Dejtingtråden 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Date nr 1(av 3) bestämd till imorgon kväll. Har chattat rätt mycket med honom nu och vi klickar i chatt, frågan är bara om det gör det i verkligheten med. Därför jag egentligen inte gillar att chatta för mycket, är så rädd att bli besviken om det inte klickar IRL.
Alltså jag vet inte, han var trevlig och artig men fick bara en neutral vibb av honom. Berättade inte så mycket som sig själv om jag inte explicit frågade men kunde ändå föra samtal med honom på ett bra plan. Men attraktion, nej det var det inte. Vi har inte hörts efteråt.

Jag har ju ingen profil någonstans och gör ingenting för att komma igång och börja dejta ännu. Kanske mot slutet av våren, till dess tänker jag att jag kommer att ha jobbat ikapp med mitt nya jag. Under tiden har jag känt mig rätt träffad av alla tips om att man måste skapa möjligheter för "det kommer inte komma någon snygging och knacka på dörren" ...

Fel fel fel!! Håller på med sista förberedelserna inför att få mitt nya kök installerat och mer än hälften av dem som kommit och knackat på dörren för att kolla inför att skriva offerter är assnygga! :D Ska så klart inte ragga på dem när de är här i sin yrkesroll, men jäklar!
Viss igenkänning fast på annat sätt. Jag har haft hantverkare här för att kolla och sen ge offert. En kom tillbaka typ tre gånger och hade glömt än det ena än det andra- fick honom knappt ut genom dörren

Haha jag har gått andra hållet, en kille som tog kontakt på "dejtingsida" (aka liggasida) och som jag sedan träffade visade sig var snickare i grunden och har nu 1,5 år senare renoverat 2 badrum och en hall + lite småfix åt mig, och renoverat en dusch åt min bror 😂 (vi träffas fortfarande men han är arbetsnarkoman och har barn så det blir lite sporadiskt 🙄)
🙌

Fick lite fart på messandet igår, men bara lite. Det blir mest ”Hur har din dag varit?” osv. Inget mer upphetsande än så… Nu skrev jag (bland annat) och frågade när vi kunde ses igen, om hon ville! Föreslog bio, för vi pratade om det sist. Får se vad jag får för svar!

Fick lite fart på messandet igår, men bara lite. Det blir mest ”Hur har din dag varit?” osv. Inget mer upphetsande än så… Nu skrev jag (bland annat) och frågade när vi kunde ses igen, om hon ville! Föreslog bio, för vi pratade om det sist. Får se vad jag får för svar!
Hur kändes det när ni träffades, flöt samtalet på och var det intressant? Om ja så kanske hon helt enkelt inte är en person som fungerar så bra i skrift. Kanske telefonsamtal är bättre då?
Om inte så kanske ni inte har så mycket gemensamt och därför haltar skrivandet lite?

Hur kändes det när ni träffades, flöt samtalet på och var det intressant? Om ja så kanske hon helt enkelt inte är en person som fungerar så bra i skrift. Kanske telefonsamtal är bättre då?
Om inte så kanske ni inte har så mycket gemensamt och därför haltar skrivandet lite?
Jo, men det flöt på ganska bra och vi har rätt mycket gemensamt faktiskt. När du säger det kanske jag borde ha frågat om jag kunde ringa istället. Jag vet inte. Just nu känns det mest som det bara står och stampar.

Jo, men det flöt på ganska bra och vi har rätt mycket gemensamt faktiskt. När du säger det kanske jag borde ha frågat om jag kunde ringa istället. Jag vet inte. Just nu känns det mest som det bara står och stampar.

När jag har känt så så har jag försökt visa vad jag vill. T ex skrivit att jag tyckte att det var jättefint att ses och varför, och att jag gärna vill ses igen och gett ett förslag på ny dejt.

Om jag hade velat prata i telefon hade jag skrivit och föreslagit det.

Hänger den andra inte på så är det väl så då. Jag kan ju inte styra den andra personen, bara mig själv.

När jag har känt så så har jag försökt visa vad jag vill. T ex skrivit att jag tyckte att det var jättefint att ses och varför, och att jag gärna vill ses igen och gett ett förslag på ny dejt.

Om jag hade velat prata i telefon hade jag skrivit och föreslagit det.

Hänger den andra inte på så är det väl så då. Jag kan ju inte styra den andra personen, bara mig själv.
Ja, men precis, jag tänkte lite så. Vill veta var hon står, vill hon inte så behöver jag inte lägga mer kraft på det lixom!

Hur ska jag uttrycka mig då? Jag är lugn, tack så mycket! Jag frågar om vi ska ses igen, om hon vill gå på bio…
Det är bra, men när du börjar prata om att du vill veta vart hon står. Det enda hon just nu behöver veta är om hon vill träffas igen?

Har jag gått på en dejt och någon helst veta vart jag står så har jag sprungit åt andra hållet.

Det är bra, men när du börjar prata om att du vill veta vart hon står. Det enda hon just nu behöver veta är om hon vill träffas igen?

Har jag gått på en dejt och någon helst veta vart jag står så har jag sprungit åt andra hållet.
Det var vad jag skrev här. Inte till henne. Det enda jag också vill veta är om hon vill träffas igen, det är ju det jag säger?

Alltså jag vet inte, han var trevlig och artig men fick bara en neutral vibb av honom. Berättade inte så mycket som sig själv om jag inte explicit frågade men kunde ändå föra samtal med honom på ett bra plan. Men attraktion, nej det var det inte. Vi har inte hörts efteråt.
Han hörde faktiskt av sig men bara med lite skämtsamma saker. Jag svarade men inte så engagerat. Har en dejt med person nr 2 inbokad imorgon och konversationen med nr 3 är rätt seg men han ville gå över till messenger så får se om det kanske lossnar, jag har inte heller varit så snabb där får se om vi bestämmer något till nästa vecka. Fick en ny match idag med en som verkar trevlig och jag hade lite sofftid så fick en rätt flytig konversation direkt. Fortsättning följer...

Tog bort tinder igen, det kändes lönlöst att swipea när 95% var ointressanta (dvs likadana - hur många tjejer från Copenhagen Business School som gillar att resa finns det egentligen?). Hjälper ju inte att jag är så excentrisk och numer lite ful :o Men laddade ner Hinge istället, verkar vara lite bättre blandning av folk där.

Tog bort tinder igen, det kändes lönlöst att swipea när 95% var ointressanta (dvs likadana - hur många tjejer från Copenhagen Business School som gillar att resa finns det egentligen?). Hjälper ju inte att jag är så excentrisk och numer lite ful :o Men laddade ner Hinge istället, verkar vara lite bättre blandning av folk där.
Jag är så nyfiken på hur andra tjejer på Tinder är! Min fördom är att det är mycket filter och tillfixat. Själv vill jag typ ha en bild på mig själv i varseljacka :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min mamma fyller år snart och jag har i n g e n aning om vad jag ska ge henne i present. Hon jobbar heltid, kommer hem och hushållsfixar...
Svar
8
· Visningar
292
Senast: tgd
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 575
Senast: gullviva
·
Hemmet Vi har plattor på tomten som dels sjunkit vid trappen och dels lagts utan markduk under så mängden ogräs mellan plattorna är rätt enorm...
Svar
6
· Visningar
296
Senast: gul_zebra
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 855
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar