Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gillar inte den biten heller. Det är nog nervöst ändå . Ska man sedan behöva gå och fundera på om man inte kommer känna igen personen så man måste hålla på leta blir bara ännu ett stressmoment.
Tidpunkt, en specifik plats och signalement i form av kläder så har det aldrig varit ett problem.
Ja jag håller med. Förvånandsvärt många föreslår ju ändå att man ska mötas upp vid någon tunnelbana i innerstan.
Har ännu inte fått fram till fel person iaf!
Fast det brukar iof vara en fördel för mig, jag har en tendens att fortfarande gå fel om jag ska till något nytt ställe/gata i Stockholm 😅.

Jag är lite orolig. Jag och Sp hördes väldigt lite i helgen, men utväxlade gonatt-sms i lördags kväll. Sen gick jag in i nån jobbångestbubbla och orkade inte ta nåt kontaktinitiativ, men skrev till honom för ett dygn sen. Inget svar, och han verkar inte haft mobilen på överhuvudtaget sen dess, har försökt ringa också. Troligen är det så att han är låg och mest sover, eller att han har nåt telefonstrul, men känns jobbigt, och jag känner att jag varit en kass partner som inte funnits där som aktivt stöd för honom när han haft det kämpigt. Tror inte jag kommer fixa det framöver heller och det känns lite svinigt.
Relationen har känts betydligt mindre angelägen för mig senaste veckorna, och jag är inte helt klar över varför. Kan vara för att jag själv har för mycket och inte orkar hålla ångan uppe. Kan vara så också att så länge förälskelsen peakade gick det bra att leva i nuet, nu ser jag lite längre framåt, och blir på flera plan tveksam över hur det kommer att fungera i längden.

Men nu vill jag bara höra från honom att han är okej.
Vi hördes igår kväll. Som jag misstänkte har han kraschat ihop. Mest handlar det om press från strul med myndigheter. Svårt när vi bor två timmar från varann, han ser inte direkt nåt jag kan göra just nu men vill gärna att jag kommer över när jag får möjlighet nästa vecka, så jag tänkte åka dit då och ge honom kramar och lite hjälp med handling och mat. Han har också stöd från föräldrar och en läkartid inbokad. Hoppas det ger något positivt.

Pratat en snabbis med P i telefon igen. Dvs 1,5 h.
Dejt är nu bokat på lördag. Tanken var först att gå en långpromenad/mindre vandring eftersom vi båda gillar det men vädret ska bli skit så vi la ner det. Nu blir det laga middag ihop istället. Känns odramatiskt med tanke på alla timmar i telefon plus att vår gemensamma kontakt gått i god för oss.
Jag har inga problem med att slå ihjäl en kväll av samtalsämnen med honom. Sen om attraktion uppstår är en annan femma men vi har pratat om det är helt på det klara med att vi kanske bara kommer landa i kompiskänslor.

I morgon ska jag dejta Raceföraren. Det har lättat liiiiite i chattandet. Återstår att se om han släpper loss lite i morgon eller om han fortsätter vara lite blyg och stel. Han är iaf väldigt fin att se på och verkar vara en fin människa.

Jag dejtar inte alls, pga barn på heltid, jobb, djur och hus - men skulle vilja höra om någon annan i min situation faktiskt gör det och hur det funkar? Jag menar när på dygnet skulle man ha tid att träffa och lära känna en man?

Just nu lutar det åt singelliv på obestämd framtid (vilket iofs är ok, men...). Vore intressant att höra om nån lyckats få till en relation med dessa förutsättningar?

Jag dejtar inte alls, pga barn på heltid, jobb, djur och hus - men skulle vilja höra om någon annan i min situation faktiskt gör det och hur det funkar? Jag menar när på dygnet skulle man ha tid att träffa och lära känna en man?

Just nu lutar det åt singelliv på obestämd framtid (vilket iofs är ok, men...). Vore intressant att höra om nån lyckats få till en relation med dessa förutsättningar?
Helgerna hinner jag ibland om det inte blir på jobbet

Jag dejtade inte heller när jag hade barn på heltid men har hört talas om folk som lyckas.
Vill bara säga heja dig, i vilket fall som helst!

Jag har bara barn på halvtid men barnvakt är en förutsättning, annars går det inte. Har du någon barnet/barnen kan vara hos någon kväll/natt ibland?

Dags att knalla till tåget in till stan för lite mat och öl med Raceföraren. Han messade nyss att han var på sitt tåg.
Ska faktiskt bli kul att träffa honom. En eloge till honom som lite lätt hängt kvar utan att bli "på" när jag varit så avvaktande. Känns sunt.

Dejten med kollegan igår gick så himla himla bra. Men jag känner mig lite snurrig. Han har fått kommentarer från vänner som frågat om han har träffat någon. Och jag borde bli kallsvettig, men kom på mig själv med att bli glad istället. Nu har jag lite småångest och hoppas att jag bara är så attraherad att det känns som något annat. Jag är helt färdig med att förneka mig själv och mina begär i relationer men jag är absolut inte redo för att bli flersam "på riktigt". Fan också. Men ändå. Jippi!

Dejten med kollegan igår gick så himla himla bra. Men jag känner mig lite snurrig. Han har fått kommentarer från vänner som frågat om han har träffat någon. Och jag borde bli kallsvettig, men kom på mig själv med att bli glad istället. Nu har jag lite småångest och hoppas att jag bara är så attraherad att det känns som något annat. Jag är helt färdig med att förneka mig själv och mina begär i relationer men jag är absolut inte redo för att bli flersam "på riktigt". Fan också. Men ändå. Jippi!

Tycker det låter jättemodigt och härligt ändå, heja dig! 😍

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 569
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 745
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 210
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 256
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka