Det har du helt rätt i.
Jag backtrackade lite nu i chathistoriken och såg att vi nästan alltid skrivit "varannan gång", vilket ju är lite småfånigt, och egentligen inte planlagt från min sida iallafall. Jag har trott att det mest är jag som är på. Men faktiskt var det han som tog initiativ sist, så han kanske tänker likadant som jag nu. Det kan i vart fall inte uteslutas. Kanske skulle fiska lite imorgon och kolla om det finns ett litet hopp om att han har tid och lust att dra på tur, och i så fall nääääär! Vi pratade ju faktiskt om det häromveckan, och då lät han sugen. Jag är väl mest rädd att få ett nej när det väl kommer till kritan. I mitt huvud har han tystnat för att han raggat upp någon fantastisk tjej eller hittat tillbaka till exet och inte vill ha mig plingande i telefonen. (Det senare däremot verkar det vara väldigt dåliga utsikter för, jag uppfattar det som att det är väldigt finito, men att de separerat som vänner).
Jag är rädd att han tror att jag är mer inne på att det snabbt skall bli något seriöst än vad jag kanske egentligen är, och att han är lite mer sugen på att "leva lajf" nu när han blivit singel efter så många år. Jag är ett par år äldre än honom, och han vet nog att jag varit singel länge tror jag. Så det kan hända att han avvaktar mer än han kanske skulle gjort om vi varit jämnåriga och han inte var relativt nyseparerad.
GAH! Jag kan inte glömma hur det kändes när vi höll om varandra, den första ordentliga kramen när han bara höll mig jättehårt som om han inte kunde släppa, när jag bestämde mig för att kyssa honom, och han nappade, att det inte kändes konstigt alls att vara naken med honom, eller när vi till slut skulle sova och han inte kunde vara nog nära. Han är som en drog som jag vill ha mer av, nästan till varje känslomässigt pris, och det kändes väldigt ömsesidigt där och då.
Å ena sidan skulle jag vilja ha honom hos mig för lång tid framöver, å andra sidan kan jag tänka mig att ta det jag får, om det så bara är tillfälligt någon gång ibland. Som sagt så vill jag i allafall helt klart få möjlighet att lära känna honom ordentligt, och låta honom få lära känna mig ordentligt. Jag tror att vi är väldigt lika i grund och botten, och skulle kunna passa väldigt bra ihop!
Jag BÖR kontakta honom väldigt snart känner jag. Jag skall dock sova på saken. :-)