Dejtingtråden 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Intensiteten på messenger blev inte bättre efter dejten, men med hjälp av en swish har vi nu bytt nummer i alla fall! Kanske man skulle våga på att ringa någon dag 😊

Min hjärna behöver behöver distraheras från kollegan, herregud - hur kan en person påverka en så brutalt!?

Jag önskar jag kunde få skicka söta mess och ha lite kul med H nu istället 🥰
Men vem hindrar mig egentligen? Jag kanske ska gå all in och se vad som händer? 🤭
Aaaah! :eek:

Förlåt, jag är bara fast i när jag tidigare försökte placera mig själv i din dejts skor. Att ringa utan ärende hade skrämt slag på mig. "All in" behöver inte vara fel, eskalera till telefon för att Messenger är för segt blir däremot galet för mig. Messenger är ju segt för att hon inte har tid eller lust att snabba på det, och då finns det ändå en frivillighet i timingen där. Om du plötsligt ringer så är det ditt nu-nu-nu som styr. Men jag var ju inte där och vet inte vad ni pratade om eller någonting. Eller vilken generation ni tillhör faktiskt, det tror jag kan spela in i alla fall på gruppnivå.

När matchningen skriver "Hej🙃" - vadan sarkasmen?😅
Är DET vad den där smileyn betyder?! 😅 Jag har aldrig fattat!

Jag trodde det var lite "Oj vad jag är skojig idag" eller "Nu vet jag inte vad jag menar" :D
Ett uppochnedvänt gult ansikte med enkla öppna ögon och ett smalt och stängt, ganska neutralt, leende. Används framför allt för att uttrycka ironi, sarkasm, skämt, allmänt tokeri eller att någonting verkar alldeles uppochned.
https://emoji.se/uppochnedvant-ansikte

Intensiteten på messenger blev inte bättre efter dejten, men med hjälp av en swish har vi nu bytt nummer i alla fall! Kanske man skulle våga på att ringa någon dag 😊

Min hjärna behöver behöver distraheras från kollegan, herregud - hur kan en person påverka en så brutalt!?

Men vem hindrar mig egentligen? Jag kanske ska gå all in och se vad som händer? 🤭

Nu vet jag ju inte om eller hur ni pratade om att höras på telefon men om ni inte pratat om det redan så tänker jag att det är bra att stämma av på messenger innan du ringer. Jag hade blivit jättestressad om min dejt bara hade ringt upp utan förvarning eller att vi ens medvetet bytt nummer.

Ett uppochnedvänt gult ansikte med enkla öppna ögon och ett smalt och stängt, ganska neutralt, leende. Används framför allt för att uttrycka ironi, sarkasm, skämt, allmänt tokeri eller att någonting verkar alldeles uppochned.
https://emoji.se/uppochnedvant-ansikte
Allmänt tokeri och att verka uppochned är betydligt tydligare än sarkasm tycker jag. När jag sarkasmerar använder jag ingen smiley alls tror jag. :D Å andra sidan har jag nog aldrig använt ansikteuppochned eller fått den använd mot mig heller.

Jag är som din dejt och mitt råd är att chilla lite. Jag känner mig instängd om någon går all in så snabbt, speciellt när någon ringer.
Känn in lite, hon verkar vilja ta det lugnt, så då skulle jag också ta det lugnt.

Jag läste det som att du menade all in med kollegan men nu förstår jag det som att du menar dejten.

Om jag sätter mig in i din dejts situation nu så är det för mig jätteviktigt att den jag träffar är lyhörd och känner av var jag är någonstans och inte bara kör sin egen grej. Jag tror att många är som jag där.

Senast ändrad:
Jag personligen hatar att prata i telefon MEN jag ser faktiskt inga konstigheter alls med att ringa sin dejt efter att man setts och båda är intresserade av att ses igen. Det behöver ju inte vara ett långt samtal liksom. Kanske uppskattar dejten samtal mer än meddelande, vem vet. Det är väl bara att testa 😊

Ni kan lugna er! Jag tänkte inte ringa hux flux utan att fråga först 🙃 (apropå smileyn).

Jag var lite deppig igår kväll över hela situationen och blir irriterad på mig själv för att jag inte kan släppa kollegan.

Jag respekterar min dejt och tar det lugnt! Men önskar ändå på ett plan att det var lite annorlunda. Uttryckte mig dåligt. Jag tänkte bara kanske om jag skulle skriva något mer gulligt än vanligt och se vad som händer. Men vi tragglar på så får vi se!

Visst är det okej att avmatcha någon som inte kan de/dem?:o

Absolut, det är ju upp till var och en.

Men hade jag varit petig med stavning och grammatik hade jag inte haft min särbo. Han är grav dyslektiker och totalt ointresserad av språk (han lyssnar på ljudböcker så han tycker om litteratur men språket som sådant är inte ett intresse). Jag är fortfarande imponerad av att han vågade texta mig så mycket som han gjorde innan vi blev ihop när han visste om att jag är en högt utbildad akademiker som dessutom har ett intresse för språk.

Ni kan lugna er! Jag tänkte inte ringa hux flux utan att fråga först 🙃 (apropå smileyn).

Jag var lite deppig igår kväll över hela situationen och blir irriterad på mig själv för att jag inte kan släppa kollegan.

Jag respekterar min dejt och tar det lugnt! Men önskar ändå på ett plan att det var lite annorlunda. Uttryckte mig dåligt. Jag tänkte bara kanske om jag skulle skriva något mer gulligt än vanligt och se vad som händer. Men vi tragglar på så får vi se!
Ett gulligt SMS tycker jag absolut att du kan kosta på dig :heart😄

Alltså vad less jag blir på män, har pratat med en i över en månad på en dejtingsajt. Han har varit på mig om att vi måste träffas länge men på grund av sjukdom har jag inte kunnat. Vi bokade dejt skulle träffas imorgon (torsdag) han skickar ett meddelande halv 12 i natt att han inte kan se på grund av att den enda gången som hans vän kan ses denna vecka är imorgon och att han måste avboka för detta. Sedan frågar han om jag kan ses på fredag, fast inte som en fråga. Det hade varit en sak om han hade skyllt på sina barn men ärligt talat, jag tappade verkligen all lust att träffa honom.

Jag har ju ingen profil någonstans och gör ingenting för att komma igång och börja dejta ännu. Kanske mot slutet av våren, till dess tänker jag att jag kommer att ha jobbat ikapp med mitt nya jag. Under tiden har jag känt mig rätt träffad av alla tips om att man måste skapa möjligheter för "det kommer inte komma någon snygging och knacka på dörren" ...

Fel fel fel!! Håller på med sista förberedelserna inför att få mitt nya kök installerat och mer än hälften av dem som kommit och knackat på dörren för att kolla inför att skriva offerter är assnygga! :D Ska så klart inte ragga på dem när de är här i sin yrkesroll, men jäklar!

Senast ändrad:
Jag har ju ingen profil någonstans och gör ingenting för att komma igång och börja dejta ännu. Kanske mot slutet av våren, till dess tänker jag att jag kommer att ha jobbat ikapp med mitt nya jag. Under tiden har jag känt mig rätt träffad av alla tips om att man måste skapa möjligheter för "det kommer inte komma någon snygging och knacka på dörren" ...

Fel fel fel!! Håller på med sista förberedelserna inför att få mitt nya kök installerat och mer än hälften av dem som kommit och knackat på dörren för att kolla inför att skriva offerter är assnygga! :D Ska så klart inte ragga på dem när de är här i sin yrkesroll, men jäklar!
Haha jag har gått andra hållet, en kille som tog kontakt på "dejtingsida" (aka liggasida) och som jag sedan träffade visade sig var snickare i grunden och har nu 1,5 år senare renoverat 2 badrum och en hall + lite småfix åt mig, och renoverat en dusch åt min bror 😂 (vi träffas fortfarande men han är arbetsnarkoman och har barn så det blir lite sporadiskt 🙄)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min mamma fyller år snart och jag har i n g e n aning om vad jag ska ge henne i present. Hon jobbar heltid, kommer hem och hushållsfixar...
Svar
8
· Visningar
292
Senast: tgd
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 575
Senast: gullviva
·
Hemmet Vi har plattor på tomten som dels sjunkit vid trappen och dels lagts utan markduk under så mängden ogräs mellan plattorna är rätt enorm...
Svar
6
· Visningar
296
Senast: gul_zebra
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 855
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV