Dejtingtråden 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ur ert perspektiv som har barn och inte, hur tolkar ni text som barnen kommer alltid komma först och jag kommer alltid att välja att umgås med barnen först?

Min tolkning är att de inte är så tillgängliga och inte så seriösa utifrån ett relationsperspektiv. Vem vill alltid komma i andra hand? Bli utbytt om barnen helt plötsligt inte kan vara med den andra föräldern. Men det kanske betyder någonting helt annat.
Jag har barn och just den meningen stör mig. Såklart går barnen först, det behöver man inte skriva. Tycker jag. Räcker att nämna att man har barn så det framgår. Ofta blir det så väldigt in your face ”Mina barn går före allt och funkar det inte för dig kan du dra!!”, lite aggressivt sådär 🙄

Jag har barn och just den meningen stör mig. Såklart går barnen först, det behöver man inte skriva. Tycker jag. Räcker att nämna att man har barn så det framgår. Ofta blir det så väldigt in your face ”Mina barn går före allt och funkar det inte för dig kan du dra!!”, lite aggressivt sådär 🙄
Jag tänker att det kan skrivas på förekommen anledning, om man har dejtat ett tag.

Ja det är precis så det känns som du beskriver.

Jag var på dejt i helgen med en man och han uttryckte sig dessutom att ”Jag kommer alltid att välja att umgås men barnen före alla andra.” Sunt såklart men inte det som jag vill höra på en första dejt. Jag tänker att dejtar man och vill hitta en partner så bör man kunna visa att detta också är en prio som ska kunna ta tid. Det behöver ju inte vara ett problem längre fram i ett förhållande men i en dejtingsituation behöver viljan att kunna visa för sin dejt att du är också viktig finnas.

Jag var på dejt i helgen med en man och han uttryckte sig dessutom att ”Jag kommer alltid att välja att umgås men barnen före alla andra.” Sunt såklart men inte det som jag vill höra på en första dejt. Jag tänker att dejtar man och vill hitta en partner så bör man kunna visa att detta också är en prio som ska kunna ta tid. Det behöver ju inte vara ett problem längre fram i ett förhållande men i en dejtingsituation behöver viljan att kunna visa för sin dejt att du är också viktig finnas.
Håller med dig till 100 %

Jag tänker att om man har delad vårdnad så ansvarar föräldern som har barnet den veckan för barnet då och den andra den andra veckan och sedan kan såklart byten ske men att alltid hoppa in för att den andra inte kan låter lite extremt tycker jag. Det är en sak om de är sjuka eller hemma på studiedag eller liknande.

Har vänner som löser det för att kunna umgås då och då.
Verkligen inte extremt. Jag skulle säga att det är en stor pluspoäng med föräldrar som kan kommunicera och verkligen samarbeta runt barnen.

Själv tycker jag det är extremt att som ny partner ha synpunkter på att föräldern prioriterar sina barn.

Tror det är pga tidigare erfarenheter.
Som när jag hade häst och män tyckte det var okej tills de insåg hur mycket tid det faktiskt tar och att de kommer bli portvalda framför träningar, tävlingar osv.
Bättre att vara tydlig från början, jag skrämmer hellre bort än får gnäll efter ett tag.

Tror det är pga tidigare erfarenheter.
Som när jag hade häst och män tyckte det var okej tills de insåg hur mycket tid det faktiskt tar och att de kommer bli portvalda framför träningar, tävlingar osv.
Bättre att vara tydlig från början, jag skrämmer hellre bort än får gnäll efter ett tag.
Jo, det är klart. Jag tycker ändå det är trist att få det i ansiktet direkt. Men det beror ju helt på hur man framför det förstås 🙂

(Nu har jag inte fått det, utan bara läst det. Men tänkt kring fenomenet.)

Jo, det är klart. Jag tycker ändå det är trist att få det i ansiktet direkt. Men det beror ju helt på hur man framför det förstås 🙂

(Nu har jag inte fått det, utan bara läst det. Men tänkt kring fenomenet.)

Får man veta det direkt har man ju ett val att skita i det redan från början innan man investerat tid och känslor.
Jag föredrar helt klart raka rör och tydlighet.

Det intressanta är att jag i min profil varit tydlig med att den jag ska dejta måste ha tid och vilja att lägga på detta, vilket inte detta signalerar till mig och han innan varit tydlig med att han har det innan dejten.

Inser att denna man inte är för mig och kommer att undvika dessa profiler i fortsättningen.

Nu har jag hunnit ha två dejter på ganska kort tid, en som var lite yngre och en något äldre och utanför mitt åldersspann. Jag vet att jag inte är någon dununge längre men jag tycker många är så gamla! Sen kan jag verkligen inte rekommendera änklingar som är för snabba med att ge sig ut på banan. Nej, två år efter långa äktenskap/förhållanden som slutat med begravningar är för kort tid. Dessutom, vem kan konkurrera med någon som är död? 😣
Men hur kan du bestämma vad som är för kort tid - det måste de väl få göra själva?

Ur ert perspektiv som har barn och inte, hur tolkar ni text som barnen kommer alltid komma först och jag kommer alltid att välja att umgås med barnen först?

Min tolkning är att de inte är så tillgängliga och inte så seriösa utifrån ett relationsperspektiv. Vem vill alltid komma i andra hand? Bli utbytt om barnen helt plötsligt inte kan vara med den andra föräldern. Men det kanske betyder någonting helt annat.
Jag kan inte se hur ens barn INTE skulle vara prio 1 om man nu har barn?? Min dotter kommer före eventuella andra relationer. Alltid. Kan man som eventuell romantisk partner inte leva med det så har man inte i mitt liv att göra.

Det intressanta är att jag i min profil varit tydlig med att den jag ska dejta måste ha tid och vilja att lägga på detta, vilket inte detta signalerar till mig och han innan varit tydlig med att han har det innan dejten.

Inser att denna man inte är för mig och kommer att undvika dessa profiler i fortsättningen.

Vad som är mycket tid är så individuellt. Vissa tycker det är mycket att ses en gång i veckan, andra varje dag.
Välj bort de utan barn och tidskrävande intressen.

Får man veta det direkt har man ju ett val att skita i det redan från början innan man investerat tid och känslor.

Jag har barn och de går alltid först och jag vill inte dejta någon som inte tänker likadant kring sina egna ev barn.

För mig kan sättet att uttrycka sig speglar ofta en persons allmänna attityd och inställning så av den anledningen tror jag inte att en person som uttrycker sig så hade varit en bra match för mig.

Jag hade känt precis som du i den situationen.

Jag har barn och de går alltid först och jag vill inte dejta någon som inte tänker likadant kring sina egna ev barn.

För mig kan sättet att uttrycka sig speglar ofta en persons allmänna attityd och inställning så av den anledningen tror jag inte att en person som uttrycker sig så hade varit en bra match för mig.

Så är det ju.
Jag föredrar helt klart att de uttrycker sig så jag kan välja bort dem direkt 😁

Vad som är mycket tid är så individuellt. Vissa tycker det är mycket att ses en gång i veckan, andra varje dag.
Välj bort de utan barn och tidskrävande intressen.
Innan jag hade barn tänkte jag att jag aldrig skulle kunna träffa någon som har barn, pga bland annat allt som sagts ovan om tid och prioriteringar. Sedan jag fick barn tänker jag att jag aldrig skulle kunna träffa någon som INTE har barn, pga samma sak! Lägg då till att "barnet" (som nu är vuxen men fortfarande bor hemma) och jag tillsammans har fyra hästar som bor på min gård så är det lätt att räkna ut att en ny dejt aldrig kan bli prio ett för mig!

Sen utgår jag från att folk med barn sätter sina barn främst, det känns väldigt självklart. Lite konstig sak att poängtera i en profil eller på en dejt hade jag tyckt.

Tycker inte det är jämförbart med att sätta hästen främst, där kan man ju ha häst på olika sätt och där kan det vara rimligt att vara tydlig med att hästen går först om det nu är så.

Har man häst på lösdrift 10 mil bort och åker och borstar en gång i månaden är det ju inte samma sak som att ha en häst i full tävlingskondition.

Sen utgår jag från att folk med barn sätter sina barn främst, det känns väldigt självklart. Lite konstig sak att poängtera i en profil eller på en dejt hade jag tyckt.

Tycker inte det är jämförbart med att sätta hästen främst, där kan man ju ha häst på olika sätt och där kan det vara rimligt att vara tydlig med att hästen går först om det nu är så.

Har man häst på lösdrift 10 mil bort och åker och borstar en gång i månaden är det ju inte samma sak som att ha en häst i full tävlingskondition.

Det är nog självklart för den som själv är en engagerad förälder 😁
Är rätt övertygad om att det inte är självklart för andra och jag har flera exempel från verkligheten där det blivit bråk just över detta.
Har man det med sig i bagaget så förstår jag varför man är tydlig.

För mig är barn = en oändlig källa till problem, blev tokig på de som inte kunde skriva ut i sin profil att de hade barn.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min mamma fyller år snart och jag har i n g e n aning om vad jag ska ge henne i present. Hon jobbar heltid, kommer hem och hushållsfixar...
Svar
8
· Visningar
294
Senast: tgd
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 579
Senast: gullviva
·
Hemmet Vi har plattor på tomten som dels sjunkit vid trappen och dels lagts utan markduk under så mängden ogräs mellan plattorna är rätt enorm...
Svar
6
· Visningar
296
Senast: gul_zebra
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 856
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt