Jag och min fru träffades ju också på jobbet. Vi hade ändå jobbat ihop i 3-4 år innan det blev något. Vi började väl som vänner dvs vi var ett litet gäng som började gå ut och äta och dansa då och då. Pratade mer på jobbet än tidigare och gick gemensamma lunchpromenader då och då. Det utvecklades till mer när vi var iväg på en kongress och gemensam semester efteråt (vi var borta i drygt 2 veckor). Inget fysiskt hände då men vi spenderade så mycket tid ihop och lärde känna varandra på ett djupare plan, och efter resan kunde vi inte sluta umgås. Till sist tog jag upp det med henne då mina känslor blivit så starka.Här är en till som har en crush på en kollega. Jag är väldigt övertygad om att det inte är en bra idé att agera på det eftersom jag varit med om en romans på universitet som gick fel (låter så töntigt när jag skriver det men blev verkligen hjärtekrossad och hade flera år kvar av studier/grupparbeten tillsammans och första åren efteråt var inte kul. Dock helt lugnt nu och vi har varit bra kollegor/kompisar när vi jobbat ihop). Flera i min omgivning tycker att jag ska agera på det men jag vet inte... Dessutom, hur gör man ens när man ska bete sig professionellt samtidigt?
Inom min bransch är det väldigt vanligt med par på jobbet, inget konstigt med det. Jag och min fru jobbade även ihop som team då och då och det fungerade jättebra. Nu ska min fru byta bana och börja plugga och jag har bytt arbetsplats, men saknar faktiskt att få jobba ihop.