Åh vilken underbar sammanfattning av dejtinglivet! Jag har också dejtat rätt intensivt i perioder men nu var det länge sen. En ledsnar efter ett tag kände jag i alla fall. Det där roliga med att träffa nya människor blev mer som anställningsintervjuer med sökanden med fel profil för jobbet till slut typEfter ett på tok för långt förhållande är jag sedan 8 månader officiellt singel. Var, delvis tack vare Buke, på gång att skilja mig för flera år sedan men gav relationen några chanser till.
Jag har nu dejtat väldigt intensivt under dessa månader och blir lite förvånad över hur snabbt nyhetens behag går över. Jag tyckte verkligen att det var jätteroligt att träffa nya människor men det där intresset dog snabbt. Tycker ni att det är roligt att dejta?
Jag förstår heller inte hur det kan vara så svårt. Jag trodde att det svåraste skulle vara att hitta någon man tyckte om och att resten skulle lösa sig, men uppenbarligen inte.
Jag har hunnit med att dejta en yngling, en pensionär (sade sig vara aningen yngre ), en präst som visade sig vara gift och hade en urusel kvinnosyn, fler upptagna män, män som blir för intensiva direkt, en på tok för välbärgad man, en man som inte kunde prata om annat än att han kom från en kungaätt och dessutom var han både osäker och på tok för intensiv för mig, en helt vansinnigt snygg men sjukt tråkig man, en medelålders man som såg väldigt bra ut men där det var uppenbart att alla hans foton och filmer han skickade enbart var tagna för att han älskade att se sig själv och såklart männen som älskar att oombedda recensera en.
Ett axplock: jag är tydligen ”en Dr Jekyll and Mr Hyde”, jag är ”väldigt snygg men kan inte spela x”, jag är ”kravkänslig” och jag ”vägrar att anpassa mig efter vad män attraheras av”. Just det, jag låter enbart andra bestämma när jag har bestämt att det är okej.
När jag väl tyckte att det klickade med en väldigt genuin och jättefin man som jag definitivt hade kunnat tänka mig att träffa igen blev jag naturligtvis ghostad. Jag tröstar mig med att det kan berott på att han fick vansinnigt mycket på jobbet i samma veva som vi sågs. Annars har jag helt tappat känslan för när någon gillar en eller inte.
Jag hoppas på att få dela många erfarenheter och pepp med er i tråden.
Om någon har förslag på någon mer fin kategori av män som jag inte har hunnit att testa än, tar jag tacksamt emot dessa.
Har varit på två dejter nu den senaste månaden. Trevliga men bara just det. Inget klick alls för mig. Ska på dejt på torsdag dock, med en kille jag messade med ganska mycket i somras men då bestämde jag mig för att jag inte orkade dejta och la ner Tinder. Men vi hittade varandra igen nu på nyårsafton. Vi får se om det bara är trevligt det med eller om det kan bli något mer. Han verkar väldigt rolig i alla fall, och snygg