Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
gkLYPvx.jpg

Ja, tänker samma. Usch, nästan lika illa att vara den som dissar som att bli dissad (i brist på bättre ord) 😓
Tar mig friheten att lägga mig i för att jag har läst tråden länge. Hoppas att det är okej!

Är du säker? Känner du motvilja mot dejten eller är det mest att du hade förväntat dig att känna mer attraktion vid det här laget? Hur lång tid brukar det ta innan varma känslor uppstår? Jag gör stora antaganden men jag ser en risk att ingen får någon riktig chans p.g.a. kollegan.

Du behöver inte svara - kunde bara inte låta bli att skriva något.

Tar mig friheten att lägga mig i för att jag har läst tråden länge. Hoppas att det är okej!

Är du säker? Känner du motvilja mot dejten eller är det mest att du hade förväntat dig att känna mer attraktion vid det här laget? Hur lång tid brukar det ta innan varma känslor uppstår? Jag gör stora antaganden men jag ser en risk att ingen får någon riktig chans p.g.a. kollegan.

Du behöver inte svara - kunde bara inte låta bli att skriva något.
Rimligt antagande! Mitt hjärta är högst upptaget vilket jag insåg än mer tydligt igår.
Hade velat känna lite mer ”wow” än jag gjorde, men det är sant. Det kommer kanske inte första gången. Känner dock en viss motvilja till att ses igen, vad det står för kan jag inte exakt säga…

Känns också oschysst att på något sätt dejta en person med främsta anledning att komma över en annan, med förhoppning att det ska uppstå känslor. Om du förstår hur jag menar… jag vet inte.

Det var inte så att jag jämförde henne med kollegan, för jag gick inte och tänkte på henne under vår dejt. Alls. Men känslorna uteblev.

Var ju på en dejt i vintras, där kände jag att jag hade kunnat ge det en chans men blev själv bortvald istället. Så där kändes det annorlunda.

Rimligt antagande! Mitt hjärta är högst upptaget vilket jag insåg än mer tydligt igår.
Hade velat känna lite mer ”wow” än jag gjorde, men det är sant. Det kommer kanske inte första gången. Känner dock en viss motvilja till att ses igen, vad det står för kan jag inte exakt säga…

Känns också oschysst att på något sätt dejta en person med främsta anledning att komma över en annan, med förhoppning att det ska uppstå känslor. Om du förstår hur jag menar… jag vet inte.

Det var inte så att jag jämförde henne med kollegan, för jag gick inte och tänkte på henne under vår dejt. Alls. Men känslorna uteblev.

Var ju på en dejt i vintras, där kände jag att jag hade kunnat ge det en chans men blev själv bortvald istället. Så där kändes det annorlunda.
Under de omständigheterna hade jag velat ge det en chans till. Mitt senaste långa förhållande var med en person jag hittade på nätet och träffade några dagar efter att jag hade blivit slutgiltigt dumpad av någon jag hade haft en on/off-grej med ganska länge och var riktigt ledsen över det. Det klickade inte alls vid första dejten men var i alla fall bra på pappret och nästa gång hade vi roligt och sen! Klickade det långsamt men ordentligt.

Jag tycker alltså att det är okej att dejta trots att man är känslomässigt kidnappad av någon annan, i alla fall om målet är att man ska hitta någon ny. Mindre okej att utge sig för att söka en relation om man bara vill ha en egokick/bli fri och gå från olyckligt singel till lyckligt singel. För övrigt är det att träffa någon ny som har varit det bästa sättet för mig att komma över någon gammal.

Under de omständigheterna hade jag velat ge det en chans till. Mitt senaste långa förhållande var med en person jag hittade på nätet och träffade några dagar efter att jag hade blivit slutgiltigt dumpad av någon jag hade haft en on/off-grej med ganska länge och var riktigt ledsen över det. Det klickade inte alls vid första dejten men var i alla fall bra på pappret och nästa gång hade vi roligt och sen! Klickade det långsamt men ordentligt.

Jag tycker alltså att det är okej att dejta trots att man är känslomässigt kidnappad av någon annan, i alla fall om målet är att man ska hitta någon ny. Mindre okej att utge sig för att söka en relation om man bara vill ha en egokick/bli fri och gå från olyckligt singel till lyckligt singel. För övrigt är det att träffa någon ny som har varit det bästa sättet för mig att komma över någon gammal.
Tack för peppen 🤗
Ska inte göra något förhastat.

(Känslomässigt kidnappad var för övrigt spot on!)

Jag bor i en ankdamm till stad och jobbar dessutom i en kraftigt mansdominerad bransch. Hittills har jag varit rätt lättad över att inte träffat på nån jag känner på Tinder, men det höll inte i sig... Först dök en fd kollega samt pappa till klasskompis till mitt ena barn upp i listan av gillande. Lätt att svepa vänster där, de är inte vad jag vill ha. Sen blev det lite komplicerat. Min f d chef har uppenbarligen svept höger på mig 🙈🙈🙈

Så nu blev det jobbigt. Han är en attraktiv och trevlig man, det har jag alltid tyckt, så hade det inte funnits kringkomplikationer hade jag rakt av tyckt "yes, dejta, NU!!!!" Men. Jag behöver ha det jobbet som fallbackalternativ, för som det nu är vet jag att jag är välkommen tillbaka bara jag lyfter luren och ringer. Det skulle bli lite mer komplicerat om jag låg med chefen, faktiskt. Dessutom verkar han vara ute efter ett seriöst riktigt förhållande, och jag har varit mycket tydlig i min presentation att jag letar FWB. Och jag vet hur hårt han tog sin skilsmässa för några år sedan så jag vill absolut inte råka såra honom. Så, jag tänker låtsas att han säkert inte alls känt igen mig på mitt lite artsy trekvartsprofilfoto, ser förnuftigt till att inte trassla till en potentiell jobbsituation och går vidare. Mmmfff!

Hon har inte skrivit på hela dagen, jag tänker att jag borde skriva något men vi ju faktiskt två i det här. Avvaktar. Kanske kände hon samma sak 🤷‍♀️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 575
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 026
Senast: Squie
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Katt i påse
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat