Samma här. Jag är 38 och borde ha gjort en massa saker, vilket först nu får mig att känna lite sådär som du beskriver. Å andra sidan - jag har gjort en massa saker, men inte såna där standardsaker som att köpa hus, få barn, Familjen AB osv. Det jag istället gjort är att jag levt mitt liv efter hur jag själv haft lust, jag har pluggat det jag hade lust med i vuxen ålder - behövde inte tänka på att fråga nån om hur vi skulle få ihop ekonomi osv. Jag har flyttat dit jag haft lust med, utifrån vad jag känt för att satsa på. Samma där - ingen har stått i vägen. Jag unnar mig det jag har lust att unna mig, för att jag sett till att kunna göra det.
Jag säger inte att det är rätt eller fel. Men så har jag levt mitt liv och det har varit allt annat än innehållslöst. Jag skulle inte alls tycka att en potentiell partner som levt motsvarande inte gjort nåt av sitt liv. Men det beror ju på vad man jämför med, är det Familjen AB så nej, då har man ju inte gjort dom sakerna. Jag har helt enkelt inte haft nån lust. Men jag skulle inte tycka det var så attraktivt med nån som är 40 och verkligen inte gjort nåt alls, dvs kanske bara suttit hemma och tittat på teve i 20 år. Det tilltalar mig inte. Jag vill ha nåt att prata om, och jag ser sällan på teve så att prata om 20 års tevetittande funkar ju inte med mig...