Dejtingtråden 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni som är på Tinder, man "har ju hört att det är det som matchar som ska skriva först" 😅 hur gör ni?
Är det jag som matchat brukar jag avvakta en stund, eftersom ungefär 80% avmatchar 🙃 innan jag skriver, och är det den andra som matchar så brukar jag vänta lite längre innan jag slänger iväg ett meddelande, om jag orkar annars väntar jag I all evighet 😂
Jag gör lite olika. Men är inte främmande för att skriva först :)

Ni som är på Tinder, man "har ju hört att det är det som matchar som ska skriva först" 😅 hur gör ni?
Är det jag som matchat brukar jag avvakta en stund, eftersom ungefär 80% avmatchar 🙃 innan jag skriver, och är det den andra som matchar så brukar jag vänta lite längre innan jag slänger iväg ett meddelande, om jag orkar annars väntar jag I all evighet 😂
Jag skriver först om jag kan återkoppla till något. Antingen något i texten eller något intressant på bilderna. Om inte så låter jag bli att skriva även om det är jag som matchar. Det är många jag matchat med som bara blir liggandes för att ingen skriver först oavsett vem som "fick" matchningen.

Olika.

Jag var verkligen på vippen att ge upp tinder, hade då använt det till och från i två år och varit singel typ för alltid.
Var så urbota trött då på att vara öppen för nya personer, få förhoppningar och bli besviken för jag träffade liksom aldrig ”rätt”. Även om jag gått på en hel del bra dejter så klickade det liksom inte, och det kändes faktiskt hopplöst. Jag ville ju hitta en partner.

Så var det en dejt jag gick på med den underbara inställningen ”det här är fan den sista dejten jag går på, sedan skiter jag i dejting, jag ger upp!!!” 🙈
Jag var nära att ställa in, så less kände jag mig. Men jag gick på dejten, vi klickade, blev kära och har fortsatt vara det, vi flyttade ihop efter bara ett par månader och nu har åtta år gått.

Helt osannolikt ändå med tanke på min (mycket negativa) inställning till dejten, och han hade precis skaffat tinder några månader efter ett jobbigt uppbrott. Han hade tänkt ägna sig väldigt åt casual dejting men blev kär på första tinder-dejten, och det som jag på förhand bestämt skulle bli min sista tinder-dejt blev det men av en helt annan anledning än jag förväntat mig. Så ”plötsligt händer det”, men hopplösheten man kan känna i väntan på nåt sånt är inte nådig, för man vet ju inte och det kan vara så sjukt frustrerande.

Jag var verkligen på vippen att ge upp tinder, hade då använt det till och från i två år och varit singel typ för alltid.
Var så urbota trött då på att vara öppen för nya personer, få förhoppningar och bli besviken för jag träffade liksom aldrig ”rätt”. Även om jag gått på en hel del bra dejter så klickade det liksom inte, och det kändes faktiskt hopplöst. Jag ville ju hitta en partner.

Så var det en dejt jag gick på med den underbara inställningen ”det här är fan den sista dejten jag går på, sedan skiter jag i dejting, jag ger upp!!!” 🙈
Jag var nära att ställa in, så less kände jag mig. Men jag gick på dejten, vi klickade, blev kära och har fortsatt vara det, vi flyttade ihop efter bara ett par månader och nu har åtta år gått.

Helt osannolikt ändå med tanke på min (mycket negativa) inställning till dejten, och han hade precis skaffat tinder några månader efter ett jobbigt uppbrott. Han hade tänkt ägna sig väldigt åt casual dejting men blev kär på första tinder-dejten, och det som jag på förhand bestämt skulle bli min sista tinder-dejt blev det men av en helt annan anledning än jag förväntat mig. Så ”plötsligt händer det”, men hopplösheten man kan känna i väntan på nåt sånt är inte nådig, för man vet ju inte och det kan vara så sjukt frustrerande.
:love:. Så fint... Tänk så det kan bli...

Härligt! Allt handlar ju om att träffa rätt person tänker jag. Är det rätt så är det rätt oavsett vilken inställning man har på väg till dejten.

Vad tror ni om att glömma ketchupflaskan när jag handlar på Ica nästa gång? Har tyvärr ingen hund att håva in hunkarna med. :D

Varje gång jag börjat tro på det här med Wow, så blir jag besviken, så jag behöver helt klart någon ny. Promenaddejten var trevlig men inget partnermaterial.

Orkar skriva max tre meddelanden till matcherna, sedan tröttnar jag.

Det är ju sånt här som man längtar efter 😍

Jag skriver först om jag kan återkoppla till något. Antingen något i texten eller något intressant på bilderna. Om inte så låter jag bli att skriva även om det är jag som matchar. Det är många jag matchat med som bara blir liggandes för att ingen skriver först oavsett vem som "fick" matchningen.
Hur i hela friden ska man veta vem som matchat först?! Jag fattar inte? Känner mig som ett pucko när det kommer till tinder!

Har pratat lite med en snubbe på tinder, men han känns verkligen rätt tråkig, samtalet är liksom själlöst. Hur gör man då? Säger det till personen "jag tröttnar på att prata med dig ! eller låter man bara samtalet självdö och hoppas att han fattar hinten?

Jag vill helst inte ha för långt bort. Det blir så omständigt. Inte mer än 10 mil tänker jag, sen vet man ju aldrig. Har haft ett långdistansförhållande, var inte bra för mig.
Önskar att man hittar någon som bor inom en timme på något sätt.
Har absolut inga problem att träffa någon. Men många går så snabbt fram i förhållandet. det skrämmer bort mig.
Träffade underbar tjej igår och vi ska träffas i morgon kväll.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min mamma fyller år snart och jag har i n g e n aning om vad jag ska ge henne i present. Hon jobbar heltid, kommer hem och hushållsfixar...
Svar
8
· Visningar
292
Senast: tgd
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 575
Senast: gullviva
·
Hemmet Vi har plattor på tomten som dels sjunkit vid trappen och dels lagts utan markduk under så mängden ogräs mellan plattorna är rätt enorm...
Svar
6
· Visningar
296
Senast: gul_zebra
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 855
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar