Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Märklig natt. Blev uppringd av den upptagna killen vid 3-tiden, han frågade om han och en av hans kompisar kunde sova hos mig. De hade varit ute och festat och ville inte gå hem till sina respektive flickvänner i det skicket de befann sig i.
Jag sa okej, och en kvart senare stannade en taxi här utanför.

Killarna kunde inte gå och lägga sig direkt utan behövde varva ner en stund innan så vi satt uppe och pratade.
Mitt ragg berättade för sin kompis om när han var ny på vår dåvarande arbetsplats och fick träffa mig för första gången. På den tiden hade jag en löjligt inkompetent chef som inte begrep ett dugg om smart projektering och som var så konflikträdd att han lämnade rummet när diskussionerna hettade till. Jag var så less att det bara brast en dag, jag ställde till en ordentlig scen inför alla och talade i stenhårda ordalag om för chefen vad jag ansåg om hans så kallade ledarskap, han fick en rejäl utskällning och jag ifrågasatte hur han ens kunde befinna sig på den positionen när han var så totalt okunnig och handlingsförlamad.

Mitt ragg skrattade och sa att han hade varit livrädd för mig det första halvåret efter den incidenten men att han numera inte är livrädd, bara lagom nervös :D

Kompisen visade sig vara en urcharmig kille som jag hade lätt för att snacka med. När han gick och la sig började jag och ragget att hångla i soffan och när vi kommit ur kläderna fick jag frågan om vi skulle kolla ifall kompisen fortfarande var vaken och ville vara med. Jag har svårt att säga nej till en snygg kille och att säga nej till två hade varit omöjligt i det läget :rofl:

Så, nu ligger jag här mitt i mellan killarna. De sover tungt och lär inte vakna än på ett bra tag men det gör inget. Jag kan tänka mig att ligga kvar här ett tag till.

Fint att de visade sådan omsorg om sina flickvänner att de gick iväg och hade en trekant med en annan tjej i stället! :up:🤦‍♀️
Haha ja det kan jag hålla med om är hur snedvridet som helst. Jag får påpeka det vid frukosten :D
Ja, man kan ju säga att det är tydligt att olika människor tilltalas av olika personlighetsdrag.
Vi är alla olika. Jag hade aldrig åkt till andra sidan jorden för att träffa en kille jag aldrig mött i verkligheten, speciellt inte någon som är dömd för våldsbrott.

Det är lätt att vara charmig och trevlig när allt är bra. Desto svårare när man är trött, nere, har ont eller haft en skitdag. Ännu värre när man är tvär, grinig, allt känns skit och man känner för att spränga saker.

Vi pratar genom allt, och det är lika lätt oavsett. Tonen ändrar sig så klart, men kommunikationen inte bara fungerar utan är konstruktiv och givande även när alla omständigheter talar för motsatsen. Vi peppar, stöttar, ventilerar, skrattar, retas, bollar idéer, tröstar, planerar, lyssnar...

Vänskapen känns makalöst solid, även när vi nu har övergått till att flirta ganska hämningslöst igen :o

Vi har hela tiden haft en plan för hur vi ska hantera mötet om det inte känns så bra irl (kemi och allt vad fan det nu är). Men nu börjar vi även leka med planer för vad detta kan vara/bli om det fortsätter kännas så här bra.

Haha ja det kan jag hålla med om är hur snedvridet som helst. Jag får påpeka det vid frukosten :D

Vi är alla olika. Jag hade aldrig åkt till andra sidan jorden för att träffa en kille jag aldrig mött i verkligheten, speciellt inte någon som är dömd för våldsbrott.
Det är toksnedvridet! Fattar heller inte hur du kunde gå på ”vi vill inte åka hem, kan vi få övernatta hos dig?” Det verkar väldigt mycket mer sannolikt med ”fan, vi är kung i baren och har SÅ JÄVLA KUL och du, ska jag ringa en brud jag känner och se om hon är med på det?”

Inte för att det hade behövt ändra ditt beslut men ... Det låter lite naivt att du framställer det som att de bara behövde en binge nånstans.

Det är toksnedvridet! Fattar heller inte hur du kunde gå på ”vi vill inte åka hem, kan vi få övernatta hos dig?” Det verkar väldigt mycket mer sannolikt med ”fan, vi är kung i baren och har SÅ JÄVLA KUL och du, ska jag ringa en brud jag känner och se om hon är med på det?”

Inte för att det hade behövt ändra ditt beslut men ... Det låter lite naivt att du framställer det som att de bara behövde en binge nånstans.
Jag anade givetvis att det skulle komma, och inte mig emot :)

”Gå på och gå på.” Vi är alla olika, det verkar ju inte ha varit Zinfernia emot att det öppnade sig en möjlighet.

Jag är principiellt mot otrohet eftersom jag ur eget perspektiv skulle tycka att det var hemskt om någon gick bak min rygg. Men jag vet ju inte mycket om de andras förhållanden här plus att de är vuxna människor, så jag tycker inte att det är upp till mig att vara dömande.

Oddsen för att det blir ligga av med en extra person är ju klart bättre om person två och tre först träffas och känner efter om man ömsesidigt klickar än om person ett bara frågar om det är intressant med en till random person. Eller hur? Så länge det finns ett samtycke.

Senast ändrad:
Aha. Ditt första inlägg lät dock väldigt oskuldsfullt. Och killen kunde ju faktiskt varit lite tydligare.
Ja jag är en person som ofta förknippas med oskuldsfullhet :angel: :D
Nej men jag förstod såklart vad som skulle kunna hända men jag uppskattade faktiskt att han inte var såpass "på" i telefon. Jag hade ju aldrig träffat hans kompis tidigare och det hade inte känts hundra att diskutera en trekant där och då. Väl hemma hos mig fick jag träffa killen, prata en lång stund med honom och känna att vi funkade bra ihop innan mitt ragg försiktigt frågade (när han och jag var ensamma i vardagsrummet) om jag var intresserad men det var ingenting de bara tog för givet.

”Gå på och gå på.” Vi är alla olika, det verkar ju inte ha varit Zinfernia emot att det öppnade sig en möjlighet.

Jag är principiellt mot otrohet eftersom jag ur eget perspektiv skulle tycka att det var hemskt om någon gick bak min rygg. Men jag vet ju inte mycket om de andras förhållanden här plus att de är vuxna människor, så jag tycker inte att det är upp till mig att vara dömande.

Oddsen för att det blir ligga av med en extra person är ju klart större om person två och tre först träffas och känner efter om man ömsesidigt klickar än om person ett bara frågar om det är intressant med en till random person. Eller hur? Så länge det finns ett samtycke.
Jag är inte principiellt emot otrohet.

Det jag reagerade på var killarnas fåniga logik, och att den framställdes som trovärdig.

Ja jag är en person som ofta förknippas med oskuldsfullhet :angel: :D
Nej men jag förstod såklart vad som skulle kunna hända men jag uppskattade faktiskt att han inte var såpass "på" i telefon. Jag hade ju aldrig träffat hans kompis tidigare och det hade inte känts hundra att diskutera en trekant där och då. Väl hemma hos mig fick jag träffa killen, prata en lång stund med honom och känna att vi funkade bra ihop innan mitt ragg försiktigt frågade (när han och jag var ensamma i vardagsrummet) om jag var intresserad men det var ingenting de bara tog för givet.
För mig låter dock flickvännerna som det sista jag skulle nämna om jag var killen och ville styra upp ett vänsterprassel. Förutom att det låter galet krystat.

För mig låter dock flickvännerna som det sista jag skulle nämna om jag var killen och ville styra upp ett vänsterprassel. Förutom att det låter galet krystat.
Fast att han har flickvän är ju inte någon nyhet för mig, han har aldrig försökt dölja det och jag har sen tidigare förstått att hans flickvän inte är så glad i hans festkvällar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
427
Senast: Tilly_85
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 224

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka