Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hittade en rimlig på fb-dejting. Två gemensamma vänner - så det kändes bra. Men heeelt jävla ointressant i skrift. Jag skrev rätt långt om vad som är viktigt för mig, tex kommunikation- får en 👍 som svar. Wtf, ny text om annat som betyder ngt osv nytt kort svar enbart om sig själv i typ fyra ord…inget mer. Jaha liksom. jag svarar ok, då kommer en tumme upp igen. Adjö på den. Fy fan vilken trist människa

Om nån undrar så är jag såklart fortfarande förtjust i kollegan. Jag älskar hur trög jag är.
Du vet att jag förstår 🤗

Nu har jag ju hittat en annan fin tjej som får mig att tro på kärleken igen, men kollegan har ändå en stor plats i mitt hjärta. Och vi fortsätter att smsa när vi inte ses, även på jobbet - för vi ses sällan där heller 😂

(Även om det mest jobbrelaterat så är det gulligt ändå ❤️)

Du vet att jag förstår 🤗

Nu har jag ju hittat en annan fin tjej som får mig att tro på kärleken igen, men kollegan har ändå en stor plats i mitt hjärta. Och vi fortsätter att smsa när vi inte ses, även på jobbet - för vi ses sällan där heller 😂

(Även om det mest jobbrelaterat så är det gulligt ändå ❤️)
Jag är så glad för din skull att det finns nån annan som gör dig glad 😍.

Kollegan och jag är periodare när det gäller sms. Ibland noll på ett par dagar, ibland 50 på en dag. Inget är flörtigt utan det är allt möjligt funderande.

Hur galet jobbschema har du fått?

Jag jobbar heltid men har lite mer än heltid i ärendetyngd/mängd. På grund av ett antal orosanmälningar behöver jag göra tätare besök under en period = många(!) resor. Jag har ungefär 2.5 resdag per vecka fram till juni plus tre dagar utbildning på annan ort.

Det är ju förstås inte hållbart i längden men det kommer en ny kollega om ett par veckor och det ligger en till tjänst ute på annons.

(Måste skriva på uppsatsen också.)

Så jag får nyttja möjligheten till snabbisar i lastbil utanför jobbet med H (😇) och planera in en frukost eller två med E på vägen till jobbet så jag iaf träffar någon förutom jobbrelaterade relationer 🙈

Nu har jag varit på dejt med hundkillen - i 7 timmar 😅 Vi träffades för att spåra med hundarna och det gick bra trots att min hund inte spårat på flera år :D Vi stod kvar och snackade ett bra tag och sen frågade han om jag ville följa med honom hem och äta middag. Så det gjorde jag. Hundarna kom bra överens trots att de är olika stora och vi hade trevligt. Inget mer än en kram när vi sa adjö men det kändes bra :) Vi får se vad nästa steg blir, han har sina barn nu och jag ska till min stuga lite så får se när vi kan ses igen.

Jag jobbar heltid men har lite mer än heltid i ärendetyngd/mängd. På grund av ett antal orosanmälningar behöver jag göra tätare besök under en period = många(!) resor. Jag har ungefär 2.5 resdag per vecka fram till juni plus tre dagar utbildning på annan ort.

Det är ju förstås inte hållbart i längden men det kommer en ny kollega om ett par veckor och det ligger en till tjänst ute på annons.

(Måste skriva på uppsatsen också.)

Så jag får nyttja möjligheten till snabbisar i lastbil utanför jobbet med H (😇) och planera in en frukost eller två med E på vägen till jobbet så jag iaf träffar någon förutom jobbrelaterade relationer 🙈

Måste säga att jag är imponerad över hur du får ihop det :o Med det schemat skulle jag inte orka planera in ens aktiviteter med vänner :eek:

Måste säga att jag är imponerad över hur du får ihop det :o Med det schemat skulle jag inte orka planera in ens aktiviteter med vänner :eek:

E bor på vägen till jobbet så det är ganska okomplicerat att stanna till och H hojtar när han har en körning åt rätt håll och min chef uppmuntrar alla positiva aktiviteter 😂😂😂🙈 Flextidsavtalet är en life-saver kan jag säga 😅

Men i längden skulle jag nog inte få ihop det.

Varför lika någon för att sen när man matchar försvinna?
Efter att ha spenderat en kväll med min kusin och hans vänner insåg jag att Tinder inte är någonting för mig. ALLA i hela det gänget like:ar ALLA tjejer och ifall de blir en match så kollar de in vem det är och om det är intressant. De förstår inte alls varför jag bara like:ade de jag gillade, och de kunde inte alls förstå hur jag tycker att de förstör systemet med Tinder att båda måste like:a för att det ska bli en match.

Jag såg någon kvinna på instagram som date:ade som en man på Tinder, alltså, hon hade like:at alla män och med de män som hon matchade skulle hon gå på dejt med. Så det verkar vara så män fungerar på Tinder.

Har träffat Wow i helgen och vet varken ut eller in. Jag trodde att jag kände mig ganska färdig, speciellt igår då det var trevligt men inte så mycket mer, men sista timmarna idag kändes väldigt bra och mysiga, mer som när vi först hade börjat dejta. Dock har utlandssvensken visat hur det också kan vara att dejta någon. Han verkade verkligen vara en genomfin person och jag trivdes att umgås med honom.

Eftersom det var så länge sedan jag såg Wow sist, även om vi pratat en del i telefonen, och han hade varit sjuk och inte helt i form, känner jag kanske inte att jag helt och hållet kan avskriva honom. Än. Jag chillar ett litet tag och ser vad som händer. Den här helgen kanske inte var det bästa tillfället att utvärdera.

Ska i alla fall snart träffa US igen vilket ska bli jätteroligt. Jag får väl hålla dörren öppen så får jag se var det bär hän. Som sagt, Utlandssvensken bor ju utomlands vilket gör allt så himla krångligt ifall vi verkligen fattar tyckte för varandra. Ett tacksamt land, men ändock utomlands.

I mån av ork och tid så ska jag även ge min kompis kompis en dejt också. Vi har ett gemensamt intresse och han känns gullig. Kände mig ett tag rätt säker på att han inte skulle vara något för mig, men har nog omvärderat det. 😀

Kanske dejt på torsdag på väg hem från ett hembesök. Får ta med dubbla kläder 😅 En fördel är att jag då är utrustad med överfallslarm kopplat till vaktbolag 🙈

(Ja självklart på allmän plats, alltid).
Ni ska ses på ett ställe med folk? Hoppas jag, låter som första gången ni ses.

Så var premiärdejten avklarad, det var väldigt trevligt och han var lätt prata med, 1,5 timmer försvann som ingeting. Men som S utryckte det när han skulle förklara vad han gick efter när han scrollar Tinder "Inget jag vill pussa på"
Han valde fik, och var så snäll att han tog ett som låg porten bredvid piercingstället jag skulle till. Däremot vet jag inte om han kollat vad det var för fik (ett rawfoodställe)
Men kaffet vad gott.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 575
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 026
Senast: Squie
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka