du ska följa råden eller inte.

Sen tror jag att du lärt dig ett och annat med din livserfarenhet så nästa gång en man visar på kontrollerande tendenser kommer du kunna bemöta dem på ett annat sätt.
Absolut. Ibland vet jag bara inte om jag kan skilja åt vad som är kontrollerande eller inte. För att så mycket känns kontrollerande :crazy: men som du säger är det en "fördel" att se tendenser och jag vet verkligen var jag inte vill hamna igen.

Jag var på min första HP-dejt igår. Hade egentligen inte tid men vi har chattat så mycket att det kändes som en bra idé att "riva av plåstret". Det var fruktansvärt faktiskt, men jag påminner mig om att jag tyckte att första gången jag träffade min exman var så tråkig att Bukefalos fick övertyga mig om att testa igen, och då gick det ju bra. En del är lite trögstartade bara.

Tillägg: Ska utveckla lite. Jag är superintrovert men socialt kompetent. Om jag träffar någon som är blyg så tar jag allt socialt ansvar och lite till, trots att det inte är något som jag egentligen trivs med. Igår blev det typ "Saturday Night Live med Yeah but" - en sällan tidigare skådad nivå. Jag är utmattad.
Håller med. Tack för att du satte ord på det så bra! Det är väldigt påfrestande att behöva ta allt socialt ansvar. Var i en sådan relation i 5 år. Det är utmattande. Oavsett för en stund eller mer. Det känns som en lång frågesport där man får ja elller nej svar och inga frågor tillbaka :meh: Sen är det så svårt att veta om det lossnar för en sådan person gång 2 eller 3 när de kanske inte är nervösa. Om han nu var nervös alltså

Ska ni prova ses igen? Förstår att du tvekar men man blir alltid fundersam om det gömmer sig en annan person bakom det tysta efter några gånger. Samtidigt förstår jag om det inte känns värt att slita ut sig helt så mentalt om det riskerar bli en repris :heart

Hade en konversation tidigare med en man på Hp som efter ett tag ställde frågan varför jag inte hade några barn och jag sa som det var att jag aldrig velat ha några. Då undrade han om jag var snäll. 😅 Jag svarade att jag brukar inte gå omkring och slå gamla, små barn eller djur men det var nog fel svar. 🤭

Håller med. Tack för att du satte ord på det så bra! Det är väldigt påfrestande att behöva ta allt socialt ansvar. Var i en sådan relation i 5 år. Det är utmattande. Oavsett för en stund eller mer. Det känns som en lång frågesport där man får ja elller nej svar och inga frågor tillbaka :meh: Sen är det så svårt att veta om det lossnar för en sådan person gång 2 eller 3 när de kanske inte är nervösa. Om han nu var nervös alltså

Ska ni prova ses igen? Förstår att du tvekar men man blir alltid fundersam om det gömmer sig en annan person bakom det tysta efter några gånger. Samtidigt förstår jag om det inte känns värt att slita ut sig helt så mentalt om det riskerar bli en repris :heart
Ja jag tror att det är värt i alla fall ett försök till. Han var så nervös att händerna skakade så det känns troligt att det var en faktor. Men sen vet man ju inte hur mycket bättre det kan bli, eller hur snabbt. Chatten hade dock varit väldigt givande i flera dagar så det spelar så klart roll.

Absolut. Ibland vet jag bara inte om jag kan skilja åt vad som är kontrollerande eller inte. För att så mycket känns kontrollerande :crazy: men som du säger är det en "fördel" att se tendenser och jag vet verkligen var jag inte vill hamna igen.
Men mycket av sakerna män gör är kontrollerande. Det handlar mest om hur man bemöter det. Min erfarenhet är att ger man en man med kontrollerande tendenser lillfingret tar de hela armen och mer därtill så fort de kan. De eskalerar i sin kontroll. Känner du att någonting är kontrollerande så är det ju kontrollerande, eller hur! Din känsla räknas och din känsla är värd att lyssna på.

Jag förstår inte varför man inte pratar med om våld i nära relationer i skolan. Om normaliseringsprocessen, om gaslightning, om narcissistiska beteenden etc.

Men mycket av sakerna män gör är kontrollerande. Det handlar mest om hur man bemöter det. Min erfarenhet är att ger man en man med kontrollerande tendenser lillfingret tar de hela armen och mer därtill så fort de kan. De eskalerar i sin kontroll. Känner du att någonting är kontrollerande så är det ju kontrollerande, eller hur! Din känsla räknas och din känsla är värd att lyssna på.

Jag förstår inte varför man inte pratar med om våld i nära relationer i skolan. Om normaliseringsprocessen, om gaslightning, om narcissistiska beteenden etc.
Gäller givetvis åt andra hållet med.
Samma fenomen på arbetsplatser, föreninger osv med. Är nog ett av de allvarligaste samhällsproblemen vi har, men som sopas under mattan och bagatelliseras. Min tanke om det är att skulle man på allvar försöka ta i detta så är det de som drar fördel av det som kommer att få förändra sig eller flytta på sig och då känner de sig mobbade. Vilket de kanske är i just det läget, men hur ska man annars förändra situationen.

Senast ändrad:
Fantastiskt trevlig dejt, och man. Kan konstatera att attraktion finns :o :angel1: Får se vad det blir av det, jag ska ju försöka träna lite på att vara i nuet...
Ingenting alls visade det sig... Jag frågade om han ville ses igen och han svarade att han inte såg att det skulle leda till något seriöst. Det vet ju inte jag heller om det skulle men iom att han avfärdat möjligheten behöver jag backa för jag skulle nog kunna utveckla känslor där om vi fortsatte ses.
Tråkigt. Jag blev faktiskt mer ledsen än jag trodde, det är liksom svårt att inte känna sig "ratad" även om jag själv kände mig tveksam initialt...

Ja, nu är jag igång igen.
Kommer så sakteliga avprogramera mig från vännen. Känns så tryggt och fint att vi har varandra, och det kommer inte förändras, vi är familj, men han är ju inte så in to me och inte så att jag har vett att skämmas, men det är ju lite tradigt att få tigga och be om sex, ha, ha. Stackars karl!
Men hoppsan, så skriver jag med tre olika snubbar, plötsligt.

En från i somras, som är jätteseriös. Det ger mig lite ångest, för det är för tidigt, jag är inte redo att byta ut min man, men han är perfekt på pappret och kan ta det långsamt, så värt att se hur det känns ändå... Vi har setts en gång i somras och ska träffas snart igen...
Så en kille som är tio år yngre, verkar charmig och vill ha något lättsamt. Det känns lite kul och ger ingen ångest iaf. Få se om vi kan få till nån träff, han bor i storstan....
Och så en kille som är tjugo år yngre och gillar hästtjejer (men honom kommer jag nog inte att träffa, fast han är kul att skriva med).

Ja, nu är jag igång igen.
Kommer så sakteliga avprogramera mig från vännen. Känns så tryggt och fint att vi har varandra, och det kommer inte förändras, vi är familj, men han är ju inte så in to me och inte så att jag har vett att skämmas, men det är ju lite tradigt att få tigga och be om sex, ha, ha. Stackars karl!
Men hoppsan, så skriver jag med tre olika snubbar, plötsligt.

En från i somras, som är jätteseriös. Det ger mig lite ångest, för det är för tidigt, jag är inte redo att byta ut min man, men han är perfekt på pappret och kan ta det långsamt, så värt att se hur det känns ändå... Vi har setts en gång i somras och ska träffas snart igen...
Så en kille som är tio år yngre, verkar charmig och vill ha något lättsamt. Det känns lite kul och ger ingen ångest iaf. Få se om vi kan få till nån träff, han bor i storstan....
Och så en kille som är tjugo år yngre och gillar hästtjejer (men honom kommer jag nog inte att träffa, fast han är kul att skriva med).
Edit. Det där såg inte bra ut i text. Skämskudde! Alltså tjatsex skulle jag aldrig ägna mig åt. Det är inte okej. Men initiativet är alltid mitt, om jag säger så då.

Det

Det hade varit väldigt värdefullt att prata om i skolan! Och hoppas att det görs det någonstans i vårt avlånga land. Det enda jag minns från skolgången är att "pojkar är pojkar" det kan man inte göra så mycket åt. Bra peptalk 🙄

ZznIixW.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 579
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 026
Senast: Squie
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka