Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
De senaste killarna jag vart förhållande med ville ses rätt omgående, men då träffades vi inte på tinder utan på match/mötesplatsen. Chatta i en månad känns nästan meningslöst, ger mig inte så mkt, är ju först irl man märker om man ens gillar personen tycker jag. Men jaja, är väl bara rätta sig efter spelreglerna då antar jag ☺️

Ja alla är olika. Jag pratar hellre länge innan jag träffar någon pga hatar att träffa folk jag inte tycker om, märker själv i textform ganska bra. Snabbaste jag träffade någon, då pratade vi i två veckor tror jag. Rekord för mig haha.

De senaste killarna jag vart förhållande med ville ses rätt omgående, men då träffades vi inte på tinder utan på match/mötesplatsen. Chatta i en månad känns nästan meningslöst, ger mig inte så mkt, är ju först irl man märker om man ens gillar personen tycker jag. Men jaja, är väl bara rätta sig efter spelreglerna då antar jag ☺️

Men gud. Skriv om du vill ses?
Man har ju inte en aning om det är en person som enbart högersveper.
Som andra skrivit, det är vad du vill som gäller.

Spel finns inte!

@Ramlösa Vet inte om det spelar roll, du verkar ganska fast i dina mönster, men jag är kille och om jag inte är intresserad så slutar jag svara. Att jag inte bjuder ut handlar om att jag för tillfället kanske inte har tid, eller att jag fortfarande bildar mig en uppfattning om personen.

Det finns inga spelregler. Bjud ut om du vill, sluta skriv med personen om du inte är intresserad. Helt ärligt, alla relationer blir omöjliga om folk inte förhåller sig till varandra och vad de själva vill, istället för till några oskrivna regler som inte finns.

Tror jag firade 6 månader med The Guy genom att inse att jag för första gången I mitt liv nog har fått något att likna vid preferenser vad gäller sex 😆 Något jag tyckt varit så otroligt oviktigt och mest bara asjobbigt tidigare. Nåja, en fyller väl inte snart 36 för intet!

I övrigt är jag mest lite orolig över att han ska flytta om en vecka. Förändringar är inte min grej. Har haft en fantastisk helg och sedan insåg jag detta faktum i eftermiddags. Ville packa ihop mina saker jag har där direkt och ställde in mig på att vi inte skulle träffas på typ 2 veckor pga packa/flytta in osv. Och väl där skulle han aldrig vilja träffa mig igen för jag känner mig automatiskt fel på en plats jag inte sett och kan liksom inte föreställa mig det. Och så skulle han sitta där på sin balkong med sina vänner och glömma bort att vi ens träffats.

Medan verkligheten är att han bara svarade att han kunde packa mina grejor med sina. Har saker i min bil o lägenhet och ska låna flyttlådor av mig när vi ska ses igen i morgon. Och han är ju inte som jag så det är ju inte 2 veckor av kaos och noll tid till något utan snarare flyttar han på förmiddagen innan jobbet och sedan är det klart. Utan kaos och stress, utebliven kontakt, glömska och ett nytt liv där jag inte ens är ett minne blott. Han tog ju tom reda på var man parkerade åt mig på första visningen pga han vet jag tycker det är det värsta som finns 🤣

Ja tack hjärnan du är så himla bra ibland 🙄🤣

Tror jag inte är van vid folk som faktiskt är så pass öppna som O är. Men också någon där det känns som att det finns en bekväm uppdelning med vem som frågar om vi vill ses och hur han faktiskt utbrister ”Ser så mycket fram emot att ses” även fast vi nu träffats i typ ett halvår. Brukar kännas som om man tröttnar efter den tiden typ, men känns som att jag hittat en jättefin vän!

Alltså jag måste vara jätteful och tråkig. Får en del matchningar på tinder men sen får man ju inte igång en konversation med någon. Samma för er? Skriver ”hej” till de jag matchat med men ingen svarar ju... vad gör jag för fel? Hör ju hur många som helst som hittar sin partner på tinder men för mig fungerar det uppenbarligen inte *ledsen*

Jag matchade med en kille för några veckor sedan som inte hade någon text, enbart bilder. Våran konversation hittils har sett ut såhär:

6. Maj:
Killen: Hej Sorbifolia, trevligt. K---stad här, vart håller du till?
Jag: Oj, det var lite långt borta (3 timmar), jag bor i S..... 🤔 Men du kör väl lätt en sväng upp hit med din Ninja? (motorcykel) 😂

16. Maj:
Killen: Jadå, det är 0 problem 👍😊

24. Maj:
Killen: Hej, Sorbifolia, jag väntar bara in lite bra väder så kommer jag, om du fortfarande är interesserad?

Alltså.... interesserad av vad?? Jag vet ju INGENTING om honom förutom att jag sett hans bilder på Tinder?
Och hur interesserad blir man liksom när folk väntar 10 dagar med att svara när man skriver till dem....?

Alltså jag måste vara jätteful och tråkig. Får en del matchningar på tinder men sen får man ju inte igång en konversation med någon. Samma för er? Skriver ”hej” till de jag matchat med men ingen svarar ju... vad gör jag för fel? Hör ju hur många som helst som hittar sin partner på tinder men för mig fungerar det uppenbarligen inte *ledsen*

Alltså, inte för att jag har varit ute i nätdejtingsvängen särskilt mycket men min upplevelse var helt klart att det där hörde till. Många är helt enkelt inte så bra på att snacka ur tomma intet eller ens med stödord från presentation, andra kör ett kortare intro men lägger sedan ner av oklar anledning. Många swipar utan närmare eftertanke på vad som ska ske om det blir matchning, alt orkar inte lägga ner tid och energi om de inte känner "wow" direkt.
Det finns hur många knepiga beteenden som helst och jag tror inte att ett enda har att göra med att du skulle vara ful eller tråkig. Sen är man väldigt olika i vad som funkar för en - Tinder kanske helt enkelt inte är din grej? Själv tycker jag att det verkar vara en köttmarknad med dåliga förutsättningar för många oavsett hur de ser ut eller är som individer. Tär det på självkänslan att använda dejtingappar så är det nog bättre att skippa dem.

Alltså, inte för att jag har varit ute i nätdejtingsvängen särskilt mycket men min upplevelse var helt klart att det där hörde till. Många är helt enkelt inte så bra på att snacka ur tomma intet eller ens med stödord från presentation, andra kör ett kortare intro men lägger sedan ner av oklar anledning. Många swipar utan närmare eftertanke på vad som ska ske om det blir matchning, alt orkar inte lägga ner tid och energi om de inte känner "wow" direkt.
Det finns hur många knepiga beteenden som helst och jag tror inte att ett enda har att göra med att du skulle vara ful eller tråkig. Sen är man väldigt olika i vad som funkar för en - Tinder kanske helt enkelt inte är din grej? Själv tycker jag att det verkar vara en köttmarknad med dåliga förutsättningar för många oavsett hur de ser ut eller är som individer. Tär det på självkänslan att använda dejtingappar så är det nog bättre att skippa dem.
Hur ska jag annars träffa ngn då tänker jag?

Jag brukar inte heller svara på ett Hej, känns så himla tråkigt och vad ska man skriva tillbaka? Hej? Om jag skriver först så brukar jag inleda med en fråga eller någon reflektion ang vad dom visar på profilen eller bilderna. (Ska erkänna att jag ibland bara skickar en flirtig GIF haha)

Jag brukar inte heller svara på ett Hej, känns så himla tråkigt och vad ska man skriva tillbaka? Hej? Om jag skriver först så brukar jag inleda med en fråga eller någon reflektion ang vad dom visar på profilen eller bilderna. (Ska erkänna att jag ibland bara skickar en flirtig GIF haha)
@Ramlösa jag håller med Tonto om att bara hej känns ganska tråkigt. Prova att göra som Tonto föreslår och skriv nåt mer! 🙂

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 568
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 744
Senast: Mineur
·
Kultur Nu är den igång! Såg första avsnittet precis och jag är helt såld. Känns som en serie för lite äldre barn, och även perfekt för en...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
6 469
Senast: MML
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka