Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det hade inte jag heller häromåret. Men nervositeten lägger sig lite om man kan byta ut ”tänk om detta är mannen i mitt liv som jag skall träffa!!!” :nailbiting::nailbiting::nailbiting: Mot, ”Kul och spännande att träffa en annan människa och prata lite och se hur det känns.” Du behöver heller absolut inte känna att du direkt efter dejten måste bestämma dig för om du vill ses igen. Även om du blir tillfrågad. Det går fint att säga att du vill landa lite eller tänka eller vad du vill. Jag tänker att antingen klickar man någorlunda och blir nyfiken på att ses igen, eller så är man bara en erfarenhet rikare. Man behöver inte heller känna att man måste ge hej och hejdåkramar, men jag tycker ofta att det lättar lite på spänningen att ge en hejkram. (Om jag tycker att personen verkar inbjudande och mottaglig för en kram)
I och för sig inte riktigt svar på min fråga, men om det där är va dejt är, då kommer jag aldrig gå på dejt, snarare hederliga vanliga träffar, likadana träffar kompisar emellan.
Låter som en dejt kommer få mig super awkward, så skippar nog det å håller mig till simplare former utan en massa krav.

I och för sig inte riktigt svar på min fråga, men om det där är va dejt är, då kommer jag aldrig gå på dejt, snarare hederliga vanliga träffar, likadana träffar kompisar emellan.
Låter som en dejt kommer få mig super awkward, så skippar nog det å håller mig till simplare former utan en massa krav.
Frågade du inte ”vad en dejt är?” :confused: Det jag försökte beskriva var att en dejt inte behöver vara mer avancerat än att det är en ”träff”. Och att det inte finns några krav!

Men var visst lite för omständig. Ja, i grunden går man ju ofta på dejt med folk från dejtingsidor av anledningen att man vill känna om det finns kemi. (Som ju kan vara så enkelt som att samtal flyter på bra och att man känner att man blir mer nyfiken på att lära känna den andra).

Vad man gör kan ju vara precis vad man känner sig bekväm med. Många tar en fika eller en öl (vilket jag tycker kan bli lite stelt med fel person), själv föredrar jag en aktivitet, typ en promenad eller nåt första gången man ses, det blir för mig mycket mer avslappnat om man kan gå och prata utan att sitta mitt emot varandra.

Dejt=träff ju! :)

Jättevanligt för mig också 😕
Låter som en bugg? Konceptet är ju att det ska bli match av sig själv när två personer likat varandra. Kanske kan det vara så att många hets-likar på massor av profiler som en första sortering och sen de går igenom likesen och sållar ett andra varv men att det hos dig ser ut som om liksen ligger kvar? Låter ju konstigt annars!

Jag är inte heller principiellt mot otrohet.

Men jag hade haft svåra principiella motstånd mot att vara den som män vilar sig från sin sambo hos.
Jag skulle vara tveksam till att vara med någon upptagen om det hela tiden enbart handlade om sex. Jag behöver mer än någon som bara kommer när han kan ljuga ihop en story för sin flickvän, ligger med mig och sen drar på sig kläderna och drar.

Med den här killen har jag pratat och skrattat i timmar, legat nära och bara kramats, lagat mat, kollat dåliga tv-serier och så vidare.
Ett sånt upplägg har jag inga problem med.

Jag skulle vara tveksam till att vara med någon upptagen om det hela tiden enbart handlade om sex. Jag behöver mer än någon som bara kommer när han kan ljuga ihop en story för sin flickvän, ligger med mig och sen drar på sig kläderna och drar.

Med den här killen har jag pratat och skrattat i timmar, legat nära och bara kramats, lagat mat, kollat dåliga tv-serier och så vidare.

Fast det tycker jag är enormt mycket värre mot hans flickvän? Observera att jag dömer inte dig, funderar bara lite kring det här.

Själv skulle jag kunna tolerera/tillge att min pojkvän låg med någon annan om det var enbart sex, men inte det som du beskriver....

Som sagt är det där med otrohet inget jag går i taket över.

Men den här snubben visar sig ju, som jag läser dina inlägg, som en respektlös skitunge.

Troligen är ju hans sambo inte lika avspänd i frågan om otrohet som jag. Det skiter han i.

Full och kåt bjuder han hem sig själv och en kompis till dig på trekant, med argumentet att de inte kan visa sig för sina sambos i det tillståndet.

Jamen, då var det ju skitbra att han visste en brud de kan dra hem till.

Han framstår som så djävla sunkig att det kryper i mig.

Fast det tycker jag är enormt mycket värre mot hans flickvän? Observera att jag dömer inte dig, funderar bara lite kring det här.

Själv skulle jag kunna tolerera/tillge att min pojkvän låg med någon annan om det var enbart sex, men inte det som du beskriver....
Jag håller med dig. Det är ett värre svek mot hans flickvän men det är inte min sak att lägga mig i deras relation, han ansvarar själv för sitt beteende mot henne.

Som sagt är det där med otrohet inget jag går i taket över.

Men den här snubben visar sig ju, som jag läser dina inlägg, som en respektlös skitunge.

Troligen är ju hans sambo inte lika avspänd i frågan om otrohet som jag. Det skiter han i.

Full och kåt bjuder han hem sig själv och en kompis till dig på trekant, med argumentet att de inte kan visa sig för sina sambos i det tillståndet.

Jamen, då var det ju skitbra att han visste en brud de kan dra hem till.

Han framstår som så djävla sunkig att det kryper i mig.
Ja alltså, jag har aldrig brytt mig om att försöka skönmåla honom utan skrivit rätt upp och ner vad jag själv uppfattar utifrån det jag ser och det är väl inte så positivt om man bara ser det utifrån.

Han är ingen svärmorsdröm och jag skulle aldrig lita på honom i ett förhållande men jag gillar hans sällskap. Jag gillar att han är smådryg på ett skönt sätt, jag gillar hans humor, jag gillar att vi kan prata om allt och inget medan tiden flyger iväg och jag älskar hans kropp och det han kan göra med den.

Det räcker för mig, hans förhållande får han själv ta ansvar för.

För att saker skulle bli lättare..
Jag är bi, och har också levd erfarenhet av både rollen som lesbisk och rollen som hetero. Jag ser faktiskt ingen fördel alls med positionen som heterosexuell kvinna jämfört med den som lesbisk. Jag är betydligt mer van vid att heteron själva tror att det är så mycket bättre/lättare/whatever att vara just heterokvinna, men jag ser överhuvudtaget inte det de pekar på som fördelar.

En straight man är det sista jag vill vara ihop med! Men det är inte den enda nackdelen med positionen som heterokvinna. Kanske inte ens den värsta.

Ja alltså, jag har aldrig brytt mig om att försöka skönmåla honom utan skrivit rätt upp och ner vad jag själv uppfattar utifrån det jag ser och det är väl inte så positivt om man bara ser det utifrån.

Han är ingen svärmorsdröm och jag skulle aldrig lita på honom i ett förhållande men jag gillar hans sällskap. Jag gillar att han är smådryg på ett skönt sätt, jag gillar hans humor, jag gillar att vi kan prata om allt och inget medan tiden flyger iväg och jag älskar hans kropp och det han kan göra med den.

Det räcker för mig, hans förhållande får han själv ta ansvar för.
Jag är mer bekymrad över hans sätt att behandla dig.

Jag är bi, och har också levd erfarenhet av både rollen som lesbisk och rollen som hetero. Jag ser faktiskt ingen fördel alls med positionen som heterosexuell kvinna jämfört med den som lesbisk. Jag är betydligt mer van vid att heteron själva tror att det är så mycket bättre/lättare/whatever att vara just heterokvinna, men jag ser överhuvudtaget inte det de pekar på som fördelar.

En straight man är det sista jag vill vara ihop med! Men det är inte den enda nackdelen med positionen som heterokvinna. Kanske inte ens den värsta.
Såklart, en straight man vore orimligt när jag tänker på det. Till och med obehagligt. Skrämmande.
Jaja, får fortsätta vara lesbisk.

Jag har en förmåga att försköna saker jag inte har tillgång till. En romantiserad bild av verkligheten jag inte känner till. Så romantiserar väl straighthet lite.
Och jag romantiserar bilden av att vara lesbisk. Jag har alltid velat vara lesbisk eller bi men är inte det, ännu så länge är bäst att tillägga. Tänk att bara få deala med kvinnor - underbart! även om jag såklart fattar problemen med förtrycket mot homosexuella etc etc.

Och jag romantiserar bilden av att vara lesbisk. Jag har alltid velat vara lesbisk eller bi men är inte det, ännu så länge är bäst att tillägga. Tänk att bara få deala med kvinnor - underbart! även om jag såklart fattar problemen med förtrycket mot homosexuella etc etc.

Hear hear!
Jag tror kvinnor lever i total jämställdhet och frid utan missförstånd och skräp.

Har en ambition om att bli straight och leva enligt heteronormen. Min kompis stöttar mig inte utan han säger att jag är genomlesbisk.
Men jag funderar på att göra ett försök ändå, måste ju finnas någon man som även kan attrahera någon som är lesbisk?
Det borde ju rimligtvis inte vara så svart och vitt?

Jag har funderat supermycket kring just detta. För vissa människor verkar det ju uppenbart vara precis så svart eller vitt. Men jag har aldrig känt så själv. Är man bi då eller? Matas ständigt med propaganda om att bisexualitet inte existerar, antingen är man homosexuell och då VET man det, eller så är man hetero och då funderar man inte över det alls typ.

Förstår att vissa saker blir enklare rent praktiskt om man lever i en heterorelation (ex skaffa barn) men ser klart även fördelar med en lesbisk relation. Gör inte du det, alls?

Jag har funderat supermycket kring just detta. För vissa människor verkar det ju uppenbart vara precis så svart eller vitt. Men jag har aldrig känt så själv. Är man bi då eller? Matas ständigt med propaganda om att bisexualitet inte existerar, antingen är man homosexuell och då VET man det, eller så är man hetero och då funderar man inte över det alls typ.

Förstår att vissa saker blir enklare rent praktiskt om man lever i en heterorelation (ex skaffa barn) men ser klart även fördelar med en lesbisk relation. Gör inte du det, alls?
Jodå, ser absolut många fördelar med att vara lesbisk.
Men måste erkänna att jag alltid haft skamkänslor relaterade till min sexualitet och inte klarat av att vara så öppen mot mig själv som jag borde vara. Råkar ibland ligga med män på fyllan, inte för att jag är attraherad eller för att jag gillar det, utan för att det är skönt att passa in i samhällsnormen ibland.
Min uppväxt har gett mig skam och vissa delar av mitt umgänge bidrar till det, vilket gör att jag tycker det skulle vara skönt ur den aspekten att vara straight.

Men i praktiken inser jag ju det omöjliga för mig att leva med en man.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 576
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
427
Senast: Tilly_85
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 228

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024

Hästrelaterat