Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dejt med Humanisten igår till idag då. Det var lika trevligt som vanligt! Vi åt pizza, lyssnade på musik, hade sex (väldigt mkt sex :angel:) och sen åt vi en mysig frukost tillsammans på morgonen :) Det finns nog inget sånt där super-pirr ännu, men åh vad jag känner mig bekväm med honom! Han är så otroligt snäll och smart, och en riktig gentleman! Sen ser han ut som en gud och vi är så otroligt tända på varandra :o:D Så jag känner mig försiktigt optimistisk över det hela! Även om det inte leder till något seriöst har jag i alla fall det väldigt trevligt med honom, känns som att vi kompletterar varandra på ett bra sätt :) Nu ska vi ses på söndag och då ska vi gå ut och äta på restaurang! Älskar att få en anledning till att unna mig god mat och vin på restaurang :D mvh snålaste ex-studenten någonsin.

Om du tappar intresset på fyra dagar kanske det inte är så himla stort? ;)
Fyra dar tycker jag vore lyx! Jag och min dejt är i "lära kännastadiet" och ses 1 gång varannan vecka :(

Haha ja jag säger ju att jag är otålig. Har fått väldigt skev tidsuppfattning de senaste åren har jag märkt, känns som att det var typ tre veckor sen vi sågs fast det var nu i helgen. Är mer van vid att man ses väldigt ofta när man väl "klickat". Förstår inte varför jag har så bråttom.

Är väl snart dags för mig att ge mig in i dejtingvärlden igen.

Blev nämligen dumpad för några veckor sen, av killen som för en månad sen ville gifta sig med mig. Nu har han ändrat sin historia och säger att han velat ut i 2 mån..
Dessutom när jag hämtade mina möbler hos han igår så hade han en tjej där. Som är hans klasskompis visserligen men tror ändå det är något mer där. Vad är det för tjej som ens vill vara kvar när exet skall hämta sina saker?! O_o exet som han förra veckan sa ville ha kvar kontakten med och hade sex med.. lite panik fick man också när mensen va sen, men som tur är kom den idag.

Visserligen gick han nyligen in i depression men han har verkligen visat sina rätta färger nu. Är så trött på att bli "överraskad" på hur folk kan bete sig.

Hur skulle korrekt grammatik sett ut? Är nog för trött för att orka tänka klart. 😴
Du har ju fått några svar på det redan och det finns ju flera sätt att skriva det på, men ”got” och ”don’t” blir fel i sammanhanget.

Jag har överseende med att alla inte har lätt för det grammatiska, men när det handlar om (vilket jag tar för givet i sammanhanget, kan såklart ha fel) en svensk som skriver en rad på engelska för att det ”låter bättre” så faller det liksom rätt stenhårt när det blir grammatiskt fel.

Du har ju fått några svar på det redan och det finns ju flera sätt att skriva det på, men ”got” och ”don’t” blir fel i sammanhanget.

Jag har överseende med att alla inte har lätt för det grammatiska, men när det handlar om (vilket jag tar för givet i sammanhanget, kan såklart ha fel) en svensk som skriver en rad på engelska för att det ”låter bättre” så faller det liksom rätt stenhårt när det blir grammatiskt fel.
Resten av profilen va på svenska ja, har varit trött hela dan och tänkte nog själv inte så mycket på det grammatiska. Min trötta hjärna tyckte väl det räckte med själva insuineringen.

Oh well.

• Gilla
Reactions: ptr
Haha ja jag säger ju att jag är otålig. Har fått väldigt skev tidsuppfattning de senaste åren har jag märkt, känns som att det var typ tre veckor sen vi sågs fast det var nu i helgen. Är mer van vid att man ses väldigt ofta när man väl "klickat". Förstår inte varför jag har så bråttom.
Vi har extremt tät kontakt via röst-och textchatt. Vore omständigheterna annorlunda skulle vi nog ha setts de flesta dagar i veckan...

Det är extremt töntigt om han kommit på det själv! Tänkte att det var nåt jätteskojigt meme han hittat heller nåt.

Jag hade nog svarat att om han stoppar upp sitt trollspö så ska han få se på magi. Och sen blockat.

Det går väl fint att skriva "så snart du har.... vill du inte att.."? Dvs dåtid först och sen nutid, vilket jag antar var vad du syftade på?

Och vidare på ämnet så är 'gotten' en amerikansk variant men enbart i delar av vad 'got' kan betyda men inte alla. I brittisk engelska är det 'got' hela vägen.

Det går väl fint att skriva "så snart du har.... vill du inte att.."? Dvs dåtid först och sen nutid, vilket jag antar var vad du syftade på?

Och vidare på ämnet så är 'gotten' en amerikansk variant men enbart i delar av vad 'got' kan betyda men inte alla. I brittisk engelska är det 'got' hela vägen.
Nja, "så snart du har... kommer du inte vilja" hade jag använt mig av. I just det här fallet skulle jag säga att "Once you've been in touch with... you won't/you'll not" eller liknande (minns inte exakt hur meningen såg ut nu). Got är korrekt ja, framför allt i brittisk engelska, men i sammanhanget blir det inte en optimal formulering.

Nja, "så snart du har... kommer du inte vilja" hade jag använt mig av. I just det här fallet skulle jag säga att "Once you've been in touch with... you won't/you'll not" eller liknande (minns inte exakt hur meningen såg ut nu). Got är korrekt ja, framför allt i brittisk engelska, men i sammanhanget blir det inte en optimal formulering.
Känns knepigt. Borde kunna detta då jag läser språk just nu. 🙈 Skyller på att jag läser tredjespråket via engelska så allt är ett mishmash vad som "känns" rätt. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 572
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 751
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
427
Senast: Tilly_85
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 219

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat