Dejtingtråden 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ”typ” träffade min på Tinder. Grejen är att vi jobbar på samma ställe, vi hade pratat lite då och då på jobbet (jobbar på olika avdelningar så ses inte på jobbet så, utan bara när vi kommer och går typ) och jag tyckte han var så jäkla fin och blev helt nervös i hans närhet. I mina ögon var han alldeles för snygg, utbildad, social och trevlig för mig, så jag tänkte ju att vi bara pratade som ”kollegor”. När han plötsligt dök upp på Tinder så vågade jag inte ens svepa höger på han! 🙈 Men han fortsatte dyka upp, trots många vänstersvepningar, och sen en kväll tänkte jag att man lever bara en gång, och det blev en match direkt!

Jag fick panik och stängde ner appen och vågade inte logga in mer den dagen. 🙈😂 Efter några dagars tystnad så skrev han till mig på Tinder, och på den vägen är det. Han har i efterhand erkänt att han ungefär gjorde samma sak efter vi matchat, sen gått i några dagar och funderat på om han vågade skriva eller inte, sen när han väl skrev så var han skitnervös och trodde inte jag skulle svara. :p Vi pratade på genom Tinder några dagar, sen bytte vi nummer och började smsa istället. Vi bokade en långpromenad som första dejt, och herregud vad nervös jag var, trots att vi som sagt stått och småpratat på jobbet då och då.

Var ganska många tankar från mig om jag verkligen skulle ge mig in i det eftersom vi jobbar på samma ställe, men äh, skiter det sig så ses vi knappt på jobbet ändå som sagt. I värsta fall så får vi byta arbetsplats om det blir något och det blir för jobbigt. Tänker att det är ju inte hela världen. Ingen minns en fegis liksom. 🤷🏻‍♀️

Vi har träffats i 9 månader snart, och det känns riktigt fint, och äkta. ❤️

En av mina bästa vänner träffade sin kille på Tinder också, slutade med att hon flyttade 6 mil till honom och dom har idag barn tillsammans och är superlyckliga. ❤️

Jag ”typ” träffade min på Tinder. Grejen är att vi jobbar på samma ställe, vi hade pratat lite då och då på jobbet (jobbar på olika avdelningar så ses inte på jobbet så, utan bara när vi kommer och går typ) och jag tyckte han var så jäkla fin och blev helt nervös i hans närhet. I mina ögon var han alldeles för snygg, utbildad, social och trevlig för mig, så jag tänkte ju att vi bara pratade som ”kollegor”. När han plötsligt dök upp på Tinder så vågade jag inte ens svepa höger på han! 🙈 Men han fortsatte dyka upp, trots många vänstersvepningar, och sen en kväll tänkte jag att man lever bara en gång, och det blev en match direkt!

Jag fick panik och stängde ner appen och vågade inte logga in mer den dagen. 🙈😂 Efter några dagars tystnad så skrev han till mig på Tinder, och på den vägen är det. Han har i efterhand erkänt att han ungefär gjorde samma sak efter vi matchat, sen gått i några dagar och funderat på om han vågade skriva eller inte, sen när han väl skrev så var han skitnervös och trodde inte jag skulle svara. :p Vi pratade på genom Tinder några dagar, sen bytte vi nummer och började smsa istället. Vi bokade en långpromenad som första dejt, och herregud vad nervös jag var, trots att vi som sagt stått och småpratat på jobbet då och då.

Var ganska många tankar från mig om jag verkligen skulle ge mig in i det eftersom vi jobbar på samma ställe, men äh, skiter det sig så ses vi knappt på jobbet ändå som sagt. I värsta fall så får vi byta arbetsplats om det blir något och det blir för jobbigt. Tänker att det är ju inte hela världen. Ingen minns en fegis liksom. 🤷🏻‍♀️

En av mina bästa vänner träffade sin kille på Tinder också, slutade med att hon flyttade 6 mil till honom och dom har idag barn tillsammans och är superlyckliga. ❤️
😍

Underbart! <3

Ni som är på Tinder, man "har ju hört att det är det som matchar som ska skriva först" 😅 hur gör ni?
Är det jag som matchat brukar jag avvakta en stund, eftersom ungefär 80% avmatchar 🙃 innan jag skriver, och är det den andra som matchar så brukar jag vänta lite längre innan jag slänger iväg ett meddelande, om jag orkar annars väntar jag I all evighet 😂

Alltså, känner vi ett par som varit tillsammans en längre tid som träffades på Tinder?

Funderar på att ta bort appen. Den leder ändå ingenstans kan jag tycka.
Jag träffade min sambo via Tinder för snart 4 år sedan. Nu väntar vi vårt andra barn.

Jag hade innan träffat ”fel” killar via Tinder så när jag blev singel igen bestämde jag mig för att ändra vilka kriterier jag svepte höger på. Jag minns så väl när sambon kom upp på skärmen. Han var egentligen inte alls en sådan jag tidigare svept höger på men efter en stunds funderande så fick han en chans och det blev en match. Vi är på papperet egentligen ganska olika men vi har samma värderingar i grunden. Då är det mindre viktigt att vi tex röstar på helt olika block, vi vill ju samma sak men tror på olika vägar dit.

Ni som är på Tinder, man "har ju hört att det är det som matchar som ska skriva först" 😅 hur gör ni?
Är det jag som matchat brukar jag avvakta en stund, eftersom ungefär 80% avmatchar 🙃 innan jag skriver, och är det den andra som matchar så brukar jag vänta lite längre innan jag slänger iväg ett meddelande, om jag orkar annars väntar jag I all evighet 😂

Om jag hann och fortfarande kände mig intresserad så skrev jag när jag såg matchen. :)

Ja! Jag och min man träffades på Tinder 2018. Gifte oss 2020 och har nu en ettåring :)

Nästan samma här ☺️ Träffades på Tinder 2017, gifte oss 2021, har en ettåring och ett knytte i magen.

Jag tyckte Tinder var toppen, träffade folk jag aldrig stött på i mina egna kretsar. Men förstår att det blir tradigt efter några år. Har vänner som hankar på med appen inne på åttonde året nu och de börjar väl ledsna på all upprepning, folk som slutar svara och dåliga dejter.

Äsch, jag har alltid skrivit direkt till de som jag tyckt verkar intressanta :) Nåt så snabbt som bara ett "Hej!" ibland.

Alltså, känner vi ett par som varit tillsammans en längre tid som träffades på Tinder?

Funderar på att ta bort appen. Den leder ändå ingenstans kan jag tycka.
Jag och min man träffades på tinder 2016, han flyttade 130 mil till mig, vi gifte oss 2017. Barnen kom 2020 och 2021.

Men frågan är om det är en bra referens. Det som var tinder 2016 är ju garanterat inte tinder nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min mamma fyller år snart och jag har i n g e n aning om vad jag ska ge henne i present. Hon jobbar heltid, kommer hem och hushållsfixar...
Svar
8
· Visningar
292
Senast: tgd
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 575
Senast: gullviva
·
Hemmet Vi har plattor på tomten som dels sjunkit vid trappen och dels lagts utan markduk under så mängden ogräs mellan plattorna är rätt enorm...
Svar
6
· Visningar
296
Senast: gul_zebra
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 855
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar