Dejtingtråden 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har i princip slutat dejta. Träffar DB relativt regelbundet och det känns bra, även om jag önskar att vi kunnat ses ännu oftare (eller allra helst bo tillsammans, men det känns uteslutet). Så har inte varit särskilt interesserad av att träffa andra.

Men en lite rolig grej - i går kväll var jag på salsakväll på en hotell inne i stan, och där dyker det upp en som är ungefär den snyggaste människan (eller man iaf) jag sett (live) i hela mitt liv...! Ganska lik DB, men lite "skarpare" ansiktsdrag, och ännu mera vältränad. Han dansade inte, men stod i en hörn med sin kompis och drack cola. Så jag tänkte att jag får gå förbi dom på väg till toan och titta lite närare på snyggingen, om han inte tänkt komma ut på dansgolvet. Gissa hur förvånad jag blir när han utbryter "Sorbifolia?!" (okej, inte det då men mitt riktiga namn) då jag går mot dom? O_o:confused: Visar sig vara en av mina tidigare Tinder-dejter! :rofl: Vi har även varandra på snap fortfarande...! Lite snopet att det bara rann ut i sanden, vi träffades under Covid och lyckades aldrig få till en dejt nr 2 pga allting var nerstängd/inställd osv.

En uppriktig fråga nu - hur kommer man på riktigt över någon? Jag har tänkt att det är lika bra att ge sig upp i sadeln igen och att få tankarna på något annat, och det går jättebra. En stund. Sen jämför jag alla med Wow och säger därefter tack och hej. Känns som att jag gjort ett enormt misstag samtidigt som jag inte vet om alternativet hade varit särskilt bättre. Ångesten är skyhög just nu.

En uppriktig fråga nu - hur kommer man på riktigt över någon? Jag har tänkt att det är lika bra att ge sig upp i sadeln igen och att få tankarna på något annat, och det går jättebra. En stund. Sen jämför jag alla med Wow och säger därefter tack och hej. Känns som att jag gjort ett enormt misstag samtidigt som jag inte vet om alternativet hade varit särskilt bättre. Ångesten är skyhög just nu.
Har inget tips men undrar också. Mår skit efter att ha blivit dumpad nyligen..

Gud, det där låter verkligen som hur det var för mig med S. Kan tyvärr inte råda då ja….vi ska ses igen, mot eventuellt bättre vetande.

Jag tror att det varierar från person till person. För mig har det hjäpt att komma under någon annan. Jag var känslomässigt fast i någon annan när jag började nätdejta och gjorde det lite cyniskt för att säkra upp - dels hade jag möjlighet att träffa någon annan/bättre, dels kunde jag potentiellt göra den jag ville ha och som inte ville ha mig svartsjuk. Lång historia kort: Kände ingen omedelbar superattraktion till någon av de jag träffade men efter pepp här i tråden gav jag framförallt en person en chans till trots i princip oändligt utbud (bor i Stockholm), blev ordentligt intresserad först vid tredje dejten och gifte mig till slut med nätdejt nr 3 av totalt 5. Det var inte p.g.a. de omständigheterna som vi nu är skilda. ;)

Även i tidigare liknande situationer har jag ofta behövt (tvinga mig själv att leta och så småningom) hitta nästa intressanta person innan jag helt kan släppa den jag tänker på trots att jag inte vill.

Alla jag har älskat har en plats i mitt hjärta även om jag inte älskar de lägre så har det betytt otroligt mycket för mig en gång i tiden och jag försöker ha ett varmt minne av dem kvar.

Detta med att fastna..
Jag ser det i nuläget som att det har sin funktion. För mig är kollegan bra att ha i systemet, han blir en bra referens på nåt vis. Självklart hoppas jag på att han gillar mig mer än bara strikt vänskapligt och att omständigheterna som ju är väldigt dåliga gör att han är på den plats han är. Det skaver inte, är inte jobbigt alls på jobbet när vi ses. Vi jobbar bra ihop. Ingen annan vet ju hur intensiv kontakten utanför kan vara periodvis.

Nu har jag hunnit ha två dejter på ganska kort tid, en som var lite yngre och en något äldre och utanför mitt åldersspann. Jag vet att jag inte är någon dununge längre men jag tycker många är så gamla! Sen kan jag verkligen inte rekommendera änklingar som är för snabba med att ge sig ut på banan. Nej, två år efter långa äktenskap/förhållanden som slutat med begravningar är för kort tid. Dessutom, vem kan konkurrera med någon som är död? 😣

Jag tycker att män i min ålder är så gubbiga. De är mycket mer gubbiga än vad jag är tantig. Även de som är aktiva och själva tycker att de är ungdomliga är gubbiga.

Eller så är det jag som är omogen...
Det är inte att vara omogen att tycka att de andra är gubbiga eller tantiga, se det som mindre förkalkade

• Gilla
Reactions: ptr
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min mamma fyller år snart och jag har i n g e n aning om vad jag ska ge henne i present. Hon jobbar heltid, kommer hem och hushållsfixar...
Svar
8
· Visningar
294
Senast: tgd
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 579
Senast: gullviva
·
Hemmet Vi har plattor på tomten som dels sjunkit vid trappen och dels lagts utan markduk under så mängden ogräs mellan plattorna är rätt enorm...
Svar
6
· Visningar
296
Senast: gul_zebra
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 856
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar