Dejtingtråden 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tyckte att det var jättejobbigt att dejta i början, men sedan lossnade det.

Kanske du kan skriva lite med några även om de inte känns som drömmannen? Mina sådana dejter har varit de absolut bästa.
Jag skrev ett tag med en på HP, men tappade intresset.

Sen har det varit diverse som skrivit till mig, men som jag inte varit intresserad av. En började ganska tidigt i konversationen fråga om vad jag tyckte var viktigt i en relation. För hans del var det närhet som var viktigt. Jag skrev att det inte alls var viktigt och där dog konversationen. Jag känner bara att "hjälp, rör mig inte för fan".

På Tinder har jag svårt att matcha med folk då jag mest sveper vänster hela tiden. De jag ändå matchat med har jag skrivit till men ingen har svarat.

Jag skrev ett tag med en på HP, men tappade intresset.

Sen har det varit diverse som skrivit till mig, men som jag inte varit intresserad av. En började ganska tidigt i konversationen fråga om vad jag tyckte var viktigt i en relation. För hans del var det närhet som var viktigt. Jag skrev att det inte alls var viktigt och där dog konversationen. Jag känner bara att "hjälp, rör mig inte för fan".

På Tinder har jag svårt att matcha med folk då jag mest sveper vänster hela tiden. De jag ändå matchat med har jag skrivit till men ingen har svarat.
Var det specifikt den personen du inte ville skulle röra dig, eller vill du inte att någon rör dig?
Majoriteten på de dejtingsidor du hänger på förväntar sig troligtvis närhet i en relation.

Var det specifikt den personen du inte ville skulle röra dig, eller vill du inte att någon rör dig?
Majoriteten på de dejtingsidor du hänger på förväntar sig troligtvis närhet i en relation.
Jag vill inte att någon rör mig. Vet inte hur jag blev sån.

Helt ok! Men då är nog andra sajter mer lämpade tror jag, vet att det finns andra asexuella här på Buke, de kanske har mer konkreta tips.

Helt ok! Men då är nog andra sajter mer lämpade tror jag, vet att det finns andra asexuella här på Buke, de kanske har mer konkreta tips.
Har för mig att jag var inne på en sådan sajt en gång, men det kostade pengar och jag såg ingen som verkade intressant.

Verkar funka att gnälla lite på Buke. Nu hittade jag faktiskt en intressant person på HP när jag klickade in på en som verkade ointressant i sin första presentation, men när jag läst hela hans presentation blev jag intresserad. Hoppas nu att han vill skriva tillbaka till mig. Killen gillar liksom självhushållning och odling :heart

Verkar funka att gnälla lite på Buke. Nu hittade jag faktiskt en intressant person på HP när jag klickade in på en som verkade ointressant i sin första presentation, men när jag läst hela hans presentation blev jag intresserad. Hoppas nu att han vill skriva tillbaka till mig. Killen gillar liksom självhushållning och odling :heart
Såg att han kollat in min profil nu. Hoppas han inte faller för mina deal breakers. Har ju skrivit dem i profilen.

Vad är det för deal breakers? Även om man inte "uppfyller" dom så kan det verka avskräckande med någon som fokuserar på sådant i sin presentation... Jag har typ en miljon dealbreakers, men skulle aldrig skriva ut dom. 🙃
Jag tänker samma. En person som rabblar upp allt hen inte vill ha känns inte särskilt rolig vid första anblicken. Och i ett spel där första anblicken spelar stor roll...

Vad är det för deal breakers? Även om man inte "uppfyller" dom så kan det verka avskräckande med någon som fokuserar på sådant i sin presentation... Jag har typ en miljon dealbreakers, men skulle aldrig skriva ut dom. 🙃
Det är om man röstar på SD, M KD eller är antivaxxare. Det bara går inte. Måste ha det klargjort direkt för att inte slösa tid på någon sådan.

Har också skrivit att jag inte svarar på "hej, hur är läget" eller motsvarande. Orkar liksom inte.

Allt detta står sist i presentationen.

När folk skriver ”Är inte vanilj” och liknande, vad menar de? Att de inte är tråkiga? Jag har väl mina aningar men vad säger ni? För övrigt tycker jag det låter fånigt 🙄

När folk skriver ”Är inte vanilj” och liknande, vad menar de? Att de inte är tråkiga? Jag har väl mina aningar men vad säger ni? För övrigt tycker jag det låter fånigt 🙄
Det är väl för att sålla bort vaniljfolket redan på förhand kan man tänka.
Vanilj sveper knappast höger på icke vanilj.

Att tycka att andras preferenser är fåniga, är ju också självsållande..

Istället för att skriva något om icke vanilj har jag har skrivit att jag finns på DS ⛓️⬇️, de som vet de vet liksom. En del som frågat vad det är också såklart. Där kan det vara rätt effektivt att kunna sålla bort personer jag inte är intresserad av beroende på hur de fortsätter konversationen.

Det går på sexuella preferanser, kan vara bra att informera om att man har lite "kinks" som troligen inte är för alla. Jag tänker att då är det saker som går längre än vanligt bondage och blindfolds som avses.

Jag tänker samma. En person som rabblar upp allt hen inte vill ha känns inte särskilt rolig vid första anblicken. Och i ett spel där första anblicken spelar stor roll...

En hel lista är rätt ocharmigt men vissa grejer som är avgörande tycker jag är rätt rimligt, slippa slösa tid i onödan på folk som ändå sållas bort 🤷
Jag hade med barn, rökare och allergiker på min schas och försvinn-lista.

Istället för att skriva något om icke vanilj har jag har skrivit att jag finns på DS ⛓️⬇️, de som vet de vet liksom. En del som frågat vad det är också såklart. Där kan det vara rätt effektivt att kunna sålla bort personer jag inte är intresserad av beroende på hur de fortsätter konversationen.
Samma här. Skrivit att jag inte erbjuder ensamrätt, open minded, DS. Förhoppningsvis sållar många bort sig själva där 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min mamma fyller år snart och jag har i n g e n aning om vad jag ska ge henne i present. Hon jobbar heltid, kommer hem och hushållsfixar...
Svar
8
· Visningar
287
Senast: tgd
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 574
Senast: gullviva
·
Hemmet Vi har plattor på tomten som dels sjunkit vid trappen och dels lagts utan markduk under så mängden ogräs mellan plattorna är rätt enorm...
Svar
6
· Visningar
296
Senast: gul_zebra
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 855
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar