Jaha, jag skulle ju lägga ner detta helt jag, iallafall över nyår tills jag får lite mer stabilitet med jobb/plugg, men igår var jag ”fräck” och skickade ett meddelande till en halvbekant.
Jag vet vem han är och vi har träffats flertal ggr via gemensamma vänner + att vi har barn i samma ålder så ses ibland på skolan. Har alltid tyckt bra om honom men har aldrig vetat hans status (förutom att han inte är med barnens mamma mer sen länge) sen är jag en fegis så har aldrig frågat. Vi sågs på affären här för ett par veckor sen och vi stod och pratade en bra stund, sen hamnade vi bakom varandra i kön också så vi pratade på där igen, och efter det så har jag tänkt tanken att nästa gång jag ser han ska jag våga fråga!
Så, jag såg han igår! Visserligen möttes vi bara i bilarna, men han vinkade så glatt så!
Och jag måste ju hålla vad jag lovat till mig själv, så när jag kom hem så tog jag mod till mig och skickade ett meddelande till han (vi har skrivit innan, men bara om saker typ ang skolan) och frågade sonika om han ville ta en fika någon dag, att jag inte alls vet hans status, men om han skulle råka vara singel så ses jag gärna på en kaffe eller nått!
Jag skickade iväg det och sen dog jag lite lätt!
Fick iaf svar ganska snabbt att han inte själv visste status riktigt då det var komplicerat och lite struligt, och han var väll på väg ur det i princip, men att han blev väldigt glad över att jag frågade och sen frågade han om han fick skjuta fram den där fikan en liten stund.
Jag svarade att mitt erbjudande kommer stå kvar så det var bara att han hörde av sig när/om han känner för det i framtiden.
Såå, jag känner mig nöjd trots allt! Dels för att jag vågade fråga, att han faktist blev glad över att jag frågade, och att han var/är så pass schysst människa att han inte hoppar på min fika förens han verkligen vet vad det blir av det han har. Verkar som sagt vara en vettig karl!
Sen får vi se om det blir någon fika framöver eller inte, men jag är som sagt himla nöjd över hela grejen just nu iallafall!