Dejtingtråden 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så kan det ju vara, men om man då har lite intresse att lära känna varandra hade åtminstone jag följt upp tummen några timmar senare med "hur gick det med sömnaden?" om det var jag som hade skickat den. Men men. Han har inte gett ett livstecken på 4 dagar så är väl bara att ta bort honom från snap också 🤷🏼‍♀️
Det håller jag absolut med om! Kanske är han bara inte så intresserad av dig?
Inget illa menat eller så mot dig men tänker att det kan vara en anledning

Jag relaterar...
Innan jag träffade den här mannen hade jag alltid bekymret, i alla mina tidigare relationer, att jag slog knut på mig själv i fråga om att analysera, försöka förstå och göra mig förstådd. Det var som ett evigt livsprojekt, och det gjorde att jag gav upp iden om att hitta någon att leva med. Sen träffade jag honom i höstas, och ingenting i kommunikationsväg är längre svårt, komplicerat och jobbigt. Ingenting. Vi pratar lika, tänker lika, är lika. Vi behöver inte ens prata, vi bara vet. Jag har aldrig varit med om det. Så ja, det finns verkligen någon där ute som faktiskt passar ihop med en :heart

Ja, så bra förklarat!! Det spar så otroligt mycket energi.

Jag relaterar...
Innan jag träffade den här mannen hade jag alltid bekymret, i alla mina tidigare relationer, att jag slog knut på mig själv i fråga om att analysera, försöka förstå och göra mig förstådd. Det var som ett evigt livsprojekt, och det gjorde att jag gav upp iden om att hitta någon att leva med. Sen träffade jag honom i höstas, och ingenting i kommunikationsväg är längre svårt, komplicerat och jobbigt. Ingenting. Vi pratar lika, tänker lika, är lika. Vi behöver inte ens prata, vi bara vet. Jag har aldrig varit med om det. Så ja, det finns verkligen någon där ute som faktiskt passar ihop med en :heart
Jag relaterar också, men fy fabian för vetskapen om att den där extrema kemin finns men att man inte kan få det man vill ha. När känslorna finns från båda hållen men resten är ”👎” …

Var det absolut svåraste jag gjort, men sa till slut tack och hej till Wow. Jag mådde riktigt dåligt av situationen under hösten. Det svider som tusan och jag är högst skeptisk till att jag är kapabel att känna så för någon annan, men försöker hålla dörren öppen i alla fall. Om inte annat så får jag något annat att tänka på. 😊

Nu tänker jag joina med lite dejting i tråden också (och inte bara outa mina stalking-skills, men för att återkoppla till den tidigare diskussionen: det var inte svårt att kolla upp dennes sociala medier i förväg pga namn, stad och väldigt avlägsen gemensam bekant. Jag tänker dock att jag besparar han den infon till en eventuell framtid).

Har träffat en kille två gånger, känns trevlig av det jag upplevt på promenad och fikadejt (men det är ju ibland svårt att bli allt för djupgående på så kort tid, men magkänslan är att det inte är nån hemsk person jag tindrat fram). Inget fysiskt mer än kramar (men jag är heller ingen förespråkare för att hångla offentligt på 2a dejten, samtidigt som jag kan tycka att det är bra att testa ganska tidigt). Jag träffas gärna igen för att umgås mer och planen är att boka in nåt inom den närmaste veckan beroende på jobb/livet. Nu vet jag inte om jag mest letar fel pga inte dejtat på drygt ett år, men förutom att jag tycker det verkar vara en trevlig person både på insidan och utsidan så kanske jag borde känna mer inför en tredje träff? (Jag inbillar mig att han gör det, men det kan lika gärna bero på att jag ibland lider av en ganska stark hybris).

Aja, jag är hur som helst glad att jag kommit igång att dejta lite igen, samtidigt som en del av mig är obekväm med att ha tagit ett litet kliv ur den bekväma singelbubblan för jag gillar mitt liv som det är också! Mest är jag nog lite ovan med allt, och lite rädd att såra någon OM jag inser att det inte blir mer än kompiskänslor från min sida, men det kan ju lika gärna vara samma från hans sida. Eller tänkte jag så här för att jag kanske själv är rädd att han kommer ledsna på mig och har ställt in mig på det redan istället för att bara flyta med? Men det är ju något man får vara beredd på i dejtvärlden också, att det kan bli både bajs och najs. Nu ska jag sluta svamla, förstår att det är svårt att svara något konkret på detta, behövde nog mest skriva av mig lite :o
Citerar mig själv för att det var så länge sedan jag skrev nåt :p och passar på att skriva av mig lite mera svammel.
Jag har träffat den här killen två gånger till sedan sist jag skrev (julledighet och övertidsjobb kom emellan lite) och jag tycker fortfarande att det är en intressant person, (vi har saker gemensamt men också olika intressen och referenser) så det är ju hoppfullt. Men jag har också hunnit tänka på mig/han/oss och diskussionerna här angående hur ofta man ses och hörs. Jag personligen har liksom inget behov av att ses flera gånger i veckan (behöver inte skriva så ofta heller), och har insett att jag blir lite stressad av att bli frågad när jag vill träffas i stort sett i varje textkommunikation. Samtidigt som det såklart är roligt och smickrande att bli tillfrågad. Det är en spännande utmaning att lära känna nya människor. Samtidigt som jag lär känna mig själv också.

Jag har sedan sist jag skrev också landat i tanken att det kan och får ta tid att gå från "trevlighetskänslor" till "förälskelse". Och att man faktiskt inte kan rå för om det inte blir mer. Shit, nu låter det som att jag passar på att använda den här killen som försökskanin, men så är det så klart inte :o
Nästa träff är inte bokad än för han är bortrest, men då tror jag att det behöver hånglas lite, det börjar bli dags att testa...:angel1: och om stämningen inte bjuder ett bra tillfälle till det så har vi nog bara blivit ganska bra kompisar.

Slut på svammel! Dejta på allihopa och fortsätt skriv, jag tycker det är skönt att vi är många här inne, och ofta dyker det upp tankar och diskussioner som får mig att reflektera lite extra även om jag inte alltid deltar så aktivt själv. :)

Åh jag sydde det till min ex-sambo. Han gillade boxershorts, så rätt lätt att sy. Så det var bara att hitta passande tyger och överraska :)
Du kan väl göra en tråd med kalsongmönster! För min del så är det nog fel form på min akter för att de som konstruktörerna av åtminstonne butgetmodellerna ska få det att passa.

Du kan väl göra en tråd med kalsongmönster! För min del så är det nog fel form på min akter för att de som konstruktörerna av åtminstonne butgetmodellerna ska få det att passa.
Ja! Jag letar förgäves boxertrosor till min 8-åriga tjej men det finns ju inte värda namnet. Så hon har killboxer, men de har så tråkiga färger tycker hon. Det slog mig inte förrän jag läste tråden att jag ju borde kunna sy åt henne!

Jag vill börja försöka dejta eller i alla fall spana lite och skaffa tinder igen efter jag tagit ett längre uppehåll, men jag har bara gamla bilder hmm, och så klarar jag aldrig bestämma mig för vad jag ska skriva i presentationen. Hur gör man för att hitta en kille som accepterar att man gillar hästar och kommer skaffa en häst i framtiden igen när man själv har råd, och att man helst vill bo på en liten hästgård om man kan välja. Och hur får man fram det på ett bra sätt i en text eventuellt.

Jag vill börja försöka dejta eller i alla fall spana lite och skaffa tinder igen efter jag tagit ett längre uppehåll, men jag har bara gamla bilder hmm, och så klarar jag aldrig bestämma mig för vad jag ska skriva i presentationen. Hur gör man för att hitta en kille som accepterar att man gillar hästar och kommer skaffa en häst i framtiden igen när man själv har råd, och att man helst vill bo på en liten hästgård om man kan välja. Och hur får man fram det på ett bra sätt i en text eventuellt.
Tror inte du behöver skriva ut allt det där, bara ha med typ bild med dig och häst eller skriv att du håller på med hästar och annat. "Drömmer om att bo på landet" fungerar ju också :)

Bah.. jag måste nog flytta till Göteborg! 😂 Knappt två dygn i staden och 1500 nya likes och dem flesta ser ju bra ut! 😩🤣
Herregud att du ens orkar gå igenom dom.
Jag är impad.
Just nu är jag rastlös och snål. Så betalar nada för Tinder. Fattar knappt hur det funkar.

Vill ju bara vara med kollegan. Trögdjuret är jag. Vi har iallafall messat kanske 25 meddelanden minst i helgen så tja

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min mamma fyller år snart och jag har i n g e n aning om vad jag ska ge henne i present. Hon jobbar heltid, kommer hem och hushållsfixar...
Svar
8
· Visningar
294
Senast: tgd
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 579
Senast: gullviva
·
Hemmet Vi har plattor på tomten som dels sjunkit vid trappen och dels lagts utan markduk under så mängden ogräs mellan plattorna är rätt enorm...
Svar
6
· Visningar
296
Senast: gul_zebra
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 856
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar