Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
En gammal bekant skrev på instagram inatt och frågade om jag gått en vandringsled här uppe. Svarade att jag funderat på att göra det:

"Tänkte du vandra med någon kompis eller? Jag vill också gå den, men hade varit trevligt med sällskap. Den enda jag känner som jag kan fråga är en gammal tinderdejt"

Hahah, så jäkla oväntat 😂 den son lever får se.

Vad jag kan läsa så träffar dock en majoritet av alla någon IRL och inte via nätet. Av dem så var det flesta dessutom något som växte fram, bland vänner. Ingen stress utan det fick ta sin lilla tid och rätt vad det är så inser de att det är mer än vänskap. Känns så rätt. 🤗

Vad jag kan läsa så träffar dock en majoritet av alla någon IRL och inte via nätet. Av dem så var det flesta dessutom något som växte fram, bland vänner. Ingen stress utan det fick ta sin lilla tid och rätt vad det är så inser de att det är mer än vänskap. Känns så rätt. 🤗
Det är ju så jag vill ha det! ❤️ Känns som det är därför jag börjar tappa sugen nu. När jag har upplevt att bli kär på riktigt. Då känns det så futtigt att försöka lära känna en främling…

Jo, det är så det har gått till sedan urminnes tider. Det är ju därför tinder är så jäkla onaturligt. 😅

Så jag har gett upp på kärleken och nöjer mig med något enbart fysiskt. 😁

Jag håller med om den här diskussionen. Om jag skulle bli singel skulle jag nog inte ta dejtingappar den här gången. Det känns så påfrestande, och det tar sån tid för mig att utveckla känslor. Ligga kan jag ju göra däremot.

Jag är också lite skeptisk till någon som "faller pladask" för mig direkt. Hen känner ju inte mig då, och min erfarenhet är att de flesta tror att jag är väldigt annorlunda mot vad jag är. Om någon som känner mig blir kär i mig känns det mer äkta på något vis, mer långsiktigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 575
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 026
Senast: Squie
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka