Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fortsätter träffa J. Han är världens finaste. Har aldrig klickat på det här sättet med någon i sängen. Det är en annan dimension än allt annat jag varit med om. (Sorry om för mycket information... O_o )

Han kan dock bara ses ca en gång i veckan så jag har börjat träffa en tysk forskare som jag matchade med på tinder i somras. Nu är han i Sverige sen någon vecka och hörde av sig så jag tänkte varför inte. Vi tog en promenad i fredags för att kolla av kemin och sen var han hemma hos mig lör-sön. Han är jättetrevlig och fin och det var mysigt att sova med någon, men han är ju inte J.

Jag borde kanske dra ett meddelande och säga att jag träffar någon och inte vill ha fler meddelande?
Funkar det inte så blir det block.
Jag hade bara sagt "sluta kontakta mig" och lämnat det där.

Om det är oönskade inviter från nån man vill ha fortsatt kontakt med så kan man ju säga "Jag är inte intredserad av den typen av kontakt med dig, var vänlig och respektera det". För mig känns det fel att behöva motivera sig, bra folk lyssnar ändå och de andra kan man blockera.

Det vore lögn att säga att det är okomplicerat. Vi har en jättefin vänskap som det är, så oavsett om det aldrig blir nått annat så har vi detta- det finns ju inget som säger att det blir mer även om vi träffas!

Med tanke på omständigheterna så tror jag avståndet kan vara till viss hjälp - det är jävligt svårt att rusa in i detta för att man känner sig nykär eller ensam. Han har mycket att bearbeta och komma till ro med i livet, som kanske inte är helt enkelt eller lämpligt att göra i en tight tvåsamhetsrelation. Jag är ju heller inte den som superlängtar efter samboskap eller så...

Vi har pratat om att jag ska åka dit, men det är ett ganska stort projekt att rodda praktiskt för att jag ska kunna åka, och kommer ta ett bra tag att spara ihop till resan. Han får ju inte resa än på ett bra tag, får inte möta mig vid flyget osv... Vi har det bra, och har inte bråttom. (Ibland känns det överjävligt sorgligt och jag blir alldeles kall vid tanken på att jag kanske kommer ha det där frågetecknet med mig hela livet: finns kemin där irl?)

Så himla klok du är. Tack för att du delar med dig!

Jag känner att det är svårt att vara positiv till det hela @Migo om man ser bortom det positiva i att ha kul onlinekonversationer med någon. Känns fel att ge uppmuntrande likes eller kommentarer på det som pågår när man har svårt att se att det skulle sluta bra eller ens vara särskilt hälsosamt på vägen med tanke på hur investerad och kluven du själv verkar vara med tanke på att du benämner det "spela nördigt kortspel med en nätkompis?", det är ju inte riktigt därför du skulle göra det, eller hur?

Du är såklart en vuxen person och har ansvar för ditt eget liv men jag vet inte om jag vuxen kan uppmuntra till det på något sätt och känna att det är bra. Att bara sitta tyst och passiv känns inte bra det heller.

Nu blev jag väl lite väl negativ och det är inte riktigt min plats att säga något men jag har samtidigt svårt för att inte säga något när det känns så uppenbart problematiskt. Det säkraste och enklaste är egentligen att bara trycka gilla på allt folk postar för då är man positiv men ja...

Det känns så otroligt destruktivt att kära ned sig i någon som inte är kär tillbaka. Kan inte sluta tänka på henne och vill umgås med henne hela tiden.
Men vi är bara vänner och uppmuntrar varandra i våra dejtingliv. Hon dejtar sina tjejer och jag mina, fast jag inget hellre vill än att dejta henne.
Försöker släppa det då jag vet att det aldrig kommer bli annat än vänskap, men det är sjukt svårt att sluta hoppas på att hon skulle kunna se på mig annorlunda.

Det känns så otroligt destruktivt att kära ned sig i någon som inte är kär tillbaka. Kan inte sluta tänka på henne och vill umgås med henne hela tiden.
Men vi är bara vänner och uppmuntrar varandra i våra dejtingliv. Hon dejtar sina tjejer och jag mina, fast jag inget hellre vill än att dejta henne.
Försöker släppa det då jag vet att det aldrig kommer bli annat än vänskap, men det är sjukt svårt att sluta hoppas på att hon skulle kunna se på mig annorlunda.

Men vad jobbigt :(.
Kanske vore bättre att släppa vänskapen också för ditt måendes skull fast det vore tråkigt?

Men vad jobbigt :(.
Kanske vore bättre att släppa vänskapen också för ditt måendes skull fast det vore tråkigt?
Har tänkt på det, men samtidigt vill jag inte tappa henne som vän heller. Hon är den jag har mest roligt och bäst samtal med av alla mina vänner.
Problemet är väl att jag inte kan glädjas med henne när hon berättar om nån tjej hon träffar. Att jag får låtsas vara entusiastisk och peppa henne, fast jag egentligen mest vill vara den andra tjejen.

Apropå @Migo s situation med långa avstånd och svårighet att träffa personen man pratar med, hur är ni övriga när det gäller känslor för någon ni aldrig träffat? Kan ni bli attraherade/förälskade/kära utan att ha träffat personen ifråga?

Jag har själv aldrig lyckats bli attraherad på allvar av någon jag inte mött i verkliga livet, oavsett hur mycket jag än pratat med personen över nätet eller i telefon. Jag kan absolut bli nyfiken men jag ledsnar snabbt om vi inte kan ses på direkten, därav att jag ytterst sällan dejtar någon som bor mer än fyra mil ifrån mig. :D Det är som att det inte räcker med att höra personens röst utan jag vill se personen framför mig, se kroppsrörelserna, känna doften (om dejten luktar gott det vill säga!) och kunna ta fysiskt på personen för att attraktionen ska slå till.
Hur känner ni andra där?

Apropå @Migo s situation med långa avstånd och svårighet att träffa personen man pratar med, hur är ni övriga när det gäller känslor för någon ni aldrig träffat? Kan ni bli attraherade/förälskade/kära utan att ha träffat personen ifråga?

Jag har själv aldrig lyckats bli attraherad på allvar av någon jag inte mött i verkliga livet, oavsett hur mycket jag än pratat med personen över nätet eller i telefon. Jag kan absolut bli nyfiken men jag ledsnar snabbt om vi inte kan ses på direkten, därav att jag ytterst sällan dejtar någon som bor mer än fyra mil ifrån mig. :D Det är som att det inte räcker med att höra personens röst utan jag vill se personen framför mig, se kroppsrörelserna, känna doften (om dejten luktar gott det vill säga!) och kunna ta fysiskt på personen för att attraktionen ska slå till.
Hur känner ni andra där?
Oj jag har lätt för att bli attraherad på avstånd.
om de är sympatiska, snälla och intressanta.
Det är ganska enkelt på mig i alla fall bara prata omkull mig.

Oj jag har lätt för att bli attraherad på avstånd.
om de är sympatiska, snälla och intressanta.
Det är ganska enkelt på mig i alla fall bara prata omkull mig.
Samma här. Har haft flera lyckträffar på stort avstånd med bara magkänsla vid chat/telefon att gå på. Jag har å andra sidan sjukt svårt att bli attraherad till nån innan jag lärt känna dem bra, ser öht inte folk irl.

Hur känner ni andra där?
Jag är som dig. Jag kan bli väldigt nyfiken och snabbt dagdrömma ihop någon bild av hur bra personen nog är, men är fullt medveten om att min dagdrömsbild sällan stämmer överens med verkligheten. Om någon verkar ha potential att vara attraktiv så vill jag därför ses på riktigt så snabbt som möjligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 628
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster...
2
Svar
29
· Visningar
2 855
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 629
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX