Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok systrar, om dejten pratade bara några meningar om sin systers bröllop klänning,
Hur panikslagen ska jag vara?
Ja jag överanalyserar allt.

Jag vet inte hur saker funkar i din värld, men i min så faller diskussion kring t ex syskons bröllop och relaterade saker under kategorin 'vanligt småprat om vad som hänt sen sist'. Jag tvivlar starkt på att det var något försök till att pika dig om att hon vill ha ett eget bröllop. Andas, för tusan.

@Tranan jag håller med @Invicta men förstår också att du reagerar pga dina tidigare trista erfarenheter! Men gekåstjejen känns inte lik dem i övrigt väl? Så då kan du vara hellugn 🙂 Det verkar dessutom vara något som är poppis att prata om för en del, klänningar, bröllop o utseenden o sådant. Där känns ju du själv bäst av hur gekåstjejen är. Hade jag börjat prata om någons klänning hade jag haft över 40 graders feber o yrat 😅

@Tranan jag håller med @Invicta men förstår också att du reagerar pga dina tidigare trista erfarenheter! Men gekåstjejen känns inte lik dem i övrigt väl? Så då kan du vara hellugn 🙂 Det verkar dessutom vara något som är poppis att prata om för en del, klänningar, bröllop o utseenden o sådant. Där känns ju du själv bäst av hur gekåstjejen är. Hade jag börjat prata om någons klänning hade jag haft över 40 graders feber o yrat 😅
Du har nog rätt, hon är inte lik de andra på något sätt. förutom att hon är en hon. Hon gillar att prata kläder och skor, skor är något i hennes liv. så då kan jag vara lugn, Exet pratade ofta i pikar, och det blev skit om man inte förstog.

@Tranan då är det nog lugnt, ingen anledning att överanalysera! :laugh:

@Zinfernia jag har generelt jättesvårt att bli kär, kan aldrig tänka mig att jag skulle kunna bli det i en person jag inte träffat.... Eller tja, jag har visserligen haft ett crush på Hugh Grant ganska länge innan jag såg honom IRL, så... :angel::rofl:

@Migo jag håller nog till viss del med @durachiny att det inte låter som en jättebra idè att inleda ett förhållande med R iom det du berättat om hans historik med droger och kriminalitet. Var rädd om dig. :heart

Nu är dejt på Torsdag spikad med Musikern.
Han ska sluta tidigare och köpa med sig mat :love:
Hoppas han sover över!
Jag är så rädd att jinxa något att jag vågar knappt uppdatera om någonting.
Men det hela stegrar sig saaaakta.

@Tranan då är det nog lugnt, ingen anledning att överanalysera! :laugh:

@Zinfernia jag har generelt jättesvårt att bli kär, kan aldrig tänka mig att jag skulle kunna bli det i en person jag inte träffat.... Eller tja, jag har visserligen haft ett crush på Hugh Grant ganska länge innan jag såg honom IRL, så... :angel::rofl:

@Migo jag håller nog till viss del med @durachiny att det inte låter som en jättebra idè att inleda ett förhållande med R iom det du berättat om hans historik med droger och kriminalitet. Var rädd om dig. :heart
Alltså, vi har gått igenom ytligt flirtande, lade ner det och är nu galet goa vänner. Så "relation" har vi redan en. Jag vet om hans situation, hans problem och hans ryggsäck och har varningsspröten utfällda, men jag kommer inte släppa min vän.

Har tänkt på det, men samtidigt vill jag inte tappa henne som vän heller. Hon är den jag har mest roligt och bäst samtal med av alla mina vänner.
Problemet är väl att jag inte kan glädjas med henne när hon berättar om nån tjej hon träffar. Att jag får låtsas vara entusiastisk och peppa henne, fast jag egentligen mest vill vara den andra tjejen.

Låter jättejobbigt :(. Hoppas dina känslor för henne svalnar alternativt att hon kommer på andra tankar :).

• Gilla
Reactions: ptr
@parellikusken jag har varit i ungefär samma situation, och ja det är jättesvårt och tufft. 💔 För mig blev det nödvändigt att reducera kontakten kraftigt, jag flyttade långt undan och skaffade pojkvän, då svalnade känslorna så småningom. I dag, nästan 20 år senare har vi en fin vänskap, men hon har fortfarande en helt speciell plats i mitt hjärta.

@parellikusken jag har varit i ungefär samma situation, och ja det är jättesvårt och tufft. 💔 För mig blev det nödvändigt att reducera kontakten kraftigt, jag flyttade långt undan och skaffade pojkvän, då svalnade känslorna så småningom. I dag, nästan 20 år senare har vi en fin vänskap, men hon har fortfarande en helt speciell plats i mitt hjärta.
Har skrivit om det nån gång tidigare. Var nåt citat eller referat någonstans ifrån, men vet inte vart, om att kärlek kan vara så mycket mer än det egoistiska privilegiet att få älska någon och bli älskad av någon. Kärleken till en vän, ungarna, katten osv är så mycket mer än det där älskandet som lätt mer eller mindre kan slå över i ett betéende om att äga den andre - vilket iochförsig kan vara okej så länge det är ömsesidigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 628
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster...
2
Svar
29
· Visningar
2 854
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 628
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Vaginal vs kejsarsnitt