Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du får nog söka via andra appar då Tinder odyl är de flesta väldigt sexuellt aktiva. Tex QX kan man välja sexuell läggning. På denna sida finns mkt info och fler förslag på appar, sidan är dock lite svårläst med mkt reklam… https://sv.drink-drink.ru/14-vesche...idaniyah-v-kachestve-aseksual-nogo-cheloveka/
Jobbig sida. Pallade inte läsa. Och jag är inte asexuell. Är inte född sån. Jag vill bara inte ha sex just nu.

Det svåra är ju att hitta någon som har rätt intressen och rätt värderingar.

Vad jag kan läsa så träffar dock en majoritet av alla någon IRL och inte via nätet. Av dem så var det flesta dessutom något som växte fram, bland vänner. Ingen stress utan det fick ta sin lilla tid och rätt vad det är så inser de att det är mer än vänskap. Känns så rätt. 🤗

Jag är osocial och har inte en stor bekantskapskrets och skulle aldrig bli intresserad av någon jag träffar på jobb/skola/intresse för jag vill verkligen inte ha något drama, så för mig var dejtingappar perfekt! Någon helt utomstående var väldigt skönt för mig. Då kan man dumpa utan drama. :laugh:

Dessutom var det lättare att hitta folk jag var intresserad.

Jag föredrar också dejtingappar. Gillar att kunna välja efter utseende, intressen, barnfrihet osv. Blir inte massa jobbiga saker att ta ställning till i efterhand som när man träffar någon irl 😅
Jag är väldigt introvert, hatar kallprat med okända, umgås helst bara med mina djur på min fritid, dvs inte superlätt att träffa någon.

Jobbar förvisso på en väldigt stor arbetsplats som är kraftigt mansdominerad.
Men under den tiden jag jobbar där har jag träffat en jag möjligen skulle kunna bli intresserad av och det är troligtvis mest pga att jag tycker synd om honom 😆
Vill dessutom inte vara tillsammans med någon på samma jobb.

Funderar på hur jag ska övertala mig själv att gå på dejt när hon alltid är i mitt huvud - när jag känner mig glad, när jag känner mig ledsen, när jag känner mig ensam. Eller bara rent allmänt.

Jag förstår ju att det är det enda rätta, ändå vill jag på något sätt behålla det andra. Som inte ens finns. Hur ska jag kunna släppa taget. Nej! Jag måste släppa taget. Plötsligt blev det svårt. Men jag vill inte heller att det ska förstöra något potentiellt vackert. För jag tror det här är en riktigt fin tjej.

I helgen har vi bara känts så himla olika. Jag har varit halvdeppig och ensam och hon har varit jättesocial och upptagen. Kommer det bli för jobbigt med distansen?

Kvällsfunderingar…

Gårdagens lilla möte har bestämt sig för att det inte blir några nya försök. Det var ju synd men bra att han sade till på en gång (eller ja, det var han som föreslog ny träff innan vi skiljdes åt).

Jag fiskar vidare. Har också föreslagit två dagar för H, får se om han har tid, vore bra för egot 😇.

Jag vet inte vad jag tycker och känner längre. Det är sjukt jobbigt att vara förvirrad. Och är jag förvirrad så tänker jag att det inte är rätt, för hade det varit rätt hade det känts rätt, eller hur?

Eller kan man vara förvirrad och det är bra?

Jag vet inte vad jag tycker och känner längre. Det är sjukt jobbigt att vara förvirrad. Och är jag förvirrad så tänker jag att det inte är rätt, för hade det varit rätt hade det känts rätt, eller hur?

Eller kan man vara förvirrad och det är bra?
Jag har stundtals samma funderingar. Har kommit fram till att förvirringen delvis kan bero på hur jag har det i övrigt i livet. Men ja, det är tröttande.

Det här är verkligen så himla talande och bra.
Stämmer till 100% på mina erfarenheter av dejtingappar.

Jag skrev lite med en i fredags, han kändes lovande och vi planerade att ses. Sen blev det helt tyst. Inte block eller nåt. Bara tyst. Inget svar alls. Varför ska man engagera sig i en främling liksom?

Sen hörde en F av sig, vi har inte hörts sen i Oktober. Jag är inte sugen.
Två minuter senare skickar kollegan ett sms ... han har i allafall sin funktion (göra mig glad och hålla mig ifrån sånt jag inte ska blanda mig i) . Det är så tydligt att när han hör av sig blir jag asglad, när F hörde av sig kändes det inte alls likadant.

Undrar om dom har börjat med AI-matchningar på tinder. 😅😂

yNaUAmL.png

4SXAoVQ.png

🤷🏻‍♀️😂

Alltså.. jag har skrivit med en jättegullig kille flera dagar och vi bokade dejt i helgen osv. Nu har han försvunnit från mina matchningar. 🤔 Det är klart att han kan ha avmatchat men det känns ändå så oväntat isf. Det kändes ändå som han var ”in to me”..

Nu har jag då hittat honom på fb. Kan man skriva? 😂 Jag hatar ju själv när folk gör sånt.. 🙈 Eller ska jag bara inse att han fick kalla fötter? 😅

Jag har inte mitt riktiga namn på tinder så sannolikheten att han hittar mig, om han nu tagit bort mig av misstag, är väldigt liten..

Alltså.. jag har skrivit med en jättegullig kille flera dagar och vi bokade dejt i helgen osv. Nu har han försvunnit från mina matchningar. 🤔 Det är klart att han kan ha avmatchat men det känns ändå så oväntat isf. Det kändes ändå som han var ”in to me”..

Nu har jag då hittat honom på fb. Kan man skriva? 😂 Jag hatar ju själv när folk gör sånt.. 🙈 Eller ska jag bara inse att han fick kalla fötter? 😅

Jag har inte mitt riktiga namn på tinder så sannolikheten att han hittar mig, om han nu tagit bort mig av misstag, är väldigt liten..

Skulle absolut inte skrivit. Har ngt blivit fel med hans Tinder så lär han dyka upp/hitta dig igen.

Jag hade inte tagit illa upp om personen skrev "ville bara kolla så att du inte råkade avmatcha av misstag. Hör av dig isf, annars önskar jag dig lycka till med ditt tindrande 😊"

Typ.

Gör det inte, jag blev brutalt nerröstad här när jag gjorde något dylikt 😅

(Och jag inser efteråt att det var ganska gränslöst 🫣)

Finns tyvärr väldigt många som inte är singel och kanske bara ska testa vad som finns på "marknaden" för dem. Man råkar inte avmatcha, det behövs mer än ett tryck för att göra det.
Jag har råkat ut för samma ett par gånger, bara att strunta i det, slicka sina sår och gå vidare...

Jag har stundtals samma funderingar. Har kommit fram till att förvirringen delvis kan bero på hur jag har det i övrigt i livet. Men ja, det är tröttande.
Grejen är att det finns ett flertal nu som raggar rätt så hårt på mig och jag känner mig helt matt av hela situationen. De är alla bra män på sina sätt, och jag är lite småsugen på två av dem, men det är ingen som känns sådär klockren så jag vill satsa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 575
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 026
Senast: Squie
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka