Tog första bästa inlägg nu, men vill bara flika in att liknande skämt inte alls behöver betyda dåliga värderingar. Det finns ju en massa olika komiker som skämtar om diverse saker som de egentligen inte står för.Haller med de andra har.
Sen skulle jag vilja saga att han inte bara har "dalig humor". Dalig humor ar typ fiskuddar eller bananskal (i min bok). Denna mannen verkar bara anvanda humor som ett skynke for att vadra daliga varderingar. Alltsa det ar inte att ni har olika humor (for sant kan man leva med), det ar att han har kassa varderingar och varldssyn (och sant ska man inte leva med)
Självklart ska man inte träffa nån om det inte känns bra i magen innan. Men att tro att de har dåliga åsikter för att de har en grov humor/humor som inte överensstämmer med ens egen tycker jag blir ett tråkigt antagande.
Jag har personligen både dejtat och umgåtts mycket med personer som jobbar som komiker. Samt har kompisar med grov humor, jag själv har det också. Och bara för att vi tillsammans kan skratta åt skämt om att sparka på nån som redan ligger ner (dåligt exempel men det får duga) så betyder inte det att vi gör så på riktigt!
Nu vet jag ju inte hur @musicmakesit kille har uttryckt sig, det kanske upplevs mer obehagligt än skämtsamt och då är det förmodligen ingen bra grund för en relation.
Innan det här spårar ur till en diskussion om "får man skämta om allt" så vill jag ändå avsluta med att man inte behöver få allt för förutfattade meningar. Men känns det inte alls bra så är det ju bara onödigt och slöseri med tid att träffa en person man inte delar humor och kanske också andra åsikter med så pass att det bara kommer bli obekvämt.