Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Killarna vaknade till sist. De fick frukost på sängen (snäll som man är) och efter varsin dusch drog de hemåt.
Jag är orimligt nöjd med natten ändå. Ragget skickade som vanligt ett "Tack, det var fantastiskt!"-sms på vägen hem och jag svarade att jag gärna gör om det.

Måste ta tag i träningen nu. Det enda jag inte var helt bekväm med inatt var att jag själv tycker att jag väger lite för mycket. Formen är inte direkt toppen så nu är det dags att göra något åt det.

Heja mig! Jag har pratat med kapet igen och rett ut vad han ville. Och sa vad jag ville. Vi ville egentligen samma sak ju! Herregud vad viktigt det är att man vågar säga vad man tänker. Det här hade ju kunnat gå i dass som vi säger här i Norge! 🤪 Med tanke på avstånd och omständigheter så är det besvärligt att inleda något seriöst (och jag är inte ens säker på att jag VILL det!) men vi tycker ju båda om varandras sällskap jättemycket! Och har stort utbyte av varandra. Han hade nog varit rädd att jag vill lite för mycket, och var rädd att såra mig, men jag är ju inte så rädd att bli sårad egentligen i nuläget, mer rädd att inte ha honom som resurs att klänga på. Och han vill ju klänga tillbaka :love: och så får vi se var det eventuellt leder. Ungefär så kan man sammanfatta det hela. Win-win och Yay! :banana:Han ska få tid på sig att komma i ordning med livet. Men inom inte allt för länge åker jag antagligen och hälsar på en helg. Saker var inte alls som jag trodde. Det är väldigt lätt att missförstå andras intentioner!

Jag swipar också maniskt på tinder nu och ska se till att komma ut på dejt så att jag inte har allt fokus på kapet.

Heja mig! Jag har pratat med kapet igen och rett ut vad han ville. Och sa vad jag ville. Vi ville egentligen samma sak ju! Herregud vad viktigt det är att man vågar säga vad man tänker. Det här hade ju kunnat gå i dass som vi säger här i Norge! 🤪 Med tanke på avstånd och omständigheter så är det besvärligt att inleda något seriöst (och jag är inte ens säker på att jag VILL det!) men vi tycker ju båda om varandras sällskap jättemycket! Och har stort utbyte av varandra. Han hade nog varit rädd att jag vill lite för mycket, och var rädd att såra mig, men jag är ju inte så rädd att bli sårad egentligen i nuläget, mer rädd att inte ha honom som resurs att klänga på. Och han vill ju klänga tillbaka :love: och så får vi se var det eventuellt leder. Ungefär så kan man sammanfatta det hela. Win-win och Yay! :banana:Han ska få tid på sig att komma i ordning med livet. Men inom inte allt för länge åker jag antagligen och hälsar på en helg. Saker var inte alls som jag trodde. Det är väldigt lätt att missförstå andras intentioner!

Jag swipar också maniskt på tinder nu och ska se till att komma ut på dejt så att jag inte har allt fokus på kapet.

Fan vad modigt och bra av dig! 👌

Ungefär det var kapets reaktion också! :love:

Själv slutar jag inte att förvånas över vad lite desperat brist på närhet kan göra med mitt mod. Men jag känner att jag har absolut noll att förlora på att bara kasta mig ut och se vad som händer.

Fyfan vad gött att känna så ändå eller? Att känna att man vill o kan kasta sig ut- ascoolt att du tänker ta vara på det!!!

Idag är det 50 dagar tills S kommer hit! Det går både fort och långsamt, haha. Det kommer ju ha gått ett halvår utan att vi setts och jag måste faktiskt säga att det känslomässigt går bättre än jag trodde. Visst saknar jag honom som fan och önskar att han var här, men vi har en väldigt bra relation på distans också.

Idag har vi pratat i telefon i över 6 timmar i sträck :o Aldrig har ett arbetspass och all pendling gått så fort förut (ja, jag får prata i telefon när jag jobbar). Vi pratade bla om att han har släkt i Kanada och att vi kanske ska åka dit någon gång och hälsa på, vilket skulle vara jättekul. Älskar roadtrips och Kanada ska ju vara vackert, så det ser jag fram emot :D Och så pratade vi såklart om julen och nyår och allt som kommer snart. Jag är såååå taggad på jul och vill att allt ska bli sådär perfekt operfekt som det alltid är här hemma, så att han får se hur min älskade jul är. Själv firar han inte jul, så det blir nästan lite extra kul.

Låt dem här sista 50 dagarna gå fort..!

Helgerna med V är så himla bra! Vi bakar, lagar mat, går promenader med Ruben och tittar på Disneyfilmer 😍
Han är så drömmig på alla vis. Igår var han med och byggde hage, spettade och slog ner alla stolp, jag och stallägaren kunde bara glassa runt, skruva isolatorer och dra tråd 😁
Han lyssnar tålmodigt på allt mitt prat om Molnet, tittar på alla bilder på söta hundar jag vill ha och fortsätter skämma bort Ruben.

Pratade länge med Musikern i går. Han var supersjuk. Så i dag har han varit hos läkare. Lunginflammation och antibiotika utskrivet. Men vi har fått igång bra samtal nu så det känns mycket mer positivt. Ser fram emot att träffa honom, frisk dessutom, nästa vecka :)

Trodde inte att det ens skulle vara möjligt men... Jag tror fan att jag har fått napp i annonserandet efter en sk "myskompis" (usch, jag ryser bara av ordet). Vi får se, men det känns som att det kan bli en träff så småningom iaf :D
Men så bra!
Hoppas det visar sig vara så! :)

om det skiter sig med dejten får jag kanske ta efter. Det är just närheten o myset jag oftast saknar. Inte det andra.

Men så bra!
Hoppas det visar sig vara så! :)

om det skiter sig med dejten får jag kanske ta efter. Det är just närheten o myset jag oftast saknar. Inte det andra.
Jag hoppas det jag med! Vi verkar ha en del gemensamt också så det låter som att det rentav kan bli trevligt häng även utanför vardagsrummet. Det vore skitnice, har inga vänner att umgås med så blir det en vän vore det verkligen guld värt!

Samma här, så kör på i så fall! Vad har du att förlora liksom :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 576
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
427
Senast: Tilly_85
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 228

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka