Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner mig ambivalent (såklart, eftersom jag insett att jag har en otrygg ambivalent anknytning) med TL, han är gullig, snäll och omtänksam, men vi har så olika kommunikation, så att det blir fel fast vi båda menar samma saker typ. Han är så obekymrad, öppen och obrydd över att bryta normer och har inga problem att sticka ut. Jag tycker det är pinsamt att vinka till fel person typ 🙃 vi har inte pratat så mycket förra veckan av olika anledningar, men sågs igår på fika. Och även om jag trivs i hans sällskap så har jag inte "saknat" honom, eller känner något som fladdrar till när vi pratar utan det känns nästan jobbigt för jag vill inte trampa på några tår pga att det blir missförstånd.

Hade min första "whoa, NEJ!"-upplevelse i helgen. Skrev med trevlig man som inte visade sitt ansikte på bild plus höll sig lite anonym av ett fullt rimligt skäl. Jag frågade ungefär var han bodde eftersom han slängde fram fråga om att träffas ruggigt kvickt. Säger sig bo i grannkommunens centralort, men placerar hela kommunen i alldeles fel väderstreck?! :eek: Ok, han kanske är helt okej men geografiskt utmanad och jag paranoid, men, summan av vaghet och konstighet gav mig obehaglig magkänsla. Då finns det andra fiskar att fånga därute, thank you, next.

Bra tanke, jag blir bara så nojjig att han ska komma fram till att det inte funkar för honom 🙈 Men vi har redan börjat prata om hur vi kan ses nästa vecka.
Och det kanske han gör, men oddsen är nog större att han kommer fram till det om du pressar honom (tänker jag) :)

Jag pressar inte men förstår det kan tolkas så, det är bara i mina tankar detta sker :)
Oj, nej förlåt, jag tänkte inte att du pressar :) Tänkte mest att om du skulle ta upp det så kan det nog kännas lite pressande, om han känner att han behöver ta det i sin egen takt. Om ni setts två gånger och han vill ses en tredje så skulle jag försökt vara trygg i det (jag har själv problem med just detta, så har fått öva på att inte analysera sönder).

Fick precis ett "vill-inte-ses-igen" meddelande från någon jag tyckte jag klickade med på vår dejt innan påsk. Fan vad det suger, tar det alldeles för personligt. Misstänkte att det kunde vara något sådant med tanke på att han inte inlett någon konversation sedan dess men lika tråkigt för det. Jaja det finns andra.

Oj, nej förlåt, jag tänkte inte att du pressar :) Tänkte mest att om du skulle ta upp det så kan det nog kännas lite pressande, om han känner att han behöver ta det i sin egen takt. Om ni setts två gånger och han vill ses en tredje så skulle jag försökt vara trygg i det (jag har själv problem med just detta, så har fått öva på att inte analysera sönder).
Tack för råd, jag tror jag kör på din linje och ser vad som händer. Det finns inget att förlora på det. Jag analyserar också alldeles för mycket 🙈

Har fått en ny kollega för ett par månader sen och vi har kommit väldigt nära varandra, vi har samma drömmar och mål, hon är hästtjej och drömmer om egen hästgård och så avundsjuk på att jag har en mindre gård redan. Efter en AW hamnade vi faktiskt i säng, och det har blivit väldigt speciell stämning mellan oss på jobbet och vi har träffats ett par gånger och varit hemma hos varandra, det börjar kännas som det kan bli seriöst det här.
Men hur i helvete ska jag berätta att jag är "smygtrans"? Hur berättar man för en tjej att hennes "drömkille" gillar att klä sig i tjejkläder? När man chattade med folk innan man träffades kunde man skriva det, på vinst eller förlust, men nu med en människa man redan känner, som man ser dagligen?

Har fått en ny kollega för ett par månader sen och vi har kommit väldigt nära varandra, vi har samma drömmar och mål, hon är hästtjej och drömmer om egen hästgård och så avundsjuk på att jag har en mindre gård redan. Efter en AW hamnade vi faktiskt i säng, och det har blivit väldigt speciell stämning mellan oss på jobbet och vi har träffats ett par gånger och varit hemma hos varandra, det börjar kännas som det kan bli seriöst det här.
Men hur i helvete ska jag berätta att jag är "smygtrans"? Hur berättar man för en tjej att hennes "drömkille" gillar att klä sig i tjejkläder? När man chattade med folk innan man träffades kunde man skriva det, på vinst eller förlust, men nu med en människa man redan känner, som man ser dagligen?

Jag vet inte om jag tänker helt galet nu, men jag tänker att det beror på hur stor del av din identitet som detta är. Är det en stor och avgörande del av ditt liv och din identitet så kanske du behöver berätta ganska omgående, annars kanske du kan ta det när du känner dig tryggare i er relation?

Jag menar alla har vi hemligheter, jag berättar inte alla mina efter några veckor, det får komma efterhand.

Det låter lite som att du förutsätter en negativ reaktion, och jag tror att det blir mycket lättare att berätta om du i stället förutsätter att det kommer att gå bra. Här har du en person som redan fått upp ögonen för dig och tycker att du är intressant och spännande, och vill lära känna dig full ut. Att i det läget berätta något personligt, ärligt och intimt är att bjuda din partner på en till intressant bit av dig själv och kan bli en jättebra start på en relation, där din partner också känner att hon kan öppna upp och vara ärlig tillbaka. Ni sätter ribban för en fin kommunikation.

När det gäller rent konkret hur man berättar lite sköra saker, så brukar jag tycka det är lättare att glida in på ett ämne lite som i förbigående snarare än ”Nu har jag nåt jobbigt jag måste berätta”. Då blir det lite mer naturligt och ingen jättestor grej. Lättare att hålla fast i utgångspunkten att det är nåt positivt. Du kanske skulle kunna fråga henne hur hon ser på sin könsidentitet, eller identitet överlag, och naturligt börja prata om det därifrån, eller passa på att gå in på det i samband med att ert samtal berört något relaterat, eller att ni sett nåt på tv. Oavsett vad du får för reaktion så är det här är en positiv del av dig, glöm inte det. Sen är det förstås bara du som kan känna när det är rätt tajming att berätta, men eftersom det verkar vara en viktig sak för dig som du går och oroar dig över i nuläget tror jag det är negativt att hålla för länge på det.

Det låter lite som att du förutsätter en negativ reaktion, och jag tror att det blir mycket lättare att berätta om du i stället förutsätter att det kommer att gå bra. Här har du en person som redan fått upp ögonen för dig och tycker att du är intressant och spännande, och vill lära känna dig full ut. Att i det läget berätta något personligt, ärligt och intimt är att bjuda din partner på en till intressant bit av dig själv och kan bli en jättebra start på en relation, där din partner också känner att hon kan öppna upp och vara ärlig tillbaka. Ni sätter ribban för en fin kommunikation.

När det gäller rent konkret hur man berättar lite sköra saker, så brukar jag tycka det är lättare att glida in på ett ämne lite som i förbigående snarare än ”Nu har jag nåt jobbigt jag måste berätta”. Då blir det lite mer naturligt och ingen jättestor grej. Lättare att hålla fast i utgångspunkten att det är nåt positivt. Du kanske skulle kunna fråga henne hur hon ser på sin könsidentitet, eller identitet överlag, och naturligt börja prata om det därifrån, eller passa på att gå in på det i samband med att ert samtal berört något relaterat, eller att ni sett nåt på tv. Oavsett vad du får för reaktion så är det här är en positiv del av dig, glöm inte det. Sen är det förstås bara du som kan känna när det är rätt tajming att berätta, men eftersom det verkar vara en viktig sak för dig som du går och oroar dig över i nuläget tror jag det är negativt att hålla för länge på det.
Just nu är det ju tämligen enkelt att glida in på ämnet trans, då det är uppe (på ett helt bisarrt sätt) i debatten. Och det borde märkas rätt snabbt vad en person har för åsikter i frågan. Sen kan kanske en allmän åsikt om transpersoners rättigheter kan skilja sig från hur man själv känner kring att vara i en relation med en transperson, men den som håller med JÅ och gänget är det väl inte nån mening att berätta något privat för s.a.s.

Dejtandet får dåligt, matchat med några men inte blivit mer än "Hej"
Pratar med två stycken, men ingen av dom verkar intresserad träffas??
Gjorde i allafall en jätterolig grej i lördags. Gick med i en FB grupp för singlar över 50 och det visade sig att de skulle ha en pub-träff. Så jag skrev och frågade om det gick anmäla sig i sista stund.
Trodde väl aldrig jag skulle våga ge mig ut och träffa ett gäng människor jag inte ens pratat med på nätet.
Men det blev jättetrevlig och ett par timmar blev fem :D

Snackade med en karl på Hp igår som verkar väldigt trevlig men hade lite svårt att acceptera att jag skulle sova och inte tänkte ringa igår, till slut fick han ge sig, jag sa nej och loggade ut. Har lovat höra av mig idag efter 17 istället. Ska på fest med jobbet i morgon, kan vara läge att ses då när jag tröttnat på kollegorna? 😁

Ser att bli både frukost och middag (i den ordningen) med E i slutet av veckan. Två olika dagar dessutom. Apropå förvirring. Det ska bli fint att ses iaf, om det blir av 🙂

Ingen frukost pga feber men kvällshäng med övernattning i lördags (och orimligt tidig uppgång på söndagen pga fiske). Det var fint, ganska så mkt prat (alltså nästan uteslutande prat) och lite ärlighet (som att 4 sekunder existerar). Superfin kväll. Vaknade pigg och inte med den huvudvärk jag förtjänade.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 575
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 026
Senast: Squie
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka