Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Enligt min länk är "got", som han skrev, korrekt på brittisk engelska. Du ville rätta det till "gotten", men då är det väl snarare du som gör antagande om vad han siktade mot? Typ "han ville säkert skriva amerikanskt och då är det minsann fel!"

Men som sagt, ska vi släppa OT?
Och min poäng är att båda är rätt, om du bara släpper det där med att det måste vara brittisk engelska. Men nu har jag satt punkt.

Jag ska aldrig mer hångla med någon jag verkligen gillar och vill träffa när jag är förkyld.
Musikern har blivit sämre igen, 4 veckan med hemsk hosta mm och ska i dag till läkare. Så det blir nog ingen helgdejt denna gången heller.
Hade jag hållit fingrarna borta EN gång så hade jag haft fler dejter nu :meh:

Såklart är det som du skriver.
Men samtidigt kan jag inte riktigt rättfärdiga för mig själv att ge mig in i en relation när jag vet hur självdestruktiv jag är nu. Helt ärligt är det på nivån att jag inte kan sova hemma själv nu då jag isf inte vet om jag vaknar nästa dag eller inte.
Så frågan är om jag är förälskad i henne eller i den tryggheten jag känner när hon är hos mig och håller om mig.
Det är givetvis inte min sak att tycka. Men jag har läst hur du mår och jag kan säga att skillnaden inte är jättestor mellan min partner då och du nu.

Det är givetvis inte min sak att tycka. Men jag har läst hur du mår och jag kan säga att skillnaden inte är jättestor mellan min partner då och du nu.
Men är detta verkligen en sak som någon annan kan råda om? Jag ser att du skriver att det inte är din sak att tycka, men ...

Att inte ge sig in i något när man mår som parelli gör låter väldigt klokt för mig, och det finns säkert många fler nyanser i det än det där med att belasta den andra. Och även om den andra skulle tycka att nejdå, jag är inte belastad av din depression - så kan jag tänka mig att min egen känsla ändå skulle vara att jag belastade. Jag har också sjukdomsproblem, om än av annan art, som gör att jag absolut inte skulle inleda något. Jag har fullt upp med mig själv, skulle inte orka relatera till någon annan och fundera över hur han kan tänkas ta det.

Men är detta verkligen en sak som någon annan kan råda om? Jag ser att du skriver att det inte är din sak att tycka, men ...

Att inte ge sig in i något när man mår som parelli gör låter väldigt klokt för mig, och det finns säkert många fler nyanser i det än det där med att belasta den andra. Och även om den andra skulle tycka att nejdå, jag är inte belastad av din depression - så kan jag tänka mig att min egen känsla ändå skulle vara att jag belastade. Jag har också sjukdomsproblem, om än av annan art, som gör att jag absolut inte skulle inleda något. Jag har fullt upp med mig själv, skulle inte orka relatera till någon annan och fundera över hur han kan tänkas ta det.
Min skepsis gäller mest att en person fattar beslut för en annan. Dvs samma beslut på andra argument än den andra personen, har jag inget att säga om.

Hemma igen efter en jättemysig hotellnatt! Jag är på banan igen. Vi har ätit sen middag ihop, druckit en hel del vin, sovit tätt intill varandra och pratat massor - precis vad jag behövde!
Han är långtifrån någon svärmorsdröm och faktum är att han är bra mycket stökigare än vad någon av mina vänner är men jag trivs i hans sällskap. Vi skrattar, pratar och kramas om vartannat och även om jag inte hyser några som helst förhoppningar att han ska lämna sin flickvän för min skull så njuter jag till max av det vi har här och nu.

Installerade tinder igen mest av anledningen uttråkad.
Men kände väl ganska omgående "näh"

"Sugen på bus då har du kommit rätt, för här är flaggen alltid i topp och jag har en bra nyckel som öppnar dom flesta låsen ! Men jag slickar alltid först på låset 😍 Å jag garanterar att du kommer bli nöjd ;)"

HUR kan en vuxen människa tycka att det här är fyndigt och tro att det ska generera ligg?

Har ni också märkt av att konversation dör ut?
Jag börjar bli lite less på att va den som håller igång konversationen. Vill gärna få lite frågor tillbaka också, men vill inte direkt tvinga fram något.

Nu senast blev det ett kort svar på något jag skrev. ”Precis.”
Jag har inget bra svar på det eller kommer på någon annan fråga. 🤔

Installerade tinder igen mest av anledningen uttråkad.
Men kände väl ganska omgående "näh"

"Sugen på bus då har du kommit rätt, för här är flaggen alltid i topp och jag har en bra nyckel som öppnar dom flesta låsen ! Men jag slickar alltid först på låset 😍 Å jag garanterar att du kommer bli nöjd ;)"

HUR kan en vuxen människa tycka att det här är fyndigt och tro att det ska generera ligg?
"
Jag vill ha mitt kaffe som jag vill ha min kvinna,
Utan någon annan mans kuk i !"

😭😭😭😭
Men jösses... :eek:

Jag börjar bli lite less på att va den som håller igång konversationen. Vill gärna få lite frågor tillbaka också, men vill inte direkt tvinga fram något.

Det har jag faktiskt aldrig märkt men det är förmodligen för att jag föreslår att ses ganska omgående, när jag kollat av att personen verkar trevlig och har något innanför pannbenet. Det brukar väl ta max 10 meddelanden enkel väg eller så.

Jag är inte på tinder för att chatta. Han kanske också börjar tröttna på det?

En stor andel av de jag skrev med var jättedåliga på att bidra till att konversationen framåt.
Utan att heller säga något om att de hellre ses.

Ett par gånger frågade jag om de tänkte bidra till att driva framåt... 🙄

Det har jag faktiskt aldrig märkt men det är förmodligen för att jag föreslår att ses ganska omgående, när jag kollat av att personen verkar trevlig och har något innanför pannbenet. Det brukar väl ta max 10 meddelanden enkel väg eller så.

Jag är inte på tinder för att chatta. Han kanske också börjar tröttna på det?
En stor andel av de jag skrev med var jättedåliga på att bidra till att konversationen framåt.
Utan att heller säga något om att de hellre ses.

Ett par gånger frågade jag om de tänkte bidra till att driva framåt... 🙄
Svarar båda.

Jag vet inte själv. Är ny på hela konceptet och vet inte ens vad jag vill, men hade varit trevligt att få reda på mer innan en ev träff.

Känns som riktiga samtal kan bli liknande att det är jag som är drivande och det orkar inte jag. Tröttnar fort.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 758
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
427
Senast: Tilly_85
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 224

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Hovrandsartros