Jag är krass, jag skulle säga att han får skärpa sig och inte klanka ned på sig själv, att jag gillar honom för den han är och att det är nog nu.Hur hanterar ni en person med dåligt självförtroende när ni dejtar? Killen jag träffar är ju verkligen jätte fin, varken smal eller tjock eller något jag bryr mig om för jag ser allt annat hos honom. Men han är så orolig över sin kropp, att han är tjock och otränad. Det smyger fram lite då och då och jag övertygar honom om att jag tycker han är jätte fin och absolut inte behöver ändra på sig och att jag inte skulle gilla honom mer om han går ner i vikt. Gillar ju honom precis som han är. Jag kan komma på mig själv med att säga negativa saker om min kropp automatiskt någon gåndmen jobbar på att få bort dom kommentarerna. Vill inte blanda in sånt i något fint.
Hur stöttar ni om det är någon ni dejtar som känner som den här killen gör? Jag tror han är rädd att jag ska lämna honom för något jag inte ens ser som ett problem.
Gör jag rätt eller krävs det mer? Hur mycket kan jag verkligen påverka hans självförtroende i en dejtingsituation? Det kanske är för mycket begärt att få honom trygg och nöjd på egen hand?
Pallar inte att höra en massa gnällande från en dejt över hens kropp. Det får hen lösa utan mig.