Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är det lite jobbigt, för han jag var attraherad av som har två barn på heltid, han jag trodde att jag hade skrämt bort med den där konstiga kvällen vi fick. Tror jag döpte honom till A? Han hörde ju av sig igen och hade tyckt att jag ghostat honom hehe. Han vill visst ses igen så vi bestämde träff nu på onsdag. Lär bli hångel, kanske sex. Vi är ju båda väldigt attraherade av varandra. Men blir det dumt med honom som jag träffade i fredags? Nu tror jag inte han är intresserad då han inte hört av sig nåt idag heller. Och vi skrev knappt nåt till varann igår och det var jag som började skriva. Vi har alltså bara setts EN gång.

Nu är det lite jobbigt, för han jag var attraherad av som har två barn på heltid, han jag trodde att jag hade skrämt bort med den där konstiga kvällen vi fick. Tror jag döpte honom till A? Han hörde ju av sig igen och hade tyckt att jag ghostat honom hehe. Han vill visst ses igen så vi bestämde träff nu på onsdag. Lär bli hångel, kanske sex. Vi är ju båda väldigt attraherade av varandra. Men blir det dumt med honom som jag träffade i fredags? Nu tror jag inte han är intresserad då han inte hört av sig nåt idag heller. Och vi skrev knappt nåt till varann igår och det var jag som började skriva. Vi har alltså bara setts EN gång.

Varför skulle det bli dumt? Du är inte bunden till nån, gör det som känns bra.

Varken du eller han verkar ju särskilt intresserade av varandra (alltså han du träffade i fredag) så varför lägga energi på honom?

Jag verkar misslyckas med allt.
Haft annat i huvudet och faktiskt bara varit ledsen.. iom en gemensam vän träffade jag mitt ex (visste inte han va där) och det rörde om det med.
Var ärlig mot han jag skriver med och han blev irriterad så det blev inget där heller.
Jag passar nog bättre som singel
Jag håller inte med andra i tråden om denna snubben - jag tycker att han överreagerade eller helt saknar ex som betytt någonting. Jag kan reagera dåligt på ex. Det är väl någon diagnos jag har, men jag är inte bra med ex helt enkelt. Och till råga på det så saknar jag ju integritet så jag hade lätt kunnat skriva att jag råkat på mitt ex och är lite ostabil. I det hade jag förväntat med förstående kommentarer såsom "Ja, usch, ex är hemska. Hoppas han blir påkörd av en buss snart! :angel1: " eller liknande. Möjligtvis en fråga vad jag har för känslor kvar så jag kan förklarar det. Men att bli heldissad för att man råkat på sitt ex och inte tog det så jättebra är väl lite väl överdrivet.

Jag håller inte med andra i tråden om denna snubben - jag tycker att han överreagerade eller helt saknar ex som betytt någonting. Jag kan reagera dåligt på ex. Det är väl någon diagnos jag har, men jag är inte bra med ex helt enkelt. Och till råga på det så saknar jag ju integritet så jag hade lätt kunnat skriva att jag råkat på mitt ex och är lite ostabil. I det hade jag förväntat med förstående kommentarer såsom "Ja, usch, ex är hemska. Hoppas han blir påkörd av en buss snart! :angel1: " eller liknande. Möjligtvis en fråga vad jag har för känslor kvar så jag kan förklarar det. Men att bli heldissad för att man råkat på sitt ex och inte tog det så jättebra är väl lite väl överdrivet.
Jag måste säga att jag håller med dina tankar, men jag fick inte ner dom bra.
Hade dessutom dejten vetat att det var ett dåligt förhållande (vilket jag hade varit ärlig med om det varit jag) så hade jag nog verkligen velat ha en "försäkran" att dejten fanns där om jag behövde prata om saken + att jag nog velat att han frågade om jag mådde bra, om han gjort något mot mig eller liknande...

Jag måste säga att jag håller med dina tankar, men jag fick inte ner dom bra.
Hade dessutom dejten vetat att det var ett dåligt förhållande (vilket jag hade varit ärlig med om det varit jag) så hade jag nog verkligen velat ha en "försäkran" att dejten fanns där om jag behövde prata om saken + att jag nog velat att han frågade om jag mådde bra, om han gjort något mot mig eller liknande...
Beror väl lite på vart man är i dejtingen om man ska finnas där och vara en "försäkran". När jag dejtade var det en snubbe som flippade och blev upprörd för att jag inte var där som stöd för honom när han mådde dåligt (jag hade inte hört av mig pga radio-silence ifrån honom) och vi hade bara pratat och setts en gång. Känner att det inte mitt ansvar att finnas där och ta hand om ytliga kontakter.

Beror väl lite på vart man är i dejtingen om man ska finnas där och vara en "försäkran". När jag dejtade var det en snubbe som flippade och blev upprörd för att jag inte var där som stöd för honom när han mådde dåligt (jag hade inte hört av mig pga radio-silence ifrån honom) och vi hade bara pratat och setts en gång. Känner att det inte mitt ansvar att finnas där och ta hand om ytliga kontakter.
Det finns ju många zoner mellan att bli sur - ignorera - ta hand om.

Det finns ju många zoner mellan att bli sur - ignorera - ta hand om.
Jomen i detta fall var det missuppfattning.
Han frågade och jag upplevde honom som sur.
Iom att mitt ex blev sur för saker trodde jag att denna kille såklart även han blev det. Men det var en fråga om att inte bli inblandad i nån form av triangeldrama.
Jag kommer knappt ihåg hur jag skrev att vi setts så.. ja

Vi båda missuppfattade varandra 🙂
Tycker ingen gjorde fel

Fast man kan dra förhastade slutsatser på saker man inte vet. Att råka på ett ex och att ta kontakt med ett ex självmant är två helt olika saker. Där finns mängder av folk som trasslar runt med sina ex i såna on and off förhållande och detville han inte trasslas in i. Det är så han förstod saken. Att råka på ett ex på jobbet eller så och må för jävligt psykiskt efteråt har nog alla empati över. Men som sagt blev det missförstånd helt enkelt, efter båda parter inte gav bra information 😊 sånt kan hända.

Ja har man setts en gång hade jag inte tagit det så seriöst än, tänker mer om man faktiskt har träffats i några månader :) hade jag bara varit på 1 dejt hade jag nog inte ens hunnit berättat om eventuella abusive ex heller.

Jomen i detta fall var det missuppfattning.
Han frågade och jag upplevde honom som sur.
Iom att mitt ex blev sur för saker trodde jag att denna kille såklart även han blev det. Men det var en fråga om att inte bli inblandad i nån form av triangeldrama.
Jag kommer knappt ihåg hur jag skrev att vi setts så.. ja

Vi båda missuppfattade varandra 🙂
Tycker ingen gjorde fel
Det var svar på @Tonto inlägg. Jag har inte ifrågasatt dig, alls.

S ställde just in även vårt andra försök till dejt, men den här gången hann jag iallafall inte göra mig iordning innan han hörde av sig...😅 Om han nu är ärlig med orsakerna är det fullt legitima skäl men jag orkar verkligen inte med osäkerhet och krångliga män, hur legitimt det än månde vara. Nu får han ta initiativ till att ses om han skulle vilja, jag lägger inte mer energi där.

M och jag sågs i början av veckan, jag sov över hos honom och det var fint och mysigt. Vi hade planerat att ses i helgen (på hans initiativ) också men han backade ur pga orkade inte.
Jag kanske är inne i någon fas eller så är det en sorts försvarsmekanism men just nu orkar jag inte lägga energi där heller, han får bli bättre på att planera vad han hinner och orkar känner jag, jag har ingen lust att driva allt.

S ställde just in även vårt andra försök till dejt, men den här gången hann jag iallafall inte göra mig iordning innan han hörde av sig...😅 Om han nu är ärlig med orsakerna är det fullt legitima skäl men jag orkar verkligen inte med osäkerhet och krångliga män, hur legitimt det än månde vara. Nu får han ta initiativ till att ses om han skulle vilja, jag lägger inte mer energi där.

M och jag sågs i början av veckan, jag sov över hos honom och det var fint och mysigt. Vi hade planerat att ses i helgen (på hans initiativ) också men han backade ur pga orkade inte.
Jag kanske är inne i någon fas eller så är det en sorts försvarsmekanism men just nu orkar jag inte lägga energi där heller, han får bli bättre på att planera vad han hinner och orkar känner jag, jag har ingen lust att driva allt.
Men så trist. ❤️ 🙁 tycker du tänker helt rätt, att behöva driva och planera och fixa själv tar alldeles för mycket energi och du är värd mer än så!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 579
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 031
Senast: Squie
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka