Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Under min uppväxt förväntades jag definitivt vara straight, jag visste tidigt att jag inte var helt straight dock. Försökte alltid bli kär i män, hade relationer med män. Men jag var aldrig attraherad av dom och jag kände mig aldrig kär i män.
Blev dock ofta förälskad och kär i kvinnor, men tänkte att jag var bisexuell för lesbisk kunde jag väl inte vara.

Gjorde mycket våld på mig själv när jag var I relationer med män, nu i efterhand förstår jag hur mycket jag tagit stryk av det. Alla män jag haft relation med har varit snälla och fina mot mig, men ja.. Jag önskar jag hade förstått tidigare att jag var lesbisk, då hade jag sluppit mycket bagage jag dras med nu.
Ja jag känner igen det där, att i efterhand inse hur mycket våld man gjort mot sig själv, även om man inte träffat rövhattar (det har ju dock varit ett par såna under åren också).

Tips på hur man vågar sig ut och dejta kvinnor? 😅

Lite halvt kl
Jag har ju dessutom börjat fundera på att begära en npf utredning, misstänker att det kan finnas autism, kanske i kombination med add, som skulle förklara en hel del saker och varför jag har svårt med vissa saker i livet, som till exempel relationer. Jag går oftast all in första veckorna, även vid enbart kk relation, och jag uppfattas som kär. Håller man ut, så uppfattas jag som kylig och jag har tröttnat 😅 detta är ju sånt jag insett typ senaste året, vilket gör att steget att börja dejta igen känns ännu jobbigare/större.

Ja jag känner igen det där, att i efterhand inse hur mycket våld man gjort mot sig själv, även om man inte träffat rövhattar (det har ju dock varit ett par såna under åren också).

Lite halvt kl
Jag har ju dessutom börjat fundera på att begära en npf utredning, misstänker att det kan finnas autism, kanske i kombination med add, som skulle förklara en hel del saker och varför jag har svårt med vissa saker i livet, som till exempel relationer. Jag går oftast all in första veckorna, även vid enbart kk relation, och jag uppfattas som kär. Håller man ut, så uppfattas jag som kylig och jag har tröttnat 😅 detta är ju sånt jag insett typ senaste året, vilket gör att steget att börja dejta igen känns ännu jobbigare/större.
I början när jag dejtade kvinnor så träffade jag rätt initiativtagande personligheter. Behövde det för att våga ge mig hän. Men allt eftersom tiden gick vågade jag utforska min egen initiativtagande sida.
Tror det har med att göra att jag var van att träffa män, lät dom ta initiativet med allt typ. Dels för att det var så jag trodde det skulle vara, könsroller du vet, och dels för att jag egentligen inte ville.

Lite halvt kl
Den andra delen av inlägget glömde jsg svara på. 😅
Jag fick en adhd-diagnos när jag var 19-20 år typ. Tror dock jag "växt ifrån" den. Men jag har varit som dig, tröttnat rätt snabbt. Jag behöver tid i början, ta det lugnt. Då fungerar det bättre för mig.

Har börjat träffa en kille, eller ja vi har bara setts 2 ggr än så länge. Han har varit rätt på, velat ses första gången, prata i telefon osv. Kan kalla honom C. Nu har vi setts två gånger, han var hemma hos mig igår, blev en del hångel och han ville såklart ligga. Jag är oerhört attraherad av honom och vill också ligga men är rädd för att det blir oseriöst av det hela om man ligger för snabbt. Jag gillar honom också så. Definitivt pojkvänsmaterial. Hatar det här när man börjar gilla någon, så börjar man överanalysera allt. Som igår skrev han ”sov så gott” men utan en smiley med hjärtan eller något som han gjort förut. Dock skickade han ett hjärta direkt till mig efter vi skiljdes åt igår och han svarar snabbt när jag skickar nåt till honom. Är bara så rädd för att få ”hjärtat krossat”.

Jag dejtar inte alls men jag är med i en eller om det är två grupper på fejan för singlar. Jag tänkte mest att det kunde vara kul med lite event osv. Men fy fabian så själadödande det är. De enda som skriver kul och inspirerande är kvinnor och jag är straight. Männen är så himla oinspirerande.

Jag ligger lite lågt som sagt (inte för att H har steppat upp direkt, snarare tvärtom). Men två potentiella dejter veckan som kommer, den ena känns lite säkrare än den andra.

Det blev inget 🤣
Jag har varit som en död sill hela veckan efter jobbet och därför inte orkat. Den ena har backat ur med hänvisning till att han vill ha mer tid än vad jag har och det är ju en ganska rimlig anledning.

Den andra är en velpotta - men skulle vi uppskatta varandras sällskap även irl så tror jag att det kan bli bra, har ungefär samma förväntningar/önskemål om ”hur” det skulle se ut och fungera. Just nu dock ur funktion pga komplikationer av dum tand.

H blev det en liten stund med i onsdags, det var så himla längesedan att det blev lite tafatt och han sade att det får inte gå så långt emellan att han ”tappar tekniken” som nu. Och bekymrade sig lite över att jag skulle få skynda mig till mitt möte. Lite fint ändå ☺️

Byter jag jobb blir det även lite krångligare över lag eftersom risken är ganska stor då att jag kommer att vara hemma barnfri som mest varannan helg. Eller så får jag hoppas på uppdrag i närområdet eller långt uppdrag långt bort 😅

Ja men det är lite så det känns, att jag kanske "tror" att jag är bisexuell? Det liksom förväntas av en att man ska vara hetro, och det är vad jag "försökt vara"? Jag har bara haft en relation med en kvinna, förutom lite hångel nån gång i fyllan, men det är liksom närmare 15 år sedan nu 😅 men, jag är generellt dålig på att flörta även med män. Eller att bli flörtade med 😂

Äsch jag vet inte. Känns som jag är "för butchig" för killar, men "för lite lesbisk" för tjejer? Det låter liksom inte alls logiskt kanske 😅🙈

Tjejer som gillar tjejer är ju väldigt olika i vad som föredras. Det är ju inte så att alla gillar samma typ eller ens har en typ.

Jag ser väldigt straight ut, har långt hår och gärna smink och klänning t ex men har inte haft några särskilda problem att träffa kvinnor. Känns tvärtom som att många uppskattar min stil.

Är rädd att han bara vill ligga. Jag vill mer än så. Så vill lägga ner för att inte riskera bli sårad
Alltså, valet är ju ditt. Men chansar man inte kan man inte vinna heller. Ger du upp av rädsla så kommer du aldrig få känna på älta kärlek heller.

Face your fears. 💪🏻💪🏻💪🏻

Och glöm inte att vi alla är rädda för att bli sårade. Ingen vill bli dumpad. Alla vill bli älskade. Skillnaden på de som har ett lyckligt förhållande är att de vågade ge sig hän och inte vara rädd för sina känslor.

Är rädd att han bara vill ligga. Jag vill mer än så. Så vill lägga ner för att inte riskera bli sårad
Det är ju lite hela iden med att träffa någon annan, att kasta sig ut och riskera att bli sårad. Vill man inte bli sårad så ligger man bara, eller så dejtar man inte alls. Du kan aldrig vara säker, så bättre att försöka flyta med, träffa killen om du gillar honom, ligg om du vill, blir det inget så blir det inget, blir det ett förhållande så blir det. Han kanske går in med intentionen att bara ligga men blir kär, eller tvärtom. Det får du inte veta om du inte fortsätter träffa honom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 579
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 031
Senast: Squie
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka