Dejtingtråden 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tja, jag håller inte med när de sitter och pratar om de döda. 2 år ÄR kort tid om man levt tillsammans i över 20 år. Jag är ju inte ens säker på om det gått tillräckligt lång tid sedan jag dumpade ex för 10 år sedan om jag är redo för ett nytt. 🙄
Även om nu personen du träffade inte är redo så tycker jag det är tråkigt att du uttrycker dig kategoriskt om alla som förlorat en partner. Hur tror du det känns för någon som faktiskt träffat en ny inom kort tid att läsa det du skrev? Det finns så mycket skam redan kring att träffa en ny efter någon dött, så det är onödigt att bre på den ännu mer.

Tydligen en grej nu på Hinge med röstmeddelanden istället för text. Och nu känner jag att när hon nu skickade röst så måste jag väl göra det med😅 Jag klagar inte men det känns lite underligt att spela in min röst och skicka i små meddelanden. Som om vi kommunicerar via telefonsvarare eller nåt😂

Tydligen en grej nu på Hinge med röstmeddelanden istället för text. Och nu känner jag att när hon nu skickade röst så måste jag väl göra det med😅 Jag klagar inte men det känns lite underligt att spela in min röst och skicka i små meddelanden. Som om vi kommunicerar via telefonsvarare eller nåt😂
Gud vad hemskt! skulle bara dö! min röst är något jag har så svårt med! att skicka iväg den sådär!

Haha 😁
Jag tycker det är lite roligt. Har en kompis som jobbar i stall och av förklarliga skäl svårt att skriva när hon jobbar så hon pratar in röstmeddelanden på messenger. Svarar oftast i text, ibland med röst. Mina kollegor har börjat vänja sig vid att jag plötsligt säger något random till min telefon vid fikabordet 😆

Ur ert perspektiv som har barn och inte, hur tolkar ni text som barnen kommer alltid komma först och jag kommer alltid att välja att umgås med barnen först?

Min tolkning är att de inte är så tillgängliga och inte så seriösa utifrån ett relationsperspektiv. Vem vill alltid komma i andra hand? Bli utbytt om barnen helt plötsligt inte kan vara med den andra föräldern. Men det kanske betyder någonting helt annat.

Ur ert perspektiv som har barn och inte, hur tolkar ni text som barnen kommer alltid komma först och jag kommer alltid att välja att umgås med barnen först?

Min tolkning är att de inte är så tillgängliga och inte så seriösa utifrån ett relationsperspektiv. Vem vill alltid komma i andra hand? Bli utbytt om barnen helt plötsligt inte kan vara med den andra föräldern. Men det kanske betyder någonting helt annat.
Nja, det är liksom så det är. Roligt eller inte. Är barnen sjuka så är jag där. Ju. Det har inget med hur seriös man är i relationen, enligt mig, det är liksom den krassa verkligheten med barn. Både om föräldrarna bor ihop och inte.

Är man inte ok med det så är det nog lika bra att inte dejta en förälder.

Det är väl så det ska vara om man är förälder, barnen måste komma först. Självklart får man ställa in om den andra föräldern inte kan, vad ska de annars göra?
Skicka ut ungarna i skogen?

Jag har inga barn och är inte intresserad av att träffa någon med barn, just pga ovan.
Jag vill inte bli bortprioriterad och jag skulle tycka en förälder som prioriterar bort sina barn är en äcklig människa.

Att barnens välmående och behov är prioritet nummer 1. Något som jag anser att dom bör vara. Det betyder dock inte att andra personers behov och välmående inte har någon prioritet över huvud taget. Dom är bara inte nummer ett.

Har inga problem med det egentligen, jag kommer alltid välja att umgås med mina hundar framför en partner 🙈 Dvs jag är tydlig redan från början att ”gå ut och ta en öl” endast sker på helger, då vardagskvällarna vill jag vara hemma med hundarna eftersom de väntat på mig hela dagen. När man sedan setts och jag kan tänka mig att bjuda hem personen så är det hemma hos mig som gäller - just pga hundarna (är inte aktuellt att ta med dem någonstans). Vill inte dejta en kille som har hund själv av denna anledningen.

Det är väl så det ska vara om man är förälder, barnen måste komma först. Självklart får man ställa in om den andra föräldern inte kan, vad ska de annars göra?
Skicka ut ungarna i skogen?

Jag har inga barn och är inte intresserad av att träffa någon med barn, just pga ovan.
Jag vill inte bli bortprioriterad och jag skulle tycka en förälder som prioriterar bort sina barn är en äcklig människa.

Jag tänker att om man har delad vårdnad så ansvarar föräldern som har barnet den veckan för barnet då och den andra den andra veckan och sedan kan såklart byten ske men att alltid hoppa in för att den andra inte kan låter lite extremt tycker jag. Det är en sak om de är sjuka eller hemma på studiedag eller liknande.

Har vänner som löser det för att kunna umgås då och då.

Jag tänker att om man har delad vårdnad så ansvarar föräldern som har barnet den veckan för barnet då och den andra den andra veckan och sedan kan såklart byten ske men att alltid hoppa in för att den andra inte kan låter lite extremt tycker jag. Det är en sak om de är sjuka eller hemma på studiedag eller liknande.

Har vänner som löser det för att kunna umgås då och då.

Det låter sunt tycker jag. Det är ju ens barn ffs.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min mamma fyller år snart och jag har i n g e n aning om vad jag ska ge henne i present. Hon jobbar heltid, kommer hem och hushållsfixar...
Svar
8
· Visningar
294
Senast: tgd
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 579
Senast: gullviva
·
Hemmet Vi har plattor på tomten som dels sjunkit vid trappen och dels lagts utan markduk under så mängden ogräs mellan plattorna är rätt enorm...
Svar
6
· Visningar
296
Senast: gul_zebra
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 856
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar