Jag var verkligen på vippen att ge upp tinder, hade då använt det till och från i två år och varit singel typ för alltid.
Var så urbota trött då på att vara öppen för nya personer, få förhoppningar och bli besviken för jag träffade liksom aldrig ”rätt”. Även om jag gått på en hel del bra dejter så klickade det liksom inte, och det kändes faktiskt hopplöst. Jag ville ju hitta en partner.
Så var det en dejt jag gick på med den underbara inställningen ”det här är fan den sista dejten jag går på, sedan skiter jag i dejting, jag ger upp!!!”
Jag var nära att ställa in, så less kände jag mig. Men jag gick på dejten, vi klickade, blev kära och har fortsatt vara det, vi flyttade ihop efter bara ett par månader och nu har åtta år gått.
Helt osannolikt ändå med tanke på min (mycket negativa) inställning till dejten, och han hade precis skaffat tinder några månader efter ett jobbigt uppbrott. Han hade tänkt ägna sig väldigt åt casual dejting men blev kär på första tinder-dejten, och det som jag på förhand bestämt skulle bli min sista tinder-dejt blev det men av en helt annan anledning än jag förväntat mig. Så ”plötsligt händer det”, men hopplösheten man kan känna i väntan på nåt sånt är inte nådig, för man vet ju inte och det kan vara så sjukt frustrerande.