Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min man reste bort i 3 veckor dagen efter vår första dejt och jag minns att jag också tyckte att det var lite skönt! Och jag tror än idag att det spelade en ganska stor roll i att vår relation sedan blev som den blev - och att den ens blev överhuvudtaget! Tyckte det var super att ha träffats och fått en uppfattning om attraktion m.m. men sedan bli så illa tvungen att fokusera på det icke-fysiska och utforska personkemin, hur kommunikationen funkar, om vi delar samma humor, osv osv. Jag tror på sätt och vis att vi lärde känna varandra mer på djupet genom att skriva på WhatsApp under de tre veckorna än vi hade gjort under ett par fysiska dejter där det är så mycket annat som spelar in. Samtidigt hade vi redan haft en fysisk dejt och konstaterat att intresset definitivt fanns från oss båda på det planet i alla fall. Det gjorde också att det blev lite mindre press eftersom vi helt enkelt inte kunde träffas, det var också skönt och hjälpte nog en hel del tror jag! :)
Kan också meddela att ovan nämnda WhatsApp-konversation var en smärre guldgruva när jag skulle skriva mitt bröllopstal, gud så många dumheter från 2014 jag kunde dra upp :D

Och jag får anse mig dumpad. Knappt hörts idag. Och sågs bara 2 h igår för att äta middag och ligga. Är nog bara kk han vill.
Men snälla, öppna upp en dialog och ha en vettig kommunikation med människan istället för att anta och må dåligt. Om ni träffades igår är du ju inte dumpad idag bara för att ni inte haft mycket kontakt. Vad förväntar du dig av en annan människa såhär tidigt i ett förhållande?

Är du van att bli love-bombad? Är det därför du är osäker på att denna, kanske mer mentalt stabila människan inte gillar dig? För det är ett sundhetstecken att inte prioritera en person man nyss träffat från andra viktiga saker i livet. Det är när man ger upp hela sitt liv för att love-bomba en person som det är osunt.

Människan har kanske haft en galen dag på jobbet och massa aktiviteter som behövdes utföras. Det innebär inte att du är bortprioriterad eller dumpad. Det innebär mer att personen är så trygg i relationen att den inte behöver höra av dig hela tiden. Att inte behöva ha kontroll är någonting positivt.

Och jag får anse mig dumpad. Knappt hörts idag. Och sågs bara 2 h igår för att äta middag och ligga. Är nog bara kk han vill.

Du behöver ta det lite lugnt. Personligen drar jag öronen åt mig om den andra tidigt börjar ta saker för givna som att vi direkt sk börja smsa flera gånger per dag eller ses x antal timmar när vi ses. Jag kan messa ofta med mina vänner eller med min partner men efter några dejter så känner man ju inte varandra.

Jag avskyr att inte få utrymme att ta egna initiativ eller att den andra bara bestämmer sig för att nu är det vi.

Vet inget så avtändande som ett ”god morgon, har du sovit gott?”sms varje morgon efter bara en eller några dejter. Nu säger jag inte att du gör så, vill bara exemplifiera.

Jag var på dejt idag 😁 första gången på 1 år och 1 månad!!!!
En jag träffat tidigare, han skrev i veckan och ville ses. Det var trevligt, han är söt. Och jag känner mig lite känslomässigt störd 😂
Men men, den som lever får se!

Pratade med bästis om denna kille.

Han skrev alltså att han ville dejta mig, att vi båda var på en bättre plats i livet nu och att han tror det kunde bli bra.
Han ville ju inte alls dejta, han ville ju bara ligga. Varför kan man inte bara vara ärlig från första början? Tycker det är så grisigt beteende 😅

Han skrev alltså att han ville dejta mig, att vi båda var på en bättre plats i livet nu och att han tror det kunde bli bra.
Han ville ju inte alls dejta, han ville ju bara ligga. Varför kan man inte bara vara ärlig från första början? Tycker det är så grisigt beteende 😅
Hatar folk som är så dåliga och fega. Fattar inte hur dom lever med sig själva.

Vet inte om jag hänger med nu... är det samma kille som du träffat 4 gånger nu? Hur kom det fram att han bara ville ligga?

Förutom det sagt ovan, som är så sant, så plötsligt när man minst anar det ramlar den där personen in i ens liv helt utan förvarning. Och då kan man inte riktigt stå emot ❤️

Våga ge det en chans skulle jag säga. Det finns guldkorn där ute 🤗
Vet ju att det kan vända men det är så svårt att föreställa sig när man är bränd :heart
Kommer från en relation där jag utsattes för psykiskt, fysiskt och ekonomiskt misshandlande. Otroligt svartsjuk var han också och kontrollerande (ändå var det han som var otrogen 1 månad efter han friat) och jag är väl orolig/rädd för att hamna där igen. För det fanns inte ett uns spår av att denna människa kunde vara så sjuk..tog 1 år att bli av med honom, då involverat tingsrätten.

Har insett att jag har väldigt svårt för om jag inte får styra mitt liv dit jag vill. Inte att jag inte vill ta emot andras råd eller tips mer att jag märkt senaste tiden att jag lätt känner att jag är rädd att bli kontrollerad (även om det inte är närståendes mening utan av omtanke)

Har insett att jag har väldigt svårt för om jag inte får styra mitt liv dit jag vill. Inte att jag inte vill ta emot andras råd eller tips mer att jag märkt senaste tiden att jag lätt känner att jag är rädd att bli kontrollerad (även om det inte är närståendes mening utan av omtanke)
Men självklart är det du som ska ha kontrollen i ditt liv. Goda råd är bra, men det är ändå du som bestämmer om du ska följa råden eller inte.

Sen tror jag att du lärt dig ett och annat med din livserfarenhet så nästa gång en man visar på kontrollerande tendenser kommer du kunna bemöta dem på ett annat sätt.

Gick en promenad med en man igår och han är trevlig men det fanns inget pirr eller så för mig.

Annars retar jag mig på att såpass många inte läser min presentation.
Ok en får mycket likes men till vilken nytta när de sen "oj bor du där, ja de är lite långt från mig" då har jag skrivit staden högst upp i min press även..

Fördelen med Tinder är att jag inte ska behöva sitta o tjöta med personer som inte har de saker jag inte kan kompromissa med. Och då har jag inte jättestora krav. Men om de vill ha barn tycker jag att de borde matcha med någon som vill de med t.ex.

Jag var på min första HP-dejt igår. Hade egentligen inte tid men vi har chattat så mycket att det kändes som en bra idé att "riva av plåstret". Det var fruktansvärt faktiskt, men jag påminner mig om att jag tyckte att första gången jag träffade min exman var så tråkig att Bukefalos fick övertyga mig om att testa igen, och då gick det ju bra. En del är lite trögstartade bara.

Tillägg: Ska utveckla lite. Jag är superintrovert men socialt kompetent. Om jag träffar någon som är blyg så tar jag allt socialt ansvar och lite till, trots att det inte är något som jag egentligen trivs med. Igår blev det typ "Saturday Night Live med Yeah but" - en sällan tidigare skådad nivå. Jag är utmattad.

Senast ändrad:
Jag var på min första HP-dejt igår. Hade egentligen inte tid men vi har chattat så mycket att det kändes som en bra idé att "riva av plåstret". Det var fruktansvärt faktiskt, men jag påminner mig om att jag tyckte att första gången jag träffade min exman var så tråkig att Bukefalos fick övertyga mig om att testa igen, och då gick det ju bra. En del är lite trögstartade bara.

Tillägg: Ska utveckla lite. Jag är superintrovert men socialt kompetent. Om jag träffar någon som är blyg så tar jag allt socialt ansvar och lite till, trots att det inte är något som jag egentligen trivs med. Igår blev det typ "Saturday Night Live med Yeah but" - en sällan tidigare skådad nivå. Jag är utmattad.

Känner igen mig :heart Fint att du kunde sätta ord på det. En tar allt socialt ansvar och blir helt slut efteråt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 579
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 026
Senast: Squie
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka