Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag ska gå ut och ligga lite 😎 Vi har ett knasigt jobb och en del av just min enhets sätt att hantera det är snudd på total transparens mellan varandra (alla deltar inte men majoriteten). Säkert en coping-strategi värd att studera 😅
Haha jag hade en partner som sa något om vi inte hade 'roliga fredagsmail" jag såg ut som en frågetecken och han sa något om att man på vissa kontorsjobb skickar ut ett skämt eller något annat löst och ledigt informell grej på fredagar.

Jag tror inte jag lyckades förmedla HUR "lnformell" nivån är på vårt kontor att det liksom inte går att vara mer informell...

Har träffat Wow i helgen och vet varken ut eller in. Jag trodde att jag kände mig ganska färdig, speciellt igår då det var trevligt men inte så mycket mer, men sista timmarna idag kändes väldigt bra och mysiga, mer som när vi först hade börjat dejta. Dock har utlandssvensken visat hur det också kan vara att dejta någon. Han verkade verkligen vara en genomfin person och jag trivdes att umgås med honom.

Eftersom det var så länge sedan jag såg Wow sist, även om vi pratat en del i telefonen, och han hade varit sjuk och inte helt i form, känner jag kanske inte att jag helt och hållet kan avskriva honom. Än. Jag chillar ett litet tag och ser vad som händer. Den här helgen kanske inte var det bästa tillfället att utvärdera.

Ska i alla fall snart träffa US igen vilket ska bli jätteroligt. Jag får väl hålla dörren öppen så får jag se var det bär hän. Som sagt, Utlandssvensken bor ju utomlands vilket gör allt så himla krångligt ifall vi verkligen fattar tyckte för varandra. Ett tacksamt land, men ändock utomlands.

I mån av ork och tid så ska jag även ge min kompis kompis en dejt också. Vi har ett gemensamt intresse och han känns gullig. Kände mig ett tag rätt säker på att han inte skulle vara något för mig, men har nog omvärderat det. 😀
Jag har hunnit att tänka en hel del och känner mig 99,9 på att jag inte kommer att kunna bli mer intresserad av Wow igen, inte ens om jag verkligen ville. Jag känner liksom inget pirr längre. Allt det där har försvunnit under vintern.

Så. Nu får han sparken från min hjärna och från tråden. Sorry för allt tjat om honom. 😬

Jag jobbar på en väldigt mansdominerad arbetsplats, varit här i drygt ett år. Idag var första gången någon faktiskt gick in för att ragga ordentligt 😆
Nu är jag lycklig sambo så det blir ingen dejt med honom. Men han ska ha cred som var modig och faktiskt gjorde det på ett snyggt och trevligt sätt 👌

Jisses frid, jag har inte skrivit någonting i den här tråden, och inte alls hängt med! Har haft alldeles för mycket annat att tänka på senaste veckorna. Och har inte varit mycket "action" här, DB har börjat dra sig undan sedan jag berättat att jag planerar flytta, vilket man såklart kan förstå även om jag tycker det är jätteledsamt.

Men - en lite rolig/interessant grej har hänt. Vet inte om någon minns att jag skrev lite kort om snygga danskillen som jag träffade på nyttårsfesten där jag går och dansar? Jag har sett honom flera gånger sedan dess, men han har inte verkat jätteinteresserad, så jag hade typ räknat bort honom. Men så förra helgen sprang vi plötsligt på varandra på min ridklubb, och då hade han en ridhjälm på huvudet?! Det blev bara lite kort "hej vad gör du här?", men i lördags var vi åter och dansade på samma ställe, och då kom han bort och pratade en massa, frågade om att få se bilder på mina hästar, och sa någonting i stil med "nu gillar jag dig dubbelt så mycket, när du både rider OCH dansar". 😅

Så ja - det vore väl TYPISKT om jag träffat den perfekta drömkillen som gillar både dans och hästar, precis när jag tänker flytta långt bort.... Kanske får försöka bjuda ut honom på en dejt lite snabbt, medan jag fortfarande har tid att ångra mig ang. flytten? :angel:

Jisses frid, jag har inte skrivit någonting i den här tråden, och inte alls hängt med! Har haft alldeles för mycket annat att tänka på senaste veckorna. Och har inte varit mycket "action" här, DB har börjat dra sig undan sedan jag berättat att jag planerar flytta, vilket man såklart kan förstå även om jag tycker det är jätteledsamt.

Men - en lite rolig/interessant grej har hänt. Vet inte om någon minns att jag skrev lite kort om snygga danskillen som jag träffade på nyttårsfesten där jag går och dansar? Jag har sett honom flera gånger sedan dess, men han har inte verkat jätteinteresserad, så jag hade typ räknat bort honom. Men så förra helgen sprang vi plötsligt på varandra på min ridklubb, och då hade han en ridhjälm på huvudet?! Det blev bara lite kort "hej vad gör du här?", men i lördags var vi åter och dansade på samma ställe, och då kom han bort och pratade en massa, frågade om att få se bilder på mina hästar, och sa någonting i stil med "nu gillar jag dig dubbelt så mycket, när du både rider OCH dansar". 😅

Så ja - det vore väl TYPISKT om jag träffat den perfekta drömkillen som gillar både dans och hästar, precis när jag tänker flytta långt bort.... Kanske får försöka bjuda ut honom på en dejt lite snabbt, medan jag fortfarande har tid att ångra mig ang. flytten? :angel:
Oh, men det var väl bra att du faktiskt träffade honom innan du flyttar! Vad spännande! Bjud killen på dejt 😍

Kan ju vara så att flingan och jag har fortsatt kontakt, trots avstånd och en lite distanserad träff. Vi gillar att prata med varandra, men om det är något mer eller kan utvecklas till något annat än vänskap kan jag inte svara på. Som det är så kommer jag iaf inte att hänga upp mig på honom, ska ut med jobbet om 14 dagar så får se vad som händer då.

Good talk igår, vi vill ju fortsätta träffas ändå, när tillfälle finns.
Men hur råddar man ihop sitt liv när båda är ensamstående föräldrar med barn på heltid, en jobbar dag och en jobbar natt, jag har dessutom djur som ska skötas och hot om utmattning som ständigt lurar runt hörnet... ???
Gaaah!

Good talk igår, vi vill ju fortsätta träffas ändå, när tillfälle finns.
Men hur råddar man ihop sitt liv när båda är ensamstående föräldrar med barn på heltid, en jobbar dag och en jobbar natt, jag har dessutom djur som ska skötas och hot om utmattning som ständigt lurar runt hörnet... ???
Gaaah!
Lediga dagar borde väl gå att synka. Men jag vet, det är skitjobbigt! Jag jobbar ju natt så jag vet precis hur det är att dejta någon som jobbar dagtid, speciellt eftersom jag inte vill gå upp kl 07 en lördagsmorgon för att hitta på något skoj.

Nu dejtar jag en som ligger till sjöss i 4 veckor och hemma i 4 veckor. Det är perfekt!

Om två veckor kanske vi kan ses. Dock känner jag hur det falnar lite när det drar ut så länge på tiden… men jag ska försöka att inte tappa det och fortsätta räkna med att träffa henne!

Tänker också på hur mycket fysisk attraktion faktiskt betyder. Att falla för någon IRL. Det är en så mycket häftigare känsla.

Nu är det nedlagt och avslutat, rätt tomt och deppigt då vi ändå haft så stort utbyte och många timmar. Vet ingen jag kunnat prata så mycket med om allt och som kunnat få mig på bra humör när jag varit nere, men ingen mening att älta. Han är öppen för mer kontakt om jag vill, men jag har raderat allt. :sorry:

Nu är det nedlagt och avslutat, rätt tomt och deppigt då vi ändå haft så stort utbyte och många timmar. Vet ingen jag kunnat prata så mycket med om allt och som kunnat få mig på bra humör när jag varit nere, men ingen mening att älta. Han är öppen för mer kontakt om jag vill, men jag har raderat allt. :sorry:
Är det avståndet som får dig att backa? Förstår dock om du inte vill svara 💜

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 575
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 026
Senast: Squie
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka