Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är en till som har en crush på en kollega. 🙋🏻‍♀️ Jag är väldigt övertygad om att det inte är en bra idé att agera på det eftersom jag varit med om en romans på universitet som gick fel (låter så töntigt när jag skriver det men blev verkligen hjärtekrossad och hade flera år kvar av studier/grupparbeten tillsammans och första åren efteråt var inte kul. Dock helt lugnt nu och vi har varit bra kollegor/kompisar när vi jobbat ihop). Flera i min omgivning tycker att jag ska agera på det men jag vet inte... Dessutom, hur gör man ens när man ska bete sig professionellt samtidigt?
Jag och min fru träffades ju också på jobbet. Vi hade ändå jobbat ihop i 3-4 år innan det blev något. Vi började väl som vänner dvs vi var ett litet gäng som började gå ut och äta och dansa då och då. Pratade mer på jobbet än tidigare och gick gemensamma lunchpromenader då och då. Det utvecklades till mer när vi var iväg på en kongress och gemensam semester efteråt (vi var borta i drygt 2 veckor). Inget fysiskt hände då men vi spenderade så mycket tid ihop och lärde känna varandra på ett djupare plan, och efter resan kunde vi inte sluta umgås. Till sist tog jag upp det med henne då mina känslor blivit så starka.
Inom min bransch är det väldigt vanligt med par på jobbet, inget konstigt med det. Jag och min fru jobbade även ihop som team då och då och det fungerade jättebra. Nu ska min fru byta bana och börja plugga och jag har bytt arbetsplats, men saknar faktiskt att få jobba ihop.

Det är svårt alltså! Och jag har inget bra svar på din fråga… har haft några par på de arbetsplatser jag varit på och det har aldrig varit något konstigt med det. Finns ett där jag jobbar nu och de har jag väl på sin höjd sett äta tillsammans någon gång :D
Dock har (vad jag har hört) de blivit avrådda att jobba på samma team, vilket de tänkte från början. Och det kan jag tänka mig är klokt, att man inte jobbar för nära lixom.

I min hjärna tänker jag förstås mer på en vild romans och hemliga kyssar i en avskild korridor på sjukhuset. Meeen… det är nog oftast inte så :angel:

Jag måste säga att min karriär hittills har innehållit extremt lite sjukhusromantik. :D

@Modest Det beror kanske lite på vad man har för jobb och relationer till sina kollegor? Både hur man skulle kunna agera på det och hur man kan hantera antingen dejting/förhållande eller att gå skilda vägar. För mig har det aldrig varit något problem hade ett tag 3 kollegor som antingen var ex, nån tidigare tillfällig grej eller nuvarande relation. Jag har jobbat nära flera av dem men har också rätt stor möjlighet att skärma av när jag har behov av det (vilket jag ofta har gentemot ganska många 😅).

På min arbetsplats finns det flera etablerade par. Det är ingenting konstigt med det faktiskt. Inget vi märker av i det dagliga jobbet så att säga.

Jag och min fru träffades ju också på jobbet. Vi hade ändå jobbat ihop i 3-4 år innan det blev något. Vi började väl som vänner dvs vi var ett litet gäng som började gå ut och äta och dansa då och då. Pratade mer på jobbet än tidigare och gick gemensamma lunchpromenader då och då. Det utvecklades till mer när vi var iväg på en kongress och gemensam semester efteråt (vi var borta i drygt 2 veckor). Inget fysiskt hände då men vi spenderade så mycket tid ihop och lärde känna varandra på ett djupare plan, och efter resan kunde vi inte sluta umgås. Till sist tog jag upp det med henne då mina känslor blivit så starka.
Inom min bransch är det väldigt vanligt med par på jobbet, inget konstigt med det. Jag och min fru jobbade även ihop som team då och då och det fungerade jättebra. Nu ska min fru byta bana och börja plugga och jag har bytt arbetsplats, men saknar faktiskt att få jobba ihop.

Tack för era bra och fina svar! Jag har faktiskt inte funderat så mycket på om/hur det skulle kunna fungera, jag har varit så inställd på att det absolut inte är ett alternativ. Därtill så är det i nuläget inte mer än en crush, vi känner inte varandra så bra och jag har ingen aning om hur han känner. Era svar har gett mig något att fundera vidare på. :)

Dessutom, hur gör man ens när man ska bete sig professionellt samtidigt?

Jag har haft två förhållanden med kollegor, den ena tom på samma skiftlag (vi var 12 totalt och jobbade tajt ihop). Rent professionellt har det aldrig varit nåt problem. I det senare fallet tog det över ett år innan någon annan på skiftlaget visste om det, så man kan väl säga att vi var ganska proffsiga på jobbet :p

Det var betydligt värre privat tycker jag. Eftersom vi jobbade ihop föll ju mkt av det vardagliga "hur har du haft det idag"-snacket bort. Och vi kunde vara ruskigt osams privat, men så fort vi kom till jobbet fick det lämnas hemma, till att tas upp igen efter jobbet... Jag skulle inte vilja ha en sån relation igen. Ffa på slutet kändes det mkt som att jag höll ihop det bara för att jag inte orkade jobba ihop om det tog slut, jag hade ett annat jobb på g så faktiskt höll jag god min tills jag bytt arbetsplats. Därefter tog de bara ett par månader innan det var över.

Senast ändrad:
Men nu kanske du omger dig med mer narkosläkerz? :D (haha, förlåt men kom direkt att tänka på någon annan tråd då jag pratade om typ narkosläkar-aura och du skrev så)

Haha! Som narkosläkerz så interagerar man ju med många olika specialiteter men ändock väldigt få romantiska vibbar måste jag säga. 😅😅

Haha! Som narkosläkerz så interagerar man ju med många olika specialiteter men ändock väldigt få romantiska vibbar måste jag säga. 😅😅

Det blir lite sömnigt, eller? :angel:

Sorry, kunde inte låta bli :p :D

Edit: Jag älskar mina läkare på mag-tarm för de tar verkligen väl hand om mig men det känns som att deras inriktning kanske inte är den delen av läkarkåren som har störst sex appeal :laugh:

@_Taggis_ Vi båda älskar att snacka jobb så på det viset passar det bra för mig att träffa en kollega även i det vardagliga umgänget 😅

Ja jag med. Men om man jobbat sida vid sida i 9 tim så finns inte så mkt att prata om hemma som man inte redan talat om under dagen. I mitt fall insåg jag dessutom att jobbet var allt vi hade gemensamt och till slut allt vi hade att tala om. Fattigt.

Skulle aldrig dejta en kollega, mitt ex jobbade ett tag på samma jobb som mig och, nej det är inget för mig. För mig känns det lite som att skita där man äter. 😅

Ja, det är ju så jag också tänker. Men med tanke på hur få vettiga och attraktiva singelpersoner i 30-årsåldern det verkar finnas i min omgivning så överväger jag ev att revidera den uppfattningen. :angel:

Ja, det är ju så jag också tänker. Men med tanke på hur få vettiga och attraktiva singelpersoner i 30-årsåldern det verkar finnas i min omgivning så överväger jag ev att revidera den uppfattningen. :angel:
Jag tänker att det inte är ofta man ens har en crush på någon, så när man väl får det så ska man bejaka det och go for broke. Det kan ju vara den stora kärleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
573
Senast: pepp
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 457
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 453
Senast: Mineur
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 147
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar