åh vad roligt!Jag och min dejt planerar vandrig i helgen på ett ställe jag aldrig varit. Blir roligt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
åh vad roligt!Jag och min dejt planerar vandrig i helgen på ett ställe jag aldrig varit. Blir roligt!
Jag tänker att det får ta den tid det tar, så länge det känns braTack det känns bra att veta att det kan lossna. Vi har ju jättekul när vi ses och tiden bara rinnner iväg, våra 2 dejter har varit totalt 16 timmar tillsammans Lika värderingar, samma syn på hundträning. Vi får hoppas det lossnar.
Bra tanke, jag blir bara så nojjig att han ska komma fram till att det inte funkar för honom Men vi har redan börjat prata om hur vi kan ses nästa vecka.Jag tänker att det får ta den tid det tar, så länge det känns bra
Och det kanske han gör, men oddsen är nog större att han kommer fram till det om du pressar honom (tänker jag)Bra tanke, jag blir bara så nojjig att han ska komma fram till att det inte funkar för honom Men vi har redan börjat prata om hur vi kan ses nästa vecka.
Jag pressar inte men förstår det kan tolkas så, det är bara i mina tankar detta skerOch det kanske han gör, men oddsen är nog större att han kommer fram till det om du pressar honom (tänker jag)
Oj, nej förlåt, jag tänkte inte att du pressar Tänkte mest att om du skulle ta upp det så kan det nog kännas lite pressande, om han känner att han behöver ta det i sin egen takt. Om ni setts två gånger och han vill ses en tredje så skulle jag försökt vara trygg i det (jag har själv problem med just detta, så har fått öva på att inte analysera sönder).Jag pressar inte men förstår det kan tolkas så, det är bara i mina tankar detta sker
Tack för råd, jag tror jag kör på din linje och ser vad som händer. Det finns inget att förlora på det. Jag analyserar också alldeles för mycketOj, nej förlåt, jag tänkte inte att du pressar Tänkte mest att om du skulle ta upp det så kan det nog kännas lite pressande, om han känner att han behöver ta det i sin egen takt. Om ni setts två gånger och han vill ses en tredje så skulle jag försökt vara trygg i det (jag har själv problem med just detta, så har fått öva på att inte analysera sönder).
Så härligt, @cambodia.Hon gör mig varm i hjärtat. Hoppas verkligen vi kan ses som planerat på fredag
Har fått en ny kollega för ett par månader sen och vi har kommit väldigt nära varandra, vi har samma drömmar och mål, hon är hästtjej och drömmer om egen hästgård och så avundsjuk på att jag har en mindre gård redan. Efter en AW hamnade vi faktiskt i säng, och det har blivit väldigt speciell stämning mellan oss på jobbet och vi har träffats ett par gånger och varit hemma hos varandra, det börjar kännas som det kan bli seriöst det här.
Men hur i helvete ska jag berätta att jag är "smygtrans"? Hur berättar man för en tjej att hennes "drömkille" gillar att klä sig i tjejkläder? När man chattade med folk innan man träffades kunde man skriva det, på vinst eller förlust, men nu med en människa man redan känner, som man ser dagligen?
Det låter lite som att du förutsätter en negativ reaktion, och jag tror att det blir mycket lättare att berätta om du i stället förutsätter att det kommer att gå bra. Här har du en person som redan fått upp ögonen för dig och tycker att du är intressant och spännande, och vill lära känna dig full ut. Att i det läget berätta något personligt, ärligt och intimt är att bjuda din partner på en till intressant bit av dig själv och kan bli en jättebra start på en relation, där din partner också känner att hon kan öppna upp och vara ärlig tillbaka. Ni sätter ribban för en fin kommunikation.Har fått en ny kollega för ett par månader sen och vi har kommit väldigt nära varandra, vi har samma drömmar och mål, hon är hästtjej och drömmer om egen hästgård och så avundsjuk på att jag har en mindre gård redan. Efter en AW hamnade vi faktiskt i säng, och det har blivit väldigt speciell stämning mellan oss på jobbet och vi har träffats ett par gånger och varit hemma hos varandra, det börjar kännas som det kan bli seriöst det här.
Men hur i helvete ska jag berätta att jag är "smygtrans"? Hur berättar man för en tjej att hennes "drömkille" gillar att klä sig i tjejkläder? När man chattade med folk innan man träffades kunde man skriva det, på vinst eller förlust, men nu med en människa man redan känner, som man ser dagligen?
Just nu är det ju tämligen enkelt att glida in på ämnet trans, då det är uppe (på ett helt bisarrt sätt) i debatten. Och det borde märkas rätt snabbt vad en person har för åsikter i frågan. Sen kan kanske en allmän åsikt om transpersoners rättigheter kan skilja sig från hur man själv känner kring att vara i en relation med en transperson, men den som håller med JÅ och gänget är det väl inte nån mening att berätta något privat för s.a.s.Det låter lite som att du förutsätter en negativ reaktion, och jag tror att det blir mycket lättare att berätta om du i stället förutsätter att det kommer att gå bra. Här har du en person som redan fått upp ögonen för dig och tycker att du är intressant och spännande, och vill lära känna dig full ut. Att i det läget berätta något personligt, ärligt och intimt är att bjuda din partner på en till intressant bit av dig själv och kan bli en jättebra start på en relation, där din partner också känner att hon kan öppna upp och vara ärlig tillbaka. Ni sätter ribban för en fin kommunikation.
När det gäller rent konkret hur man berättar lite sköra saker, så brukar jag tycka det är lättare att glida in på ett ämne lite som i förbigående snarare än ”Nu har jag nåt jobbigt jag måste berätta”. Då blir det lite mer naturligt och ingen jättestor grej. Lättare att hålla fast i utgångspunkten att det är nåt positivt. Du kanske skulle kunna fråga henne hur hon ser på sin könsidentitet, eller identitet överlag, och naturligt börja prata om det därifrån, eller passa på att gå in på det i samband med att ert samtal berört något relaterat, eller att ni sett nåt på tv. Oavsett vad du får för reaktion så är det här är en positiv del av dig, glöm inte det. Sen är det förstås bara du som kan känna när det är rätt tajming att berätta, men eftersom det verkar vara en viktig sak för dig som du går och oroar dig över i nuläget tror jag det är negativt att hålla för länge på det.
Ser att bli både frukost och middag (i den ordningen) med E i slutet av veckan. Två olika dagar dessutom. Apropå förvirring. Det ska bli fint att ses iaf, om det blir av