Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hjärnan är inte vår bästa vän alla gånger…Jag känner mig så dum, för jag tänker fortfarande på han som visade sig vara ett as. Jag kan liksom se varför han gjorde som han gjorde, trots att det inte alls var ok. Han har undvikit mig sedan dess, vill gärna tro att det är för att han skäms. Men jag sitter ändå här och tänker på hans gulliga sida och hur mycket jag gillade våra djupa samtal. Jag vet att jag inte borde, att jag inte ska acceptera hans beteende osv. Men känslorna är liksom kvar ändå.
Jag känner mig så dum, för jag tänker fortfarande på han som visade sig vara ett as. Jag kan liksom se varför han gjorde som han gjorde, trots att det inte alls var ok. Han har undvikit mig sedan dess, vill gärna tro att det är för att han skäms. Men jag sitter ändå här och tänker på hans gulliga sida och hur mycket jag gillade våra djupa samtal. Jag vet att jag inte borde, att jag inte ska acceptera hans beteende osv. Men känslorna är liksom kvar ändå.
Jag har varit den tjejen. Blev ihop med en man (som jag också träffade på jobbet) som efter ett tag kom ut som trans. Jag ”tog det bra”, dvs blev nyfiken och intresserad och ville veta mer. Han var då inte säker på vad han ville eller ”hur mycket” trans han egentligen var, så vi hade en lång period av djupa samtal och intressanta experiment (prova kläder, stilar, smink, peruker, gå ut på stan med honom i kvinnokläder osv osv) innan han slutligen tog steget att leva som kvinna fullt ut. För min del tog attraktionen tyvärr slut när mannen blev en kvinna, men vi hann vara ihop i några år innan det blev så. Just det där när han berättade om det för första gången så blev jag bara glad att ha fått förtroendet att bli invigd i hans livs stora hemlighet, det fanns för mig ingenting negativt i att han ville ha kvinnokläder på sig ibland. Tror att vi hade träffats lite över ett år, kanske två, innan han berättade, men för honom var det en djupt förborgad hemlighet som han tänkt ta med sig i graven, typ. Nu blev det inte så och ”han” lever som sagt idag som kvinna och vi är fortfarande vänner.Har fått en ny kollega för ett par månader sen och vi har kommit väldigt nära varandra, vi har samma drömmar och mål, hon är hästtjej och drömmer om egen hästgård och så avundsjuk på att jag har en mindre gård redan. Efter en AW hamnade vi faktiskt i säng, och det har blivit väldigt speciell stämning mellan oss på jobbet och vi har träffats ett par gånger och varit hemma hos varandra, det börjar kännas som det kan bli seriöst det här.
Men hur i helvete ska jag berätta att jag är "smygtrans"? Hur berättar man för en tjej att hennes "drömkille" gillar att klä sig i tjejkläder? När man chattade med folk innan man träffades kunde man skriva det, på vinst eller förlust, men nu med en människa man redan känner, som man ser dagligen?
Tack, har fått höra från andra håll att jag är för snäll mot honom. Samtidigt har de fått en bild av honom som inte riktigt stämmer. Han visade en annan sida med mig, och det han gjorde (trots att det var rövhattigt) visade ändå att jag hade rätt om honom. Jag ser honom för den han är och jag tror att det skrämmer honom. Att han gjorde det han gjorde för att stöta bort mig. Han har väldigt mycket ångest, men döljer det väl.Inget konstigt, man kan ha flera känslor på samma gång! Självklart saknar du det som var fint med honom. De känslorna behöver också tas om hand för att kunna gå vidare.
Vart är detta? HP?Smyger sakta in I tråden, testar en sväng och ser vart det landar. Redan efter nån timme med uppstartat konto började knepiga frågor komma om jag ville ses för träffar utan romantik, varför jag inte har helkroppsbild osv. Jag vet inte vad jag vill idagsläget men definitivt inte FWB, det intresserar inte mig just nu till.
Vart är detta? HP?
Härlig känslaVet inte hur det kommer gå framöver med dejten, ytterst oklart. Men insett att jag är totalt ointresserad av att dejta någon annan än henne nu, så har avslutat Tinder.
Känns bra!
Verkligen!Härlig känsla
grattis! det måste vara så härligt!Vet inte hur det kommer gå framöver med dejten, ytterst oklart. Men insett att jag är totalt ointresserad av att dejta någon annan än henne nu, så har avslutat Tinder.
Känns bra!
Ja det undrar jag med och jag tänker ok när man är typ 20 någonting men när man är en bra bit över 40? Kom igen!? Jättemånga har bilder på när de åker alpint eller snarare står i någon backe och då håller jag till i småland och söker bara häromkring. Vad gör dom, åker upp och ned till fjällen varenda helg? Dessutom så skriver de flesta sina presentationer som om det vore ett ansökan på ett jobb. Jag är man xxår, snäll, omtänksam och lyhörd (kombineras med en bild på ett surmulet fejs). Jag har många varierande intressen så som sport, träning, träning, träning, paddel och att resa.Eftersom jag är nyfiken i en strut testar jag Tinder Gold för att se vilka som gillar mig. Var ÄR det med snubbar och bara överkroppar? Mvh Drunknar i torsobilder.
De kanske är på Isaberg.Jättemånga har bilder på när de åker alpint eller snarare står i någon backe och då håller jag till i småland och söker bara häromkring. Vad gör dom, åker upp och ned till fjällen varenda helg?
Men hur ska man skriva då? Jag känner att jag också skriver lite så som du beskriver.Dessutom så skriver de flesta sina presentationer som om det vore ett ansökan på ett jobb. Jag är man xxår, snäll, omtänksam och lyhörd (kombineras med en bild på ett surmulet fejs). Jag har många varierande intressen så som sport, träning, träning, träning, paddel och att resa.
Hopplöst .
Jag är man xxår, snäll, omtänksam och lyhörd (kombineras med en bild på ett surmulet fejs).
Jag tycker att huruvida jag uppfattar dig som snäll, lyhörd och omtänksam är upp till mig att bedöma. Jag hade (om jag haft en presentation alls ) skrivit om hur jag känner mig/vad jag är för typ av person (typ duracellkanin eller soffpotatis, äventyrlig eller hemmamysar osv), vad jag tycker är viktigt i en relation vad jag gör mestadels med tiden i mitt liv alltså vardagen hur ser den ut. (Jag menar resorna hur ofta sker de egentligen.) Om nu resor är en viktig del av mitt liv, vad i resandet är det jag gillar. Vad har jag för värderingar. Liksom det riktiga jaget. Det här är ju inte en anställning man ska landa där man behöver spruta ur sig massa tröttsamma floskler utan en relation där ens avigsidor ska skavas mot någon annans avigsidor.De kanske är på Isaberg.
Nä, men skämt åsido, jag har också en bild på när jag åker skidor för jag vill visa att jag älskar att åka till fjällen. Sen är man ju inte där varje helg, men kanske ett par gånger per säsong. Korta veckor, torsdag-söndag eller så. Beror ju på vem man åker med. Nu letar jag inte aktivt efter en man som åker slalom, men han får gärna åka skidor. Eller vilja lära sig.
Men hur ska man skriva då? Jag känner att jag också skriver lite så som du beskriver.
Men åh andra sidan, männen verkar ju känna sig hemma i den typen av presentationer så det kanske är ett vinnande koncept?De kanske är på Isaberg.
Nä, men skämt åsido, jag har också en bild på när jag åker skidor för jag vill visa att jag älskar att åka till fjällen. Sen är man ju inte där varje helg, men kanske ett par gånger per säsong. Korta veckor, torsdag-söndag eller så. Beror ju på vem man åker med. Nu letar jag inte aktivt efter en man som åker slalom, men han får gärna åka skidor. Eller vilja lära sig.
Men hur ska man skriva då? Jag känner att jag också skriver lite så som du beskriver.
För mig kan ett sportintresse lika gärna uttrycka sig som soffpotatis som gillar att kolla på fotboll på tv. Men jag håller med dig om egenskaperna, och där har jag inte skrivit så mycket sådant utan mer hur jag tycker att jag är som person, dvs aktiv osv.Så går det för mig in under samma kategori dvs träning/sportintresse.