Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har börjat träffa en kille, eller ja vi har bara setts 2 ggr än så länge. Han har varit rätt på, velat ses första gången, prata i telefon osv. Kan kalla honom C. Nu har vi setts två gånger, han var hemma hos mig igår, blev en del hångel och han ville såklart ligga. Jag är oerhört attraherad av honom och vill också ligga men är rädd för att det blir oseriöst av det hela om man ligger för snabbt. Jag gillar honom också så. Definitivt pojkvänsmaterial. Hatar det här när man börjar gilla någon, så börjar man överanalysera allt. Som igår skrev han ”sov så gott” men utan en smiley med hjärtan eller något som han gjort förut. Dock skickade han ett hjärta direkt till mig efter vi skiljdes åt igår och han svarar snabbt när jag skickar nåt till honom. Är bara så rädd för att få ”hjärtat krossat”.
Det är asjobbigt att vara kär och att överanalysera och övertänka allt, tell me about it! Men ge det en chans, tänk om det bara känns helt rätt? 😍

Annars är det väl egentligen inte mer än att säga tack, men nej tack. Ni har ju ändå inte träffats så många gånger som det låter 😊

Ja men det är lite så det känns, att jag kanske "tror" att jag är bisexuell? Det liksom förväntas av en att man ska vara hetro, och det är vad jag "försökt vara"? Jag har bara haft en relation med en kvinna, förutom lite hångel nån gång i fyllan, men det är liksom närmare 15 år sedan nu 😅 men, jag är generellt dålig på att flörta även med män. Eller att bli flörtade med 😂

Äsch jag vet inte. Känns som jag är "för butchig" för killar, men "för lite lesbisk" för tjejer? Det låter liksom inte alls logiskt kanske 😅🙈
Man kan inte vara för lite eller för mycket lesbisk. Man är den man är!
De flesta blir överraskade när jag säger att jag är gift med en kvinna. Tyvärr någon konstig norm som ligger kvar som säger att lesbiska ska se ut eller bete sig på ett visst sätt.

Man kan inte vara för lite eller för mycket lesbisk. Man är den man är!
De flesta blir överraskade när jag säger att jag är gift med en kvinna. Tyvärr någon konstig norm som ligger kvar som säger att lesbiska ska se ut eller bete sig på ett visst sätt.
Ja men så är det ju. Tyvärr är ju normer så förbannat starka. Tror jag nämnt det tidigare, när jag rakade av håret på sidorna och klippte relativt kort uppepå huvudet så fick jag ju kommentar (från en man såklart 🙃) att han gillade mitt lesbiska utseende 🤦🏼‍♀️

Jag känner mig bara så sjukt osäker på kvinnor, liksom flörtar dom eller är dom bara trevliga 😅 man vet ju själv hur jävla jobbigt det är när karlar tror att man flörtar för att man ler och säger hej, och jag är så rädd att misstolka nått så jag tänker att dom nog bara är artiga 😅

Jag känner mig bara så sjukt osäker på kvinnor, liksom flörtar dom eller är dom bara trevliga 😅 man vet ju själv hur jävla jobbigt det är när karlar tror att man flörtar för att man ler och säger hej, och jag är så rädd att misstolka nått så jag tänker att dom nog bara är artiga 😅

Jag förstår dig utifrån vad du skriver om osäkerhet och ovana. Jag tycker att det är skillnad att träffa/dejta kvinnor jämfört med att träffa/dejta män eftersom män generellt är mycket mer "på". Jag har också svårt att flörta eller bli flörtad med IRL om det inte är en person som uppenbart är gay. Är personen straight och bara artig, eller...? Dessutom är ju de flesta straighta... Tycker att nätet fungerar bättre då, för då vet man varför den andra är där.

Men oavsett så är det bara att våga! Du har inget att förlora! :)

Jag förstår dig utifrån vad du skriver om osäkerhet och ovana. Jag tycker att det är skillnad att träffa/dejta kvinnor jämfört med att träffa/dejta män eftersom män generellt är mycket mer "på". Jag har också svårt att flörta eller bli flörtad med IRL om det inte är en person som uppenbart är gay. Är personen straight och bara artig, eller...? Dessutom är ju de flesta straighta... Tycker att nätet fungerar bättre då, för då vet man varför den andra är där.

Men oavsett så är det bara att våga! Du har inget att förlora! :)
Tack för peppen ❤️

Seriöst är väl att man träffar någon för att man vill något seriöst med denna. Träffa någon bara för att träffa någon för sex osv men inte ha intentionen till att vilja något annat

Jag tänker att jag håller med om den.

E var ”seriöst” men det klickade inte 100%, typ allt utom fjärilarna är/var där (sen fortsatte vi träffas som FWB ett par månader och det var inte mer än så).

Med H så var syftet från början att ”hitta någon att ligga regelbundet med” och så är det ju. Eller kanske inte så regelbundet men tja… Sen pratar vi mer i perioder än vad tanken kanske var från början men det är mer en bonus.

Sen kanske jag inte skulle kalla det ”seriöst/oseriöst” egentligen. Men man behöver ändå ha ett hum om vad det är den andra söker för att inte gå in i dejtande med väldigt olika målbild eller förutsättningar.

Jag tänker att jag håller med om den.

E var ”seriöst” men det klickade inte 100%, typ allt utom fjärilarna är/var där (sen fortsatte vi träffas som FWB ett par månader och det var inte mer än så).

Med H så var syftet från början att ”hitta någon att ligga regelbundet med” och så är det ju. Eller kanske inte så regelbundet men tja… Sen pratar vi mer i perioder än vad tanken kanske var från början men det är mer en bonus.

Sen kanske jag inte skulle kalla det ”seriöst/oseriöst” egentligen. Men man behöver ändå ha ett hum om vad det är den andra söker för att inte gå in i dejtande med väldigt olika målbild eller förutsättningar.
Det håller jag med om, men man vet ju aldrig ändå om det kommer att leda till ett längre förhållande eller ej. Även om båda är ute efter ett "seriöst" förhållande så är det ju inte säkert att de känslorna uppstår eller att man fungerar bra ihop på sikt.

Det håller jag med om, men man vet ju aldrig ändå om det kommer att leda till ett längre förhållande eller ej. Även om båda är ute efter ett "seriöst" förhållande så är det ju inte säkert att de känslorna uppstår eller att man fungerar bra ihop på sikt.
Skillnaden är ju ändå om den ene söker ett förhållande och den andre redan från början har inställningen att den bara vill ses för sex så haltar det rejält. Det finns inget som säger att det blir något av det hela bara för att man träffas några gånger, men vet man redan att det bara är för en sexkontakt så kan man ju välja att avbryta innan man ev hunnit utveckla känslor. Man har olika förväntningar helt enkelt.

Seriöst är väl att man träffar någon för att man vill något seriöst med denna. Träffa någon bara för att träffa någon för sex osv men inte ha intentionen till att vilja något annat
Fast är det någonting vi lärt oss i livet så är det ju att ett förhållande kan ta slut precis när som helst. Efter 2 månader, efter 2 år eller efter 22 år. Gillar man någon får man passa på att njuta av det så länge det varar, för vi vet varken hur länge vi är i livet eller vad annat som händer.

Tänk inte så mycket på det utan njut av att du träffat någon som du gillar och som du kan tänka dig någonting seriöst med. Poängen med dejtandet är dock att lära känna varandra för att se ifall man kan tänka sig att satsa mer på den andra parten. Det innebär inte att man är oseriös för att man inte vet på en gång. Det innebär heller inte att man är seriös för att man vill gå fort fram och säger att man är seriös.

Bry dig inte så mycket om vad han säger utan vad han gör. Prioriterar han dig på ett friskt sätt? Varken för mycket eller för lite alltså. Mår du bra när du är med honom?
Du behöver inte svara mig på frågorna, utan det är mer frågeställningar att tänka på. Om han får dig att må bra och du ser fram emot att träffa honom - träffa honom!!

Jag tänker att man inte vet om man vill "seriöst" med någon förrän en bit in i dejtandet.
Det jag menade är att vissa som hänger på dejtingsajter är bara ute efter sex, vissa är ute efter ett långvarigt förhållande. Pratar inte om vad man vill med personen man dejtar för det är ju svårt att veta efter ett par dejter. Men jag vill inte fortsätta träffa någon som vet med sig att han inte söker ett långvarigt förhållande utan bara söker sex, är du med?

Det jag menade är att vissa som hänger på dejtingsajter är bara ute efter sex, vissa är ute efter ett långvarigt förhållande. Pratar inte om vad man vill med personen man dejtar för det är ju svårt att veta efter ett par dejter. Men jag vill inte fortsätta träffa någon som vet med sig att han inte söker ett långvarigt förhållande utan bara söker sex, är du med?
Jo men han har väll sagt att han vill träffa någon?

Du är det väl att fråga som gäller?
Du kan ju inte gissa.

Måste det verkligen vara på ena eller andra viset? Varför inte bara låta det vara vad det är så får det utveklas eller avvecklas istället för att invecklas.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 579
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 031
Senast: Squie
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka