Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men så trist. ❤️ 🙁 tycker du tänker helt rätt, att behöva driva och planera och fixa själv tar alldeles för mycket energi och du är värd mer än så!
Ja jag kan inte förneka att jag blir lite less av det och rent krasst har jag ju faktiskt mycket annat jag behöver och vill lägga min energi på. Du och jag har ju pratat lite om förväntningar och balans i vad man söker, tror jag börjar landa både i teori och praktik vad jag vill ha i livet just nu :)

Ja jag kan inte förneka att jag blir lite less av det och rent krasst har jag ju faktiskt mycket annat jag behöver och vill lägga min energi på. Du och jag har ju pratat lite om förväntningar och balans i vad man söker, tror jag börjar landa både i teori och praktik vad jag vill ha i livet just nu :)

Viktigt och bra! Ens energi är inte gränslös och behöver läggas på rätt saker och människor som ger energi på samma sätt tillbaka. Det är så härligt när en börjar landa i hur en vill leva sitt liv och de beslut och konsekvenser som kommer av det.

Jahapp. Det är bara att inse att jag är totalt värdelös när det gäller relationer. Har mest troligt ”sumpat” den här också. 😟

Ska jag någonsin igen presentera någon för familj och vänner? Nej.

Ska jag någonsin igen släppa in någon i mitt liv? Nej!

Hoppas det går bättre för er andra i tråden och att antalet inlägg i tråden har minskat för att ni helt enkelt inte har tid att uppdatera.

Jahapp. Det är bara att inse att jag är totalt värdelös när det gäller relationer. Har mest troligt ”sumpat” den här också. 😟

Hoppas det går bättre för er andra i tråden och att antalet inlägg i tråden har minskat för att ni helt enkelt inte har tid att uppdatera.
Försök att inte tänka så, du kan inte ”sumpa” en relation. Kan hen inte ta den du är, så är hen inte rätt för dig :heart

Delvis kl
Jag har helt tappat lusten att dejta, träffade ju en snubbe, sen rann mitt intresse ut…

Så kände jag med i många år.

Sen träffade jag någon. En fot ut har jag ändå, som skydd, m vi jobbar på den känslan.

presenterar ngn för familjen..har jag slutat med. Inget man måste.

Sant.

Trodde verkligen att det var rätt den här gången, men uppenbarligen är det svårt att träffa en snäll, trygg och rolig man som inte är dödskär i sin bästa kompis.
Om han är dödskär i sin kompis så är det verkligen ingenting du gjort som påverkade hur detta blev. Dvs hur du än hade gjort, varit, sagt, klätt dig osv hade han ändå varit kär i sin kompis.

Tänkte lägga in lite tips när det gäller nya kontakter som kan verka för bra för att vara sant. Läste nyss om en kvinna som blev lurad på 400 000 kr, men det kan ju lika gärna vara en man som blir blåst, så jag har helt skamlöst kopierat hur man går till väga då jag tycker det är viktig information.

Fakta.Så undersöker du om bilden är stulen – och om namnet är fejkat​

1. Om du använder Google Chrome eller en webbläsare som baseras på den, som Brave, Edge, Vivaldi eller Opera, kan du nästan alltid högerklicka på en bild och under valet ”Bild” välja ”Sök efter bild”. Då får du upp en lista på andra platser på internet där bilden du sökt efter dyker upp. Då kan du ofta se om bilden är stulen eller om den har använts på många olika platser. Tänk på att man kan högerklicka på olika sätt beroende på datortyp. På datorer med Windows är det den högra knappen på musen som används. På en Mac-dator behöver du oftast trycka ner control-knappen på tangentborde innan du klickar med musen på objektet.
2. Använder du en annan webbläsare kan du ladda ned bilden och ladda upp den på images.google.com. Du kan också högerklicka på bilden, välja ”Kopiera bildens adress” och sedan öppna images.google.com. Där klickar du på kameraikonen för att antingen ladda upp bilden eller klistra in bildens adress.
3. Får du inga resultat kan du testa andra bildsökningstjänster som Tineye och Bing Images.
OBS! Bilden kan vara stulen även om du inte får upp några resultat när du bildsöker. Bilder från sociala medier som Facebook och Instagram dyker till exempel sällan upp vid en bildsökning.

Så söker du på någons namn
1.
Skriv hela namnet inom citationstecken i en sökmotor, till exempel Google. Då söker du bara efter namnen som en kombination, vilket är bra om personen påstår sig ha ett vanligt för- eller efternamn.

2. Kolla på profilens webbadress genom att öppna profilen på datorn. Klicka högst upp, på webbläsarens sökfält. Då kan du ofta se profilens användarnamn, är det helt annorlunda än namnet på personen du pratar med kan det betyda att användaren hetat någonting annat tidigare.

3. Kontrollera om personen finns på andra sociala medier eller på till exempel webbsidan för företaget personen uppger sig jobba för. De flesta riktiga personer förekommer på flera olika sociala medier. Du kan också använda dig av en adressökningstjänst som Merinfo, Ratsit eller Mrkoll.

Jag har inte så mycket att uppdatera då jag tror att jag blivit med pojkvän :o Vi har setts sedan februari och det känns väldigt bra, även om resan dit har varit lite ”skakig” för min del. Så för min del läser jag mest i tråden just nu.

Jag skaffade plötsligt Happy Pancake-konto igen för en stund sedan. Kanske extrem prokrastinering p.g.a. ganska mycket att göra på jobbet just nu.

Antingen har presentation/bild inte blivit godkända ännu eller så är jag inte lika het på marknaden som för åtta år sedan? Inget har hänt i alla fall. (Rätt sannolikt att jag har ramlat ur en dels ålderssökfönster iofs.)

Har hittills sett en enda välskriven presentation, författad av en person som låg bland de översta träffarna i min första sökning.

Synd att jag redan har testat att vara gift med honom.

Jag känner ingen lust alls att dejta 😅 känner mig dessutom lite "äcklad" av 🍆 just nu, eller snarare tanken på en snubbe och 🍆. Så jag vet inte. Önskar jag hade en bättre fallenhet för att flörta med kvinnor, för jag känner att det hade varit mysigt.

Jag är väl rätta en att skriva egentligen då jag aldrig på riktigt varit attraherad av män, trots relationer med män och dejtande av män när jag fortfarande trodde jag var bisexuell.
Men ja.. Jag känner att relationer och flörtande med kvinnor är så mycket lättare. Man slipper trassel med könsroller och vem som förväntas ta initiativ och sånt. Jag är mycket friare i min relation till kvinnor än till mig.

Dock kan det också ha med att göra att jag är lesbisk. 😅

Jag är väl rätta en att skriva egentligen då jag aldrig på riktigt varit attraherad av män, trots relationer med män och dejtande av män när jag fortfarande trodde jag var bisexuell.
Men ja.. Jag känner att relationer och flörtande med kvinnor är så mycket lättare. Man slipper trassel med könsroller och vem som förväntas ta initiativ och sånt. Jag är mycket friare i min relation till kvinnor än till mig.

Dock kan det också ha med att göra att jag är lesbisk. 😅
Ja men det är lite så det känns, att jag kanske "tror" att jag är bisexuell? Det liksom förväntas av en att man ska vara hetro, och det är vad jag "försökt vara"? Jag har bara haft en relation med en kvinna, förutom lite hångel nån gång i fyllan, men det är liksom närmare 15 år sedan nu 😅 men, jag är generellt dålig på att flörta även med män. Eller att bli flörtade med 😂

Äsch jag vet inte. Känns som jag är "för butchig" för killar, men "för lite lesbisk" för tjejer? Det låter liksom inte alls logiskt kanske 😅🙈

Ja men det är lite så det känns, att jag kanske "tror" att jag är bisexuell? Det liksom förväntas av en att man ska vara hetro, och det är vad jag "försökt vara"? Jag har bara haft en relation med en kvinna, förutom lite hångel nån gång i fyllan, men det är liksom närmare 15 år sedan nu 😅 men, jag är generellt dålig på att flörta även med män. Eller att bli flörtade med 😂

Äsch jag vet inte. Känns som jag är "för butchig" för killar, men "för lite lesbisk" för tjejer? Det låter liksom inte alls logiskt kanske 😅🙈
Under min uppväxt förväntades jag definitivt vara straight, jag visste tidigt att jag inte var helt straight dock. Försökte alltid bli kär i män, hade relationer med män. Men jag var aldrig attraherad av dom och jag kände mig aldrig kär i män.
Blev dock ofta förälskad och kär i kvinnor, men tänkte att jag var bisexuell för lesbisk kunde jag väl inte vara.

Gjorde mycket våld på mig själv när jag var I relationer med män, nu i efterhand förstår jag hur mycket jag tagit stryk av det. Alla män jag haft relation med har varit snälla och fina mot mig, men ja.. Jag önskar jag hade förstått tidigare att jag var lesbisk, då hade jag sluppit mycket bagage jag dras med nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 579
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 031
Senast: Squie
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka